Gå til innhold

Hva tenker dere om denne damen?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.. jeg har en venn som er gift. har vært det i 8-9 år.

jeg og han kommer godt overens og det har blitt til at han har delt problemer mellom seg og kona med meg.

jeg har prøvd å hjelpe til med å komme med gode råd og forslag.

hun virker ikke helt god i hodet, eller så er det han som ikke gir henne nok oppmerksomhet og kjærlighet.

for det første. at vi to er venner kan ikke hun vite om. altså, vennskapet må holdes hemmelig.synd,men sant. hun hadde bestilt en tlf utskrift og på loggen dukket nr mitt opp flere ganger. hun ringer meg og kaller meg for hore ditten og datten. jeg forsvarte med at det ikke var noe mellom oss osv.

i ettertid har det bare blitt problemer og kaos hjemme hos dem. Hun mistenker han stadig og han er dritt lei av å forsvare seg hele tiden. hun kan plutselig ringe han på jobb og ta opp temaet "hvorfor har vi ikke hatt sex på 2 uker nå?" "hvorfor vil du ikke ligge meg, jeg er jo så pen." hun er så opphengt i at hun er så skjønn, og derfor forstår hun ikke hvorfor mannen ikke vil ligge med henne. dem har sex men lite av det)

er han ute så er hun mistenksom. Han har så og si ikke noe eget sosialt liv pga henne. hun sjekker tlf. hans stadig. Ringer han hvis han er ute, maser og spør når han kommer hjem.

Videre så får jeg høre av han at hun kaller meg for "hore".. han sier at han ikke vil kommentere noe på det da det vil forverre situasjonen. Jeg syns jo det er trist, men forstår det.

For meg virker damen som en eiesjuk og sykt sjalu kvinnfolk.. eller er det bare det at hun er usikker og redd for å miste han, og det er hennes reaksjonsmønster på det? Hvordan tolker dere denne damen?

Det kan ikke være godt å være sammen med et slikt menneske.. hadde blitt gal jeg..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde klikket i vinkel om min mann, min samarbeidspartner her i livet, hadde utlevert meg slik til en såkalt venninne. Han er ikke mye til mann, det skal være sikkert og visst.

Skrevet

Dere holdte det skjult. Slikt kan vekke misstanke hos selv den mest stabile dame. Ikke alle menn sier "ja du har rett, jeg har knullet henne jevnlig" når de blir konfrontert.

Skrevet

Så tenker igrunn mer om deg enn om henne.

12:11

Skrevet

Eh, ville tenkt at det var HAN som er teit, jeg! Noe så barnslig å legge ut om allslags problemer og regelrett snakke dritt om sin kone. I tillegg opplyste han deg om at hun kaller deg hore, hva i all verden skulle du vite det for?

Han må være dum, oppmerksomhetssyk og uten filter, tenker jeg. Ville holdt meg borte. Ville iallefall ikke stolt på noe ham sa, han vrir åpenbart alt til egen fordel.

Skrevet

er det barn inne i bilde??

her burde mannen pakke og dra. han kan ikke leve med en slik dame. hun trenger hjelp..

Skrevet

Man blir selvfølgelig mistenksom når mannen aldri vil ha sex hjemme, og holder kontakt med en venninne skjult. Forstår du ikke det, HI?? Tipper at du er "den andre kvinnen" her. Stakkars dama til "vennen" din. Jeg hadde også klikket. Hvis han ikke har noe å skjule, hvorfor ikke invitere deg på middag til dem så dama blir kjent med deg og trygg på at du ikke er noen fristerinne? Og at han faktisk GIDDER Å HA SEX MED DAMA HAN LIKSOM SKAL ELSKE!!!!

Skrevet

Du høres ikke ut som en god venn, HI, da hadde du nemlig støttet opp om ekteskapet hans i full åpenhet, og ikke blitt med på skittkasting. Hadde du vært(og det hadde du aldri, min mann har bedre dømmekraft enn som så) min manns venn hadde jeg ikke stolt et sekund på deg. Jeg lurer meg på om du ikke vil ha ham selv?

Skrevet

jeg må bare legge til at kultur spiller en rolle her.. kanskje dere får bedre forståelse av dette? vi alle 3 har en kulturell bakgrunn der man har høy terskel for å akseptere vennskap med motsatte kjønn (dessverre)

jeg er ikke den "andre damen"! riktignok fikk vi god kjemi da vi ble kjent og det etablerte seg til et dypt vennskap (hvertfall fra min side). vi begge er veldig like, og han følte nok at han kunne prate åpent med meg. jeg er enig i flere av dere. har tenkt det samme ,at han utleverer kona si på den måten (har nok ikke noe særlig respekt for henne). han har jo selv sagt at hadde ikke barn vært i bildet hadde de gått fra hverandre for lengst.

men slik hun holder på gagner jo ikke forholdet heller.

Hun er veldig sjalu tror jeg. Hun liker ikke at han på fleip sier noe pent om andre jenter. hun klikker..så enten er det fordi han ikke holder henne happy (jeg for min del ser at han prøver hardt, men hvor mye gidder man når man får mas og klaging) eller så er det bare i hennes natur å ha et jernhånd rundt han..

Skrevet

Tror du mangler selvinnsikt her. Mannen er et svin som ikke tør å gå ut av forholdet, samtidig som han har funnet et klagemur (deg) han kan bruke for å føle seg bedre og svartmale kona. Selvfølgelig liker ikke hun at han sier noe pent om andre jenter når hun ikke får noe oppmerksomhet selv. Og hvordan "prøver han hardt" å holde henne happy, når han ikke gidder å ha sex med henne? Forstår godt at hun er sjalu. Du burde kutte kontakten med ham og la ham finne ut av den suppa han har laget selv.

Skrevet

Dama hans høres skikkelig sykelig sjalu ut, og jeg skjønner ikke hvorfor mange her er så imot at en mann tar i mot råd utenfra. Forteller ikke dere damer problemene deres til deres venner?

Mannen må da få lov til å få lov til å lufte seg litt?

Skrevet

Nei, jeg lufter ikke ut til kompiser om mitt sexliv med mannen, eller sitter og klager på ham hvis jeg er misfornøyd med noe HELE tiden, bak ryggen hans. Hvis de er kun venner, hvorfor må de holde kontakten skjult da?? Hun hadde GARANTERT vært mindre sjalu hvis hun ble kjent med deg og hvis han ikke sladret til deg om henne hele tiden. Dama vet ikke at han ikke vil ha sex fordi han egentlig vil gå fra henne, men er for feig til å gjøre det! Ikke noe rart hun blir irrasjonell og paranoid. Han lurer henne trill rundt, og du spiller med.

Skrevet

HI her

Takk til to siste svar.. jeg har også fundert på å bare bække ut av dette..for syns det er slitsomt at jeg er involvert i probleme deres. har dårlig samv ovenfor dama, men samtidig sur for at hun stempler meg som "scumbag" når jeg ikke er slik. hun ville også møte meg, men etter alle anklagene og måten hun pratet med meg på tlf så gidder jeg ikke. Hvorfor skal det skje på hennes premisser,. tenkte jeg.

ja, mannen føler vel at han ikke kan prate med hvem som helst om dette, og siden vi fikk god kontakt brettet han ut sin frustrasjon. jeg gir jo han tips og råd og prøver å forstå begge part. Har også sagt at han ikke eier respekt for henne når han forteller meg om private ting om henne. Men som sagt, han har følt at han kan være åpen med meg, og det er jo et kompliment i seg selv. At noen velger å betro seg til en..

Men mange drar det dithen at det er noe mellom oss..

Skrevet

Hi her skal jeg gi deg mine 2 dollar.

Hva jeg tenker om denne damen spør du. Jeg vil gjerne snu på det i håp om at du ser litt annerledes på det. Hva tenker du om denne mannen? Han har problemer med sin kone og han snakker med DEG om det.

Du sitter her å snakker skitt om henne fordi hun er sjalu og føler seg usikker og det med rette siden mannen hennes utleverer henne og deres private liv til en annen kvinne - DEG.

Du blir sint fordi hun kaller deg hore, kan du ikke skjønne det er hennes usikkerhet som gjør det? Du stikker nesa di i ting du ikke har noe med. Det eneste rette du kan gjøre for din kompis er å si til han at alle disse personlige problemene han forteller deg om er saker han må snakke med sin kone om slik at deres forhold kan bli bedre.

Men jeg mistenker at du ikke vil redde deres ekteskap, jeg mistenker at du heller nører opp under hans problemer med sin kone. Er du en som vil bryte opp et ekteskap ut av ren egoisme? Er han din venn eller ønsker du han var mer enn din venn?

Tenk litt over hva han og du gjør mot henne og så kan du sette deg inn i den situasjonen om det var din ektemann som gjorde dette mot deg.

Husk, du får kun hans side av saken, så ikke døm hans kone på grunnlag av hva han sier. Det er mitt råd til deg.

Skrevet

Det er jo noe mellom dere, et nærhet som han ikke en gang har med kona, siden han ikke forteller henne dype ting om seg selv.

Hadde jeg vært deg, så hadde jeg møtt henne og fortalt sannheten, at han egentlig vil gå fra henne, men blir av hensyn til barna. Og selvfølgelig må du møte henne på hennes premisser, hvis du ønsker å ivareta vennskapet med denne mannen!

Skrevet

HI her!

ja det er spesielt vennskap med følelser inn i bildet, men disse har aldri blitt satt ut i live. kanskje, derfor han føler for at han kan prate med meg om ting. at han ikke er mann nok til å snakke med kona, kan jeg si meg enig i. Men det er mange faktorer som spiller inn. Barna, ett etablert liv, familie, og alt. Han vet hvilke konsekvnser det vil få ved å bryte ut, så det er ikke enkelt å bare pakke kofferten og dra.

Jeg er ikke ute etter å ødelegge ett ekteskap, hadde jeg vært det så hadde jeg gått rett til henne og fortalt alt han har sagt til meg.

jeg sitter ikke og snakker skitt om henne. jeg prøver å forstå henne. For jeg vet at jeg ikke hadde gjort det hun gjør. derfor er det vanskelig for meg å forstå hvorfor hun er så innmari kontrollerende og masete.

Og jeg syns det er trist at hun ikke ser at hun ødelegger mer ved å dra opp fortida hans, mistenke han stadig, og kontrollere han ved å "overvåke" han.

jeg er en slik kvinne at hadde jeg visst at mannen min ikke vil ha meg, så hadde jeg ikke villet ha han. Mulig hun har skjønt det, men ett menneske kan ikke eies. Og måten hun reagerer på bare ødelegger, og ja han er ansvarlig for den suppen han har laget.

Skrevet

Til HI

Jeg skal gi deg ett godt råd etter å ha lest svarene du har fått her (ikke alle), men ikke gir råd, ikke blande deg i noe som helst som har med forhold å gjøre, ikke ha gutte venner. Du kan blir tatt for å være den andre kvinnen eller noe verre....

Skrevet

13:04 - og DER kom det, at det er følelser inne i bildet. Uansett om man setter dem ut i livet eller ei, skal man ikke ha bevisst og HEMMELIG kontakt med en person man har følelser for, når man er i forhold. Lett for deg å si at du bare kunne gått fra en mann som du VISSTE ikke ville ha deg lenger. Denne damen har barn med mannen, og hun vet vel ikke om det han forteller til DEG om at han vil egentlig forlate henne? Hun blir ført bak lyset av en mann og dame som har gjensidige følelser for hverandre. Priceless.

Skrevet

Hva jeg tenker om denne damen? At hun har en idiot av en mann. Og at hun har all grunn til å være sint og sjalu. Viss det var min mann som hadde gått bak ryggen min og truffet en dame som han utleverte alt om meg til....Å faderullan altså.

Vet du hva, viss du virkelig er så god veninne, så trekker du deg ut av dette. Det er faktisk ikke naturlig at en ektemann skal ha et nærere og mer fortrolig forhold med en annen kvinne enn sin kone. Da hadde hvem som helst blitt paranoide. Og at dere holder dette skjult sier jo sitt. Det er ihverfall og kaste bensin på bålet.

Bryr du deg veldig om denne mannen, ber du ham finne ut av dette selv. Du skal ikke blande deg inn i deres problemer i ekteskapet, særlig ikke når du er en stor del av dette problemet. Du har helt sikkert ikke bedt om å bli så innvolvert, men du har absolutt lov til å be om å slippe det. Si at du er klar til å treffe ham igjen når det foregår i full åpenhet og uten potensiale til å splitte en familie med barn involvert. Frem til da holder du deg unna.

Du er sikkert kommet helt uforskyldt oppi dette, og det er han som er idioten her. Men vær voksen nok til å trekke deg ut av dette. Det er faktisk barn innvolvert her, og forhold mellom far og barn er MYE viktigere enn et kamerat-veninne forhold. Det ser sikkert du også når du får tenkt deg litt om....

Lykke til, håper du tar rådene til etterretning!

Skrevet

Jeg tenker at mannen er et svin som utleverer konen sin til deg, og jeg syns du er et beist som ikke forstår at dette ikke er en god situasjon for henne. Hvor er empatien din?

Har selv vært i et forhold med hemmelige venninner, og selv om jeg ikke er sykelig sjalu og selv om det ikke var utroskap inne i bildet, så var det helt ufattelig vondt, og jeg unner ingen den smerten.

Skrevet

HI her

Huff, jeg må si at jeg kanskje trenger å høre alt dette for alle kommentarene er sett fra objektivt hold. Og jeg må si meg enig.. beste er å trekke seg tilbake. noe jeg gjør nå..

Håper det ordner seg for dem.. poenget mitt da jeg skrev var å vite deres meninger om hva dere syns om kvinnen. Og jeg tror nok at mye fornuftig er sagt.

Men min intensjon har aldri vært å ødelegge for dem. Jeg har heller ikke gjort noe slikt. Det er bare forholdet deres imellom jeg er blitt en tilskuer til.

anyways, takk for alle synspunkter

Skrevet

Ja jeg tror kanskje også at du trengte en liten oppvekker :-) Som jeg skrev tidligere så har du helt sikkert kommet helt uforskyldt i denne situasjonen, og jeg tror deg når du sier at du ikke har hatt som intensjon å ødlegge for dem.

Jeg tror også at det er lett å bli litt "revet med" når en kamerat betror seg slik til deg. For deg føles sikkert som en tillitserklæring, og når det er en god kamerat så er det sikkert ikke så enkelt å slå hånden av ham. Men det er faktisk ikke naturlig at du skal blandes inn i midten her. Dette er mellom han og konen. Og husk at du kun har fått ene side av historien. Det finnes minst en side til.

Igjen, lykke till!

Anonym 13.46

Skrevet

Tenker at dama helt sikkert har sjalusiproblemer, men tenker at mannen er idiot som driver og utleverer privatlivet deres. I stedet for å ta tak i problemene på egenhånd bruker han deg som klagemur.

Hadde jeg vært deg hadde jeg backet ut av hele greia. Spør han om noe så sier du at han kan ordne opp i problemene sine med kona si, det skjer jo ikke noe uansett hvor mye han klager til deg.

Skrevet

-Han har en hemmelig venn som han betror seg for og hvor disse har gjensidige følelser for hverandre

-han har nesten ikke sex med kona si

Gi meg EN god grunn til at hun ikke skal mistenke at dere har et forhold? Selvfølgelig!!! er du ei hore i hennes øyne om hun mistenker deg for å ha sex med mannen hennes. (Enhver kvinne ville vel reagert på dette? Det tør jeg satse penger på......)

Hvilken del av dette er det du ikke forstår?

Om du virkelig bare vil ha et vennskap med denne mannen, trekk deg ut, be han rydde opp på hjemmebane uten innblanding av deg. Om du er hans venn så ønsker du det beste for han, da fyrer du ikke oppunder og gjør samlivet hans enda vanskeligere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...