Anonym bruker Skrevet 21. november 2011 #26 Skrevet 21. november 2011 Jeg hadde både mor og barnfar på fødselen. Mor hadde så lyst, å jeg hadde ikke hjerte til å si nei hehe. Men hun var en fantastisk støtte, spesielt for mannen min som ikke hva og hvor han skulle gjøre av seg hehe... Men neste gang blir vi nok alene. Det du bør tenke på er: Hvilket forhold har du og din mor? Hvordan forholder hun seg i stressende situasjoner, har hun en tendens til å ta over, eller trekke seg i bakgrunnen? For å svare på mine egne spørsmål. Min mor å jeg har et veldig nært og naturlig forhold. Hun forholder seg veldig rolig, og blir ikke fort stresset og hun trakk seg tilbake og holdt seg litt i bakgrunnen under hele fødselen for å ikke ta barnefaren sin plass.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2011 #27 Skrevet 21. november 2011 Hvem man ønsker å ha med under fødselen har da ikke noe med modnhet å gjøre! Venninnen min hadde med seg både mor og samboer under fødselen. Hun var utdannet sykepleier, og hadde jobbet med fødsler i flere år, både i Norge og i hjelpeprogram i utlandet. Siden har hun utdannet seg til jordmor. Hun ønsket rett og slett å dele et så stort øyeblikk med de to menneskene som sto henne aller nærmest.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2011 #28 Skrevet 21. november 2011 Jeg ville ikke hatt med meg verken mamma eller svigermor. Har et godt forhold til begge, men tror jeg heller ville født alene enn hatt de med.. Og min mor er sykepleier og har vært med på fødsler så handler ikke om det at jeg ikke tror hun ville ha taklet det. Men for meg er det så privat at det vil jeg dele med mannen min. Eventuelt en god venninne om ikke mannen min hadde kunnet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå