Gå til innhold

PATETISK av meg??


Anbefalte innlegg

Skrevet

Ok, så er barnefar sjalu på din nye mann. Kjipt for dere alle, men den det er aller verst for er selvsagt han som sliter med å ha disse følelsene.

 

Så får du bare velge da vet du, hvordan du ønsker å forholde deg til denne sjalusien hans. Om du velger å stå på ditt og være hard tilbake, eller om du legger deg på en mykere linje og tar mest mulig hensyn til hans følelser. Er vel ikke så mye annet du får gjort?

 

For barnets del er det i hvert fall aller best med minst mulig konflikter dere imellom. Så får du selv avgjøre hvor mange kameler du gidder å svelge for å oppnå det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når far har så lite samvær så er jeg fristet til å kalle det barnevakt ja. HAN har samvær, men det er ikke til å komme bort i fra at du har barnefri annenhver helg, og utenom det nyter å ha dattera di nesten fulltid.

Sier ikke at det er noe GALT i det, bare bekrefter at det er sånn det er.

Skrevet

14:46 - HI skriver at barnefaren er uengasjert i ungen, sier stygge ting til henne for å såre, har fått seg ny dame med en gang han ble dumpet av HI fordi han var såret (wtf???), og det er selvfølgelig HANS følelser det skal tas hensyn til ja... kanskje HI burde ikke finne noen ny mann i det hele tatt, siden stakkars eksen hennes var så sjalu? Du kan ikke være sjalu på noen når du ikke lenger er sammen, og attpåtil fått deg ny kjæreste. Synes dama til barnefar at det er greit at han ikke takler at du har fått ny mann, noe som vanligvis tyder på at han ikke har kommet over deg enda?

 

Her på forumet er mange utrolige dørmatter som mener at menn kan gjerne slå, være utro, oppføre seg som drittsekker hvis man slår opp og får ny kjæreste, glor skamløst på andre damer og utveksler sexmeldinger med ekser. Samtidig som damer ikke har lov til å gjøre noe av det ovennevnte, og må godta alt?? Våkn opp!

Skrevet

Hadde dritt i hele barnefar, leser nedover på det du skriver og han virker veldig barnslig. Sier han igjen at datteren din liker dama hans sååå godt så kan du jo si "jammen så bra at datteren vår kommer overens med din nye dame, det er jo kjempeviktig at hun liker henne" bla bla bla... Ikke la han se at du tar deg nær av det. Det er jo akkurat det han vil oppnå :P

 

Og uansett så er det DU som er mamman til jenta, ikke dama til bf. Og det vet datteren din :)

Skrevet

Nå syns jeg dere er litt for hard mot HI!

 

HI, jeg forstår deg utmerket godt, i det du skriver her.

Jeg tror jo ikke akkurat at din kjæreste ønsker å ta farsrollen til faren, som du sier...Du tar deg av oppdragelsen og osv. Å at han ikke blander seg så mye..Eksen din begynte å lage ett såkalt helvete da du fikk deg en ny kjæreste, å at han forteller at datteren din ikke vil hjem og at hun kaller dama hans for mamma noen ganger.

Vist dette er sant at hun kaller henne for mamma...Skal man ikke ta hensyn til moren også?

Kall dette gjerne umoden, det er jo bare ETT bilde sier jeg også. barnet kunne like godt blitt tatt bilde med noen andre voksne også...Å gjerne HI og kjæresten kommer til å holdes sammen i mange år til..Tenk slik, han tar ikke pappa rollen, men han vil likevel være en del av livet hennes...En ekstra voksen person som hun kan stole på. Jeg syns folk burde slutte å være for overfølsom. Jeg har ste-mor, men jeg går jo ikke rundt å kalle henne for mamma da, å ikke har hun prøvd å presse på meg det heller :P

Jeg syns det er fantastisk å ha en ekstra voksen i livet mitt, en jeg kan betro meg...Enn at det BARE skulle være en Tante, bare en venn eller noe, men gjerne en foresatte:)

 

Når det er slutt så er det slutt, jeg regner med at HI tenker det samme om han skulle lagt ut bilde av datteren og dama hans sammen. Da må hun jo bare tenke det samme selv..Hvorfor skal ikke han få lov til å gjøre det også? Men forguds skyld, ikke gjør det bare for å PROVOSERE eksen...Sier ikke at du HI har gjort det da.

 

Alt skal ikke på facebook som noen sier, nei alt trenger ikke det, ikke bilder som kan få skikkelig konsekvenser for...Men ellers av bilder er jo opp til personene selv...

Det eneste jeg kunne reagert på er vist dama f.eks hadde skrevet på statusen sin: "Mamma sitt gull og mamma har vært ute en tur på lekeplassen eller noe sånt ja." da syns jeg man hadde vært hensynløs, kjenner til en som gjør det...Jeg blir faktisk små irritert over det bare.

 

Vi kan gjerne se fra eksen sin vinkel også, men ikke glem å se på de andre vinklene også. En sak har som alltids to sider.

Skrevet

En ting til, hadde slettet han fra facebook. Så slipper han å kontrollere hva du legger ut der.

Skrevet

14:50, du må lære deg å lese.

Jeg skriver at hi SELV må avgjøre i hvilken grad hun ønsker å ta hensyn til fars følelser.

 

"Du kan ikke være sjalu på noen når du ikke lenger er sammen, og attpåtil har fått deg ny kjæreste".

I hvilken reglebok står dette egentlig? Selvfølgelig behøver man ikke å FORHOLDE seg til folks sjalusi, eller akseptere den, men du trenger et litt bedre innblikk i menneskers følelsesliv hvis du tror følelser som sjalusi lar seg styre av hva som er "lov" og ikke. Å skaffe seg ny kjæreste er forresten en helt vanlig "strategi" i et forsøk på å komme over en du har mistet.

 

Hva menn som slår, er utro, oppfører seg som drittsekker, glor på andre og utveksler sexmeldinger med ekser har med mitt svar å gjøre overgår min fatteevne. Hvis du ønsker å diskutere med meg, så får du forholde deg til hva jeg skriver, og ikke tillegge meg meninger jeg ikke har.

 

14:46

Skrevet

Herrigud for noen hønsehjerner som har svart deg her....

 

Om jeg har fått med meg alt her så er det ETT år siden det ble slutt mellom dere. Han fikk ny kjæreste først, du ser din nye kjæreste like ofte som han ser sin datter. Sånn ca annen hver helg. Han blir sjalu fordi du og deres felles datter tilbringer tid sammen to ganger i måneden med din nye kjæreste. Noe som også han gjør med deres felles datter og hans nye kjæreste. Jeg ser ingen forskjell her.

Men grøss og gru, du tar et bildet av din nye kjæreste og datteren i en gitt situasjon (altså et minne fra en hendelse i din datters barndom) som du attpå til er så frekk at du legger ut på FB fordi eksen din blir sjalu?? Huff a meg.... :-)

I mine øyne er det ærlig talt han som har et problem her. Om han etter ett år enda ikke har innsett at det er slutt (han har da også gått videre med ny dame), så bør han søk hjelp. For meg høres han ut som et typisk mannfolk som skal ha i pose og sekk, og ikke minst sympati, og her inne er det nok av høner som føler med ham.

 

Vel, jeg har aldri opplevd noe sånt selv og er glad for det, men klarer å se litt lenger enn nesetippen. Uansett hvor sårende det kan være, må man bare svelge en kamel eller to en gang i blandt og forstå at forholdet dere hadde er slutt og dere begge har gått videre. Hva forventer han? At du skal være alene resten av livet for hans skyld, slik at han slipper å bli sjalu?

 

Synes han er en stor egoist jeg. Legg ut fine bilder som du vil, men helt klart mener jeg ikke at du skal provosere ham unødig. Men et bildet eller to må han tåle! Ærlig talt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...