Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #1 Skrevet 23. november 2011 La ut et bilde av min kjærste sammen med datteren min på fb. Fikk kommentar på chatn fra eksen; Lite vits å legge ut et sånt bilde. PATETISK av deg.. Eh, ja ok? Det var ikke for å erge han akkurat.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #2 Skrevet 23. november 2011 Kan vel legge ut hva jeg vil av datteren min sålenge jeg har hovedomsorgen? Var ikke bilder av henne lettkledd akkurat, men fullt påkledd ute
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #3 Skrevet 23. november 2011 Skjønner følelsen til eksen din ganske godt. Var det lenge siden det ble slutt mellom dere og når var det du traff din nye partner? Tenk omvendt situasjon: Hadde du likt at eksen din la ut bildet av datteren din sammen med den nye dama hans? Men det kommer an på tiden. Er det under ett år, så skjønner jeg han veldig godt. Hadde blitt litt lei meg også hvis bf hadde lagt ut bilder av barna mine fotografert med den nye dama hans.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #4 Skrevet 23. november 2011 For ett år siden flytta vi fra hverandre. Og han har og ny kjæreste, fikk det før meg. Hadde ikke sett problemet om han og dama og barnet var avbildet sammen, f. eks
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #5 Skrevet 23. november 2011 Nå ble han faktisk så sjalu når han så d bildet at han presterte å si at jenta vår kaller dama hans for mamma av og til og at hun aldri vil dra hjem fordi hun ikke liker å være hjemme.. *dævver* -HI-
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #6 Skrevet 23. november 2011 Da for du bare driter i han. Utifra det du skriver så virker han sjalu ja og en smule patetisk Hilsen hun som svarte deg først.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #7 Skrevet 23. november 2011 Er det sånn at han er far til jenta? Og du har hovedomsorgen, mens han får se dattera si annenhver helg og hver onsdag? I så fall kan jeg godt forstå følelsene hans. Tenk deg selv; om det var din eks som hadde hovedomsorgen, og hans nye dame var sammen med dattera deres langt mer enn du selv var. Du hadde sikkert følt deg trua i mammarollen din du også. Det skader uansett ikke videre samarbeid å ta litt hensyn til eksen sine følelser. Alt MÅ ikke ut på Facebook.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #8 Skrevet 23. november 2011 Du står ikke mer fritt til å legge ut hva du vil av datteren din enn faren bare fordi du har hovedomsorgen. Faren står akkuratt like fritt som deg.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #9 Skrevet 23. november 2011 Han har henne annenhver helg, men ikke oftere enn det. Kan jo skjule bildet for han da, tenkte ikke på HAN når jeg la det ut. Men virkelig? Prøve å trekke meg ned i søla å si slike stygge ting om meg? at jenta ikke har det fint her hjemme og at hun kaller dama hans mamma? Hun er 3 år og vet godt begge fornavnene på våre nye kjærester og godt hvem mamma og pappa er!
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #10 Skrevet 23. november 2011 Jeg sier ikke at det han sier til deg er riktig, men jeg forstår følelsene hans veldig godt! Tenk deg selv å bare få se dattera di annenhver helg, mens hun lever mesteparten av tiden sin sammen med en annen morsskikkelse? Dessverre er det som regel pappaene som må kjenne på disse følelsene, da mor i de fleste tilfeller sitter igjen med ungen etter et brudd. Men jeg vet i hvert fall at JEG hadde blitt supersjalu om en annen kvinne fikk mer samvær og innflytelse på barnet mitt enn meg selv, og kunne sikkert fått meg til å sagt urimelige ting i affekt. Jeg synes helt oppriktig veldig synd på eksen din. Det kan da vel ikke være så vanskelig å ta litt hensyn til hans følelser?
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #11 Skrevet 23. november 2011 Men herregud da, det er jo bare et bilde? Skal uansett slette det. Synes IKKE synd i han. Han fant seg dame fort som fy etter bruddet fordi han var såret. Han hater meg fordi jeg slo opp og liker ikke at jeg har bilder av kjæresten på facebook, tror heller det er der det ligger. Han VIL IKKE at jeg skal ha det bra med en annen mann. Kjenner han såpass godt. Er ikke mange ukene siden han begynte å skrive til meg å "mimre" om alle de fine stundene vi en gang hadde sammen, og syte over den nye kjæresten hans, at hun er sjalu osv, og han ikke kan snakke med andre damer omtrent. Han gjør det han kan for at livet mitt skal være vanskelig, slitsomt og fælt selv om han ikke tør innrømme det, og vrir seg vel av sjalusi for at livet mitt er gått videre uten han. Og NEI, føler meg ikke truet av den nye kjæresten hans. Kjærester er kjærester, ikke nye foreldre! Min kjæreste er svært var på å blande seg inn i oppdragelse og irettesetting når han er sammen med oss, nettopp fordi han vet at barnet mitt har en annen pappa og han ikke er en "autoritær" person i barnet sine øyne. Og barnet vet som sagt godt hvem hennes foreldre er. At hun har kalt en annen dame for mamma vil jeg tro er blank løgn for å såre meg. - HI
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #12 Skrevet 23. november 2011 Selvfølgelig driter DU i om eksen din legger ut bildet av nye dama dammen med dattera deres. Du har jo ungen stort sett hele tiden, så nye dama utgjør ingen trussel for deg. Stakkars eksen din får bare se ungen sin annenhver helg - det er klart det blir annerledes for ham!
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #13 Skrevet 23. november 2011 Til HI Hvis du vil ha sympatisk svar, så må du nesten skrive hele historien. Når du skriver 1/2veis, hva iallverden vil du at vi skal tolke da?
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #14 Skrevet 23. november 2011 Er han så forbanna sjalu, får han vel bare ha ungen mere da? Sånn at han er sikker på at en annen mann ikke "tar over rollen hans", noe som ikke kommer til å skje.. Sykelig sjalusi er noe han har slitt med under hele forholdet, derfor ble det slutt. Så nei, det er ikke synd i han, eller andre menn for den saks skyld som har barna noen få dager i mnd og klager når det kommer nye mennesker inn i livene deres. Kjæresten min bor forresten noen timer unna, så han ser vi ikke så ofte for øyeblikket. Hadde han vært sammen med oss hver dag hadde vel ting vært annerledes.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #15 Skrevet 23. november 2011 Du virker litt ung og umoden i måten du formulerer deg og tenker på. "Men herregud da, det er jo bare et bilde?" Hvis du tenker deg godt om så ser kanskje du også at det som "bare" er et bilde, faktisk er et bilde og symbol på alt det eksen din har mistet? Ikke bare deg, men også dattera si? For tross alt, når han ser henne bare annenhver helg, så har han i praksis mistet henne til din nye mann. Dobbelt tap for ham; denne mannen har fått både dama og dattera hans. SELVFØLGELIG er det sårt for ham! At han er sjalu på deg og alt det der, det får så være. Men akkuratt i forhold til dattera si så syns jeg faktisk du kan ha litt sympati med ham. Kanskje du skal la ham få hovedomsorgen, så kanksje du letter kan sette deg inn i hvordan han har det...? Det er vel uansett ingen grunn til at du skal føle deg truet av nye dama hans? Det er jo DU som har vunnet, du sitter igjen med ungen og barnevakt annenhver helg. Hun utgjør ingen trussel for deg. Din nye mann derimot, som ser ungen langt mer enn faren gjør, HAN er en reell trussel mot din eks og hans forhold til dattera si!
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #16 Skrevet 23. november 2011 Men ønsker faren å se ungen mer da?
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #17 Skrevet 23. november 2011 Nei det ønsker han ikke. Hadde han ønsket det hadde jeg selvfølgelig sagt ja. Hun startet i ny barnehage i August og på den tiden har han levert henne EN gang og hentet henne en gang når hun var syk. Sier kanskje litt om hvor engasjert han faktisk er? Og til deg her oppe; LA han få hovedomsorgen fordi jeg skal se hvordan det kjennes ut for han? Dagens. Barnet mitt har det best og mest stabilt her hos meg. Og du har sikkert ikke sett det jeg skrev nederst her, men min nye kjæreste er ikke her hver dag, men ca annenhver helg når jeg har henne selv. Så han ser faktisk ikke barnet mer enn det faren hennes gjør. -HI-
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #18 Skrevet 23. november 2011 .. og seriøst. Kaller du samvær for barnevakt? Virkelig?
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #19 Skrevet 23. november 2011 Ja, HI jeg synes du er patetisk som blir sur når du ikke får det svaret du ønsker deg.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #20 Skrevet 23. november 2011 Var ikke snakk om det Men typisk sånn sjalu DIB-svar. Heldige oss alenemødre som får barnevakt annehver helg som ikke dere andre mødre med 4 barn, mann, hus, og stasjonsvogn får.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #21 Skrevet 23. november 2011 Ikke alle alenemødre får "barnevakt". Jeg hadde aldri avlastning de årene jeg var alene med barna, fordi barnefar ønsket overhode ikke å se barna eller ha annen kontakt med dem. Men å ringe meg og lage helvete fordi jeg traff en ny, det gjorde han... Selv om han allerede rakk å forlove seg med dama han var utro mot meg med da vi enda var sammen. Heldigvis har det gått seg til her.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #22 Skrevet 23. november 2011 Bra det ordna seg da, 14.34. Har ikke vært regelmessig samvær før nå nylig her heller, vært totalt uintressert siden han flytta ut tidlig i vinter..Så jeg har mer eller mindre vært 100% alenemamma frem til nå. Og det ble spetakkel når jeg skaffet meg kjæreste, selv om han allerede hadde det han og. -HI
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #23 Skrevet 23. november 2011 Her la barnefar ut masse bilder av dama og vårt barn sammen ganske tidlig etter at han dumpet meg og ble sammen med henne. Jeg syns ikke det var spesielt hyggelig å se, skjønte ikke helt grunnen til at han gjorde det så tidlig. Fikk på følelsen av at det var for å terge meg. Nå har vi begge hatt samboere noen år så nå blir det noe annet. Forskjellen her var at jeg ikke sa noe til barnefar. Han bestemmer jo hvilke bilder han legger ut og så lenge det ikke skjemmer barnet så har jeg ingenting jeg skulle ha sagt. Men helt ærlig, jeg skulle ønske han kunne droppet å legge ut alle de bildene av dama og vårt barn(som da var en nyfødt baby) så tidlig.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #24 Skrevet 23. november 2011 Ja jeg synes du er teit i denne situasjonen. Barnslig.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #25 Skrevet 23. november 2011 Er det svært tidlig kan jeg skjønne den, 14.38. Men om begge har gått videre i livene sine på hver sin kant, har det noe å si da? 1 år etterpå, er det kjempetidlig? Han har mer eller mindre flytta inn med dama sin og. Har sluttet å bry meg så mye egentlig, så lenge barnet har det bra når hun er der så er alt greit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå