Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #26 Skrevet 23. november 2011 Sosialisering er svært viktg. Dere er helt sikkert gode foreldre, men bør prioritere å gi barna flere opplevelser sammen med andre barn. Selv om økonomien er dårlig kan dere faktisk søke om å få dekket noen timer i uka i barnahege for å dekke det sosiale behovet til barna. Og med sisialisering menes ikke å bare få leke med andre. Men gjennom møte, lek og sosialisering lærer barn viktige sosiale koder som feks å vente på tur eller be om å få låne og annet som vil være nyttig når de blir eldre.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #27 Skrevet 23. november 2011 Nei, dere er ikke dårlige foreldre. Men dere bør sørge for at barna deres får møte flere jevnaldrende og utvikle vennskap og lære seg sosiale koder barn imellom. Trenger ikke være barnehage det. Det kan være åpen barnehage, barnesang, at dere sørger for å bli kjent med naboungene på ettermiddagstid / i helgene osv. Barn har godt av å lære seg å omgås andre barn! Hør på helsestasjonen om det finnes noen gratistilbud i nærheten av dere.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #28 Skrevet 23. november 2011 Eit tips som kanskje kan brukast, om de har tida og ønsker det:) Ta kontakt med barnehage i nærheita, og høyr om de kan kome på besøk. Vi pleier å besøke den gamle barnehagen til eldstemann når vi er området. Pleier å gå veldig bra. Ringe på forhand og avtalar. Då er det jo eg som er forelder som har ansvaret for han, så går ikkje ut over dei ansatte i bhg.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #29 Skrevet 23. november 2011 Mannen er ufør ja, men han klarer og ta seg av barna da han bruker ibux som smertestillende. Og han trenger jo ikke å være i aktivitet hele tiden selvom barna er hjemme. Jeg har ikke inntekt da jeg ikke har krav på dagpenger så er kun mannen som har inntekt her. Vi har søkt nav flere ganger om støtte til å ha de noen timer i barnehagen men har fått avslag hver gang, da far går hjemme så da har de vist ikke behov for det mener de.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #30 Skrevet 23. november 2011 19.43 her... Ja, det er mye jeg burde klaget på både i forhold til dette, Nav, helsevesenet, helsestasjonen osv. Du blir ikke sett på som et likeverdig menneske, og det tar veldig på. Jeg har vært alene hele veien (bf er uta v bildet nå, men har bare vært en tilleggsbelastning), og har begrenset økonomi pga dårlig helse (har lang høyere utdanning), så jeg har rett og slett ikke hatt ork, har jo prioritert hverdagen med ungene. Nå er vi på "andre siden" av alt det vonde, bank i bordet, og jeg ser fremover. :-) Men det gnager meg fra tid til annen at det ligger dokumenter hos bla bv med løgner om meg osv... vi får se etterhvert som overskuddet forhåpentligvis kommer mere tilbake. Jeg trodde ikke at det var slik det skulle slå ut å be om hjelp når ting var litt vansklelig, har lært mye på disse årene.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #31 Skrevet 23. november 2011 hva med åpen BHG, foreldreBHG, sømdagsskole osv? Bare en dag eller 2 med andre barn? Søndagsskole er gratis og et fint opplegg for å sosialisere barna. Jada, du må tåle at det snakkes om Gud og Jesus, men barna har ikke vondt av det heller De blir ikke indoktrinert av å være i søndagsskole en dag i uka Det er kanskje også lesegrupper på biblioteket for de små i skoleferier osv? Det er alltid stas
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #32 Skrevet 23. november 2011 Åpen barnehage er det ikke her i det hele tatt desverre, kunne ønske det var det. Har undersøkt om andre aktiviteter for barn her men ikke funnet noen. Jeg skal høre på helsestasjon jeg om de vet om noe rundt her. Takk for tipset. Det er desverre ingen barn i nabolaget her. Vi har ett vennpar som har barn på samme alder som barna her og de er vi jo på besøk hos innimellom. Men ikke så ofte.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #33 Skrevet 23. november 2011 Har dere sjekket om kommunen dere bor i tilbyr redusert barnehagepris til foreldre med lav årsinntekt? Vet at en del kommuner tilbyr dette. Jeg er enig med de fleste her. Tror ikke dere er dårlige foreldre. Da hadde du vel ikke tenkt på dette engang. Men jeg tror at både 3- åringen og 5- åringen trenger å leke med andre barn. Jeg tror at siste året i barnehagen er veldig viktig. Jeg har en sønn på 4,5 år selv. Venner har det siste året begynt å bli veldig viktig for han.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #35 Skrevet 23. november 2011 Dere er ikke dårlige foreldre fordi dere ikke dra til lekeland og andre aktiviteter som koster penger, MEN jeg får litt vondt av barna deres...allefall eldste på 5år som ALDRI har gått i barnehage og dere har ikke noe særlig sosialt utenom...dette kan umulig være bra for barna deres! Å gå hjemme med en arb.ledig mor og en syk far?? Nei huff..hvorfor har dere ikke råd til bhg mener du??? dere for jo NESTEN FRI plass hvis dere tjener så lite!!!
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #36 Skrevet 23. november 2011 De trenger sosial omgang med andre unger da.. Hva med åpen bhg eller annet på formiddagen? De finnes overalt.. Fikk også litt vondt av dem!
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #37 Skrevet 23. november 2011 Hvor har jeg skrevet at de ALDRI har gått i barnehagen? De har gått i barnehagen begge to i over 1 år. Men de gjør det ikke nå! Her i komunnen så er det ikke redusert barnehage prisen for de med lav inntekt desverre, så vi må betale full pris selvom vi har liten inntekt. Å det at far er syk merker ikke de noe til slik sett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå