Anonym bruker Skrevet 22. november 2011 #26 Skrevet 22. november 2011 Utrolig egoistisk å skylde på feministene. DU liker ikke å jobbe, DU liker ikke barnehage og ditten og datten. Men det finnes faktisk slike som oss som vil utnytte det intellektuelle potensialet vårt, bidra i samfunnet, skaffe verdier utenfor hjemmet, og lære våre døtre at kvinner kan brukes til mer enn oppvask og oppvarting av mannen. Samfunnet skal ikke bygges etter hvordan DU liker det, du må se på det store bildet.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2011 #27 Skrevet 22. november 2011 Herregud, da, damer. Bare for at du/dere ønsker å gå hjemme hele livet, så skal vel ikke resten av oss måtte tvinges til det? Det er det mest antisosiale og egoistiske jeg har hørt noensinne.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2011 #28 Skrevet 22. november 2011 Så for å kunne jobbe redusert må man være rik mener du? Nei, jeg tror ikke det. Jeg jobber kun 50% og er 50% husmor (moderne husmor altså, sitter å rævva og strikker, tusler litt over gulvet med moppen, maler litt, henger opp bilder, leker med barna...) Det handler mye om prioriteringer. Vi kunne ikke levd slik dersom vi måtte ta opp 4 mill i lån for en leilighet eller rekkehus. Huset mitt ble oppført lenge før 2. verdenskrig, da vi kjøpte det var det klart at huset hadde et stort behov for oppgradering og oppussing. Fordi vi måtte regne med store kostnader til renovering var også huset billig. BILLIG med store bokstaver. Vi måtte i tillegg ut på landet. Bort fra store byer og faktisk også bort fra små byer. Dersom målet er å jobbe lite og leve mye er det klart at man må prioritere det - dersom man ønsker å bo en spesiell plass (der husprisene er høye) må man følgelig prioritere det, noe som gjerne går på bekostning av muligheten til å jobbe redusert.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2011 #29 Skrevet 22. november 2011 "HATER FEMINISTBEVEGELSEN!" Ditt late, uvitende og egoistiske fjols av et kvinnemenneske. Har du døtre? Du ønsker at døtrene dine skal vokse opp med ideen at de er mindre verdt enn sine brødre, at deres meninger teller mindre, at alt de egner seg til er å dulle for mann og barn? At de alltid vil havne bakerst i jobbkøer, fordi det kommer alltid en smart og oppegående mann før dem - at de blir ekskludert fra studier fordi alt annet enn husmorfag ikke egner seg for ett søtt kvinnehode? Du ønsker at dine døtre skal være avhengige av en mann for å klare seg? Kjerringer som deg, som "hater" de kvinnene som faktisk har ført oss frem til likestillingen vi alle nyter godt av i dag, er de største hyklerne jeg vet om. Hvis du tror dette handler om å få "lov" til å sulle hjemme, så er du så dum at du trolig ikke har noe å gjøre ute i arbeidslivet uansett. Jeg kommer i hvert fall til å oppdra mine sønner til å ALDRI godta til å bli økonomisk skaffedyr til en lat og udugelig kvinne som bare skal kose seg hjemme og tilegne seg alle godene som har med barna å gjøre.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2011 #30 Skrevet 22. november 2011 hadde jeg fått valgt skulle jeg ha levd på 1950-60-talletog jobbet som flyvertinne i pan am glam!
Anonym bruker Skrevet 22. november 2011 #31 Skrevet 22. november 2011 Hvis du tror dette var virkeligheten på 50-tallet, så...
Anonym bruker Skrevet 22. november 2011 #32 Skrevet 22. november 2011 "Kvinner og menn er ikke like". Nei. Men det betyr ikke at kvinner er genetisk disponert for å elske husarbeid og matlaging, mens menn er alene om å hige etter å utvile intellektet sitt og søke input fra andre steder enn bare hjemmet. Det går fint an å være ulike som kjønn og likevel være likestilt.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2011 #33 Skrevet 22. november 2011 jeg er enig med deg, HI ! Er født i feil tid jeg også
Anonym bruker Skrevet 22. november 2011 #34 Skrevet 22. november 2011 Ikke at jeg føler at jeg må forsvare meg, men jeg liker ikke å bli kalt lat eller udugelig, dette er å spore helt av og jeg syns det er å trå over streken. Driver butikk og er veldig suksessfull med det. Har nå to butikker og jobber rævva av meg. Men jeg klarer også å se hva dette gjør med mine barn. Om du og jeg er uenige og har forskjellige synspunkter på en sak. Så kan du ikke drive personangrep. Må få presisere, jeg liker ikke at mine barn er i b.hagen i flerfoldige timer dag ut og dag inn, jeg syns ikke et sammfunn skal være bygd opp der kommunale ansatte skal ta ansvar for andres barn, jeg vil lære mine unger skikk uavhengig om de er jenter eller gutter selv. Jeg vil være den som overøser dem med kjærlighet og støttende ord når de slår seg. Hva er galt med litt familietid? Hva er galt med å ville ta vare på den familien du har laget, og fått frem i livet.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2011 #36 Skrevet 22. november 2011 Du vet ikke så mye om levekår,dødelighet og sosiale problemer på 50-tallet eller?
Anonym bruker Skrevet 22. november 2011 #37 Skrevet 22. november 2011 Det er ikke snakk om "familietid", HI. Det handler om at du vil leve på en tid hvor idyllen du søker, var en illusjon. Det handler om at du sier at du hater feministbevegelsen, og at du heller vil leve som en dørmatte. Det å være husmor, lage mat, stelle hjemme og ha kvalitetstid er fullt mulig i dagens samfunn. DET er jeg også enig i. Men det å hakke ned på feministbevegelse, og leve i en boble om at livet hadde vært bedre hvis du hadde gått 60 år tilbake i tid, det er DET alle reagerer på. Skjønner du ikke det da?
Anonym bruker Skrevet 22. november 2011 #38 Skrevet 22. november 2011 Jeg vil alltid. ALLTID. mene at feministbevegelsen har gått for langt, ser den ikke sine begrensninger?Kvinner og menn er ikke like og kan aldri bli like. HI
Anonym bruker Skrevet 22. november 2011 #39 Skrevet 22. november 2011 På hvilke måter mener du den har gått for langt?
Anonym bruker Skrevet 22. november 2011 #40 Skrevet 22. november 2011 Ja, det lurer jeg også på hi. Helt konkret: på hvilke måter/områder mener du feministbevegelsen har gått for langt? Du har forresten full anledning til å gå hjemme hvis det er det du ønsker. Men du skal selvfølgelig betale for gildet selv. Jeg er ikke villig til å betale mer skatt for at du skal få leve 50-talls drømmen din. Det antar jeg ingen andre er heller. Men det er mange hjemmeværende koner i dag, så det blir feil å si at det ikke er mulig for deg å gå hjemme.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2011 #43 Skrevet 22. november 2011 MEN.... så lever vi i 2011, heldigvis =) Get used to it!
Anonym bruker Skrevet 22. november 2011 #44 Skrevet 22. november 2011 Jeg lever å ånder for 50tallet. i form av klesstil, biler osv. Jeg har en samboer som er akkurat likedann. Vi er fast bestemt på at vår sønn skal lære seg te å leke ute, fremfor å spille tvspill eller sitte på facebook! Dessverre er det alt for mange barn som i dag sitter inne og gjør nettopp dette. for min mening er at man faktisk er barn når man er 10 år. Man skal kunne ha såppas fantasi til å være ute å finne på noe. Men har ingenting på facebook å gjøre! er så glad samboeren min er enig med meg i det her, det skal ikke være no mobiltlf. før han er gammel nok. og det er han ikke i en alder av 8 år! Nå går jeg i tillegg hjemme pga jeg hofteskade fra jeg var født. jeg klarer dessverre ikke jobbe slik det er i dag, men håper virkelig jeg i det minste kan jobbe 50%. Det er fordeler med både 50 tallet og 2011 spør du meg! og alle har forskjellig meninger om det. Sånn er det bare, og kommer alltid til å være!
Gjest yrild Skrevet 22. november 2011 #45 Skrevet 22. november 2011 Jeg vet ikke hva du legger i feminisme, men jeg er ekstremt for likestilling, som handler om at man har like rettigheter. Har ingenting i mot at du vil være hjemme som husfru, så lenge jeg slipper :-) Du får sørge for at mannen din tjener flust, slik at det lar seg gjøre da, men ikke kjemp for at kvinner skal ha færre rettigheter bare fordi du ønsker noe annet enn det jeg vil!
Anonym bruker Skrevet 22. november 2011 #46 Skrevet 22. november 2011 Jeg kunne også godt tenkt meg det... MEN, jeg ville også hatt mulighet til å ha egentid, dra ut med venninner osv.. Altså i pose og sekk... The best of both worlds
Gjest tilda med to små <3 Skrevet 22. november 2011 #47 Skrevet 22. november 2011 Jeg synes 15:34 fikk sagt akkurat det jeg tenkte!
Gjest tilda med to små <3 Skrevet 22. november 2011 #48 Skrevet 22. november 2011 Poenget er jo at dette glansbildet ditt av allverdens tid til barna ikke fantes på 50-tallet eller noe annet tiår heller! Det var beinhard jobbing, og de eldste barna ble satt til å passe de mindre ungene, for mor hadde mer enn nok med oppvask, klesvask, husvask, matlaging, sylting, safting, kles-sying, stopping, strikking og alt annet som MÅTTE ordnes i hjemmet. De hadde ikke mer tid en dagens damer til familietid. Det var ikke tid til overøsende kjærlighet, og om ungene slo seg i lek måtte de koste av knærne og fortsette leken. Du har et bilde av denne tilværelsen som ikke har rot i virkeligheten i det heletatt. Det eneste feministbevegelsen har gjort er å gi deg og din familie muligheten til å leve slik du ønsker. Ingen familie på 50-tallet kunne levd som du ønsker (med mindre de var stinne av penger), du og din familie har dersom dere legger til rette for det muligheten til å ta et slikt valg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå