Anonym bruker Skrevet 21. november 2011 #1 Skrevet 21. november 2011 Hun har astma og kom ned her fordi hun var dårlig i pusten, men jeg har ikke gitt henne medisiner ennå. Pulsen pleier å øke til 180 når hun får medisin. Litt redd for å gi henne astmamedisin nå (atrovent og ventoline) pga. pulsen. For vanligvis har hun jo normal puls når vi starter, så er redd den går helt i taket når hun starter på 156 - er det noen som har peiling på dette her her inne?
Anonym bruker Skrevet 21. november 2011 #2 Skrevet 21. november 2011 Ring legevakta NÅ! Dette er ikke en bim-sak,
Anonym bruker Skrevet 21. november 2011 #3 Skrevet 21. november 2011 ring legevakta, og ikke sitt her inne å vente på svar. når jeg trener på mølla, så har jeg 140 i puls.....så nei, ikke normalt.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2011 #4 Skrevet 21. november 2011 Vi har vært på legebakten med henne når hun har hatt 200 i puls, uten at det var noe stress. Men det var altså ETTER at hun har fått medisin. Hva er normalpulsen til en fireåring? Og bare sånn det er sagt, det er ikke noen krise her akkurat nå, hun ligger er våken og prater normalt, lagt henne på sofaen med beskjed om å prøve å slappe av. Spørsmålet mtt er egentlig: Kan jeg gi henne medisiner når hun har så høy puls i utgangspunktet?
Anonym bruker Skrevet 21. november 2011 #5 Skrevet 21. november 2011 igjen ring legevakta.vi kan ikke sitte med noe ansvar her....
Anonym bruker Skrevet 21. november 2011 #6 Skrevet 21. november 2011 Fant det på nett, normalpuls er opptil 140 på et barn, så da var det ikke så ille som jeg fryktet, så da kan jeg gi henne den etterlenktede medisinen.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2011 #7 Skrevet 21. november 2011 Nå er pulsen nede i 128, så da var hun sikkert bare oppkavet frodi hun ikke fikk puste?
Anonym bruker Skrevet 21. november 2011 #8 Skrevet 21. november 2011 Det er virkelig helt fantastisk at du som mor velger å stole på nettinformasjon, istedet for å ta en telefon til legevakt. Det er faktisk så det grenser til galskap!
Anonym bruker Skrevet 21. november 2011 #9 Skrevet 21. november 2011 Det går an å takle ting selv vet dere. Allerede vært hos legevakt en gang i dag. Og pusten hennes er dårlig 3-4 ganger i uka. Høy puls har jeg kontaktet legevakta om et uttall ganger, uten at de har brydd seg. (og da var det snakk om mellom 180 og 200 i puls) Men var usikker på dett med økt puls, uten at hun har fått medisiner i forkant. Hun sitter i alle fall og tar medisner gjennom forstøver nu.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2011 #10 Skrevet 21. november 2011 Du, det er helt greit å konsultere nettet for feber, små kutt og virus, men du konsulterer nettet for en tilstand som er potensiell livstruende. Da ringer man legevakt, uavhengig om man har vært hos legevakt 10 ganger tidligere på dagen.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2011 #11 Skrevet 21. november 2011 Nettinformasjonen fant jeg på NHI, regner med den er pålitelig
Anonym bruker Skrevet 21. november 2011 #12 Skrevet 21. november 2011 Hvor har du det i fra? Vi har blitt avvis mange ganger når hun har hatt puls på høyere enn 180, altså mye høyere enn det jeg spør om her. Det er ikke farlig med mindre hun får store problemer med å puste, "så ring om hun får det" får jeg alltid beskjed om. Syns det er idiotisk at dere uttaler dere om ting dere tydelig ikke har peiling på, når jeg spesifiserte at jeg ønsket svar fra noen med peiling. Hun har forøvrig fått medisinen nå, astmaen er roet seg, og pulsen er heldigvis bare på 170 - så nå sover hun. Takk for "hjelpen"
Anonym bruker Skrevet 21. november 2011 #13 Skrevet 21. november 2011 Noen med peiling er legevakta!!!
Anonym bruker Skrevet 21. november 2011 #14 Skrevet 21. november 2011 Jeg synes en puls på 170 høres voldsomt mye ut jeg da? Også med medisin. Kan ikke tenke meg det kan vare særlig bra Hvorfor tar du ikke en telefon til legevakten bare for å høre med dem at dem er enig med din konklusjon i det minste?
Anonym bruker Skrevet 21. november 2011 #15 Skrevet 21. november 2011 Nei 170 er ikke mye med medisin, faktisk unomalt lav, den ligger sjelden på under 180 etter medisiner. Og jeg tar ikke en telefon til legevakta fordi jeg er oppegående nok til å takle denne situasjonen før. Det er som sagt ikke første gangen dette hun får anfall, men 3-4 ganger i uka de siste 4 årene. Og også fordi jeg ikke har lyst å bli ledd ut på legevakta når jeg ringer og spør om noe som jeg strengt tatt bør vite, og som de vet at jeg vet, fordi vi har hatt den samme samtalen a feeew times before.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2011 #16 Skrevet 21. november 2011 Det hjelper ikke om du har hørt kunnskapen aldri så mange ganger, og evnt blir ledd ut av legevakten fordi du har glemt den. Ved slike spørsmål ringer man fagfolk for svar, når man ikke har kunnskapen selv, og konsulterer ikke nettet for hjelp.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2011 #17 Skrevet 21. november 2011 00:32 Hvorfor spurte du om råd da? Siden du allerede er sikker?
Anonym bruker Skrevet 21. november 2011 #18 Skrevet 21. november 2011 Synes du skal sjekke ut denne jeg HI. http://www.legemiddelhandboka.no/xml/utskrift.php?frid=Tk-10-lunger-373&b_start=1
Anonym bruker Skrevet 21. november 2011 #19 Skrevet 21. november 2011 Sikker på det hun nedi her spurte om (170 i puls etter medisiner) Men visste ikke hva som var normalpuls på en firepring og om 165 da var veldig høyt.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2011 #20 Skrevet 22. november 2011 Hvorfor skal jeg lese det? Jeg er godt kursa i astma, astmaanfallet hennes tidligere var et lite alvorlig et, der hun nå har fått hjelp av 2 doser medisin. Hun sover nå. Sist hun var skikkelig dårlig hadde hun fått tilsammen 16 doser med, hadde 60 utpust i minuttetm og puls på 180. Legevakten sendte oss bare hjem, for vi hadde det samme utstyret og medikamentene som dem.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2011 #21 Skrevet 22. november 2011 Ser at en av legevenninnene mine er pålogget på face, kan sende henne linken og se hva hun syns. Hun jobber ikke på legevakt da men.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2011 #22 Skrevet 22. november 2011 Du er tydligvis ikke godt nok kurset, når du må spørre om svar på nett;-)
Anonym bruker Skrevet 22. november 2011 #23 Skrevet 22. november 2011 Normalpuls på en 4åring er jeg ikke godt nok rustet i nei, men frem for å spørre drama quensene her inne, kunne jeg selvsagt bare tatt søket selv med en gang;)
Anonym bruker Skrevet 22. november 2011 #24 Skrevet 22. november 2011 Men nå sover hun heldigvis tungt og godt, så da går jeg og legger meg, så får dere finne noe annet å overdrive!
Anonym bruker Skrevet 22. november 2011 #25 Skrevet 22. november 2011 Du må gjerne kalle oss dramaqueens. Jeg kaller oss ansvarlige foreldre;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå