Gå til innhold

Har ALLE barn pakkekalender?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes dette pakkekalender-styret tar helt av. I hele min barndom (jeg er 24 år) hadde jeg IKKE et eneste år pakkekalender. Nå virker det som det er en selvfølge at barna får pakkekalender. Alle mine venninner, til og med de som er barnløse spør om jeg er ferdige me gavene til pakkekalenderen til jenta vår. Jeg hadde ikke tenkt å ha noen pakkekalender. Jenta er 2,5 år.

Føler det nesten som en plikt nå å lage pakkekalender til henne. For et hysteri.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er vokst opp med pakkekalender (jeg er 37) og viderefører den tradisjonen til mine barn. Men jeg forventer ikke at alle andre har samme tradisjon.

Skrevet

Nei. Vi synest det er mye styr med denne pakkekalenderen. Barna får nok pakker julaften, og mye av plastikk dritten mangen har i pakkekalenderen er jo bare søppel. Vi har heller valgt å lage aktivitetskalender. En aktivitet vi gjør sammen med barnet hver dag. Alt fra å lese en bok, kino, bake, synge osv. Har bilder av aktiviteten siden barnet ikke kan lese. Mye av det hadde vi nok gjort uansett, men det handler om å sette fokus på å være sammen. det juletiden egentlig handler om.

Skrevet

jenta mi ville ikke ha pakkekalender, hun ville mye heller ha maribo sin, for hun syns det er kulere. så da fikk hun det. Selv om jeg hadde syntes det var gøyere å lage en.

Skrevet

Jeg har ikke inntrykk av at alle barn har pakkekalender. Mange barn jeg kjenner foretrekker sjokoladekalender, og mødrene trekker et lettelsens sukk!

Her i huset synes jeg det er litt stas selv... så barna får pakkekalender, men jeg prøver å sørge for at den ikke inneholder ubrukelige plastikk-ting som blir liggende å slenge. De får lørdagsgodt på lørdager, reflekser, leppepomader, tannbørster, magiske kluter, sokker, tannglass, hårbørste og andre slike ting som de hadde trengt uansett.. De synes foreløpig likevel det er stas med kalender.

Skrevet

Hva tror du HI, tror du virkelig ALLE barn har pakkekalender??????

Nei, alle har ikke det!!

Skrevet

Den "plastikkdritten" er kanskje søppel i dine øyne, men gud så moro mine barne blir når de åpner en pakke om morgenen.

Mine barn har pakkekalender og jeg kjøper litt ordentlige ting gjennom hele høsten. Eks disse bondegårdsdyrene som man kjøper i "løsvekt" som koster en del pr. stk, små biler, små figurer som de leker mye med. Verdien av det som ligger innpakket i kalenderen ligger vel på 5-600 pr kalender, men da får de små ordentlige ting. Barna synes det er gull.....

Skrevet

Da jeg vokste opp hadde vi ikke pakkekalender, og husker at jeg var så misunnelig på mine venninner som hadde det. Da følte jeg at "alle" andre enn meg hadde det.

I år skal datteren vår få kalender for første gang, og ettersom jeg er sykemeldt for tiden har jeg sydd en egen. Så da blir det pakkekalender i år. Også får vi se hva vi har ork, tid og råd til de neste årene.

Skrevet

Jeg er vokst opp med strømpekalender, en strømpe utenfor dørs med ny ting i hver dag (som mamma putta oppi....ikke pakka inn og det kunne være sjokolade, mandarin, visklær, blyant.osv)

Mine unger får pakkekalender noen år og kjøpe kalender andre år.... Ikke lltid jeg orker å lage pakkekalender så da kjøper vi heller og i år ble det lego kalender (på begge to) Orker bare ikke styre mer med det i år =))

Skrevet

Jeg er 21 år og har vokst opp med pakkekalender så jeg har videreført den tradisjonen til mine barn. I år får minstemann for første gang, han er 1,5år. Vi har ikke bare tull i den, minsten får lørdagsgodt på lørdager, dyr i forskjellige str ,biler,stor sprettball, ny drikkeflaske.osv. Eldstemann på 4 år får lørdagsgodt på lørdager, pet shop sprettballler(hun er så fasinert av de), stor veggklokke, dyr i forskjellige str, blyanter, glitterlim( liker å lage ting), reise puslespill.osv

Hun syntes det er kjempe gøy og blir like glad hvert år :)

Skrevet

Lillegull får ikke kalender i år, men det er fordi jeg syes han er litt for ung enda (rett over året) Neste år når han skjønner litt mer, skal han få pakkekalender. Ikke fordi "ALLE" andre har det, men fordi jeg har selv vokst opp med det og husker gleden og forventningene med å åpne en ny pakke hver dag! :)

Skrevet

Nei, jeg selv fikk sjokoladekalender, og jeg husker gleden over en søtsak hver dag;) Så her er det sjokoladekalender.

Pakkekalender er helt sikkert stas, men jeg legger heller de penga i en skikkelig julegave. Småting har vi jaggu nok av i dette huset!

Skrevet

alt må jo diskuteres og..

jeg fikk pakkekalender, og det var en stoor glede i førjulstiden. Du velger jo hva du vil gjøre, men jeg skal ikke frata mitt barn den glede, spenningen og lykken det medfører.

Skrevet

Oh lord...Frata glede, spenning og lykke faktisk, ved å ikke ha pakkekalender. Det sier vel litt om hva slags verden vi lever i i dag...i norge altså

Skrevet

Vi vokste opp med pakkekalender - jeg er 28, og fikk vel min siste da jeg selv fikk barn ved 22 ;) Mamma fant ikke e grense før det, hun er en skikkelig kosedame som elsker å dille med sånt.

I fjor fikk hun en pakkekalender av meg, med stearinlys, sjokolade og servietter og små duker hun hadde ønsket seg her og der.

Har selv videreført tradisjonen, men føler jeg ikke er helt hysterisk.

Halvparten av gavene i snuppas kalender er opplevelser, eks; "bake pepperkaker", "mate fuglene", "se på julefilm" - og resten av pakkene inneholder hvite strømpebukser til jul, ny pysj, hårspenner, lørdagsgodt på lørdager, julekort til å skrive på etc.

Ting som vi skal gjøre/kjøpe inn uansett - bare pakket inn i kalendergaver ;)

Skrevet

Det har vel med tradisjoner å gjøre. Jeg er oppvokst med pakkekalender og husker hvor stas det var. Derfor har jeg videreført tradisjonen til mine egne barn. Har ingenting med hysteri å gjøre, det er rett og slett koselig for både mor og barn. ;)

Skrevet

Jeg synes det er utrolig koselig å lage kalender, og jeg er også vandt med det hjemmefra. Jeg kjøper ting jeg vet han liker, har også kjøpt pepperkakeformer og bakesett som han får i dagene før vi skal bake pepperkaker, pezfiguerer og litt anna rart. Godteri på lørdager. Han er 3 år, og dette blir 2. Året med pakkekalender. Vesla er 7 mnd, og får ikke kalender enda.

Skrevet

Jeg er vokst opp med sjokoladekalender, mens småen har fått pakkekalender de fleste årene, men i år valgte hun barbiekalender, så da ble det den :) men det som kan bli litt dumt med pakkekalender er at de forventer gaver og gjerne vil ha mer. Det har heldigvis ikke vært noe problem her, men har sett og hørt det andre steder.

Skrevet

Har selv vokst opp med sjokolafekalender, men da min 5 åring ikke liker snop/sjokolade, så blir det pakke/aktivitetskalender .

Som en over her skriver, så blir det å gjøre ting som barnet liker, kino, fjelltur,lese,bake, fiske osv. Når det kommer til ting i kalenderen, så er det ikke snakk om svindyre ting.

Hun får som regel noe hun trenger, det kan være to hårklemmer,to strikk, en truse med disneymotiv osv.

Er ikke så aktuelt med plastikk, det går som regel i bosset etter kort tid.

Skrevet

Jeg er oppvokst med pakkekalender, men pakkene inneholdt stort sett twist o.l. Tror nok jeg kommer til å videreføre den tradisjonen, jeg...

Skrevet

Hvis jeg først skal lage pakkekalender til poden, så blir adventskalender med en luke hver søndag i advent, altså 4 gaver. 24 gaver er drøyt synes jeg. Men han skal få en sånn sjokoladekalender e.l som han kan åpne hver dag.

Jeg har vokst opp med sjokoladekalender, og synes det var stas :)

Skrevet

Vet ikke om ALLE barn har det, men jeg lager det i allefall hvert år til min datter og stedatter.

Jeg synes alle disse masseproduserte kalenderne er kjedelige og sjokoladene smaker bah! Synes det er superkoselig å lage pakkekalender til jentene jeg da, og de setter stor pris på det! Putter i en del ting som de nok sikkert ville fått uansett, har sans for at det er litt fornuftig også. De kan få f.eks et par fine vanter en dag og en liten leke en annen dag. De skal få teaterbilletter en av dagene, også noe som vi uansett hadde tenkt å ta dem med på. Så legger jeg oppi noe godteri på lørdagene.

Skrevet

Jenta mi får pakkekalender.Er litt forskjellig i gavene,noen småleker hun har ønsket seg lenge,og noen litt mer praktiske ting.Og selvfølgelig ting som kan brukes til forskjellige juleaktiviteter...Hun synes det er kjempestats med pakkekalender,og ber takknemlig for det hun får.

Det beste,synes jeg,er at hun spretter opp om morningene for å åpne kalenderen,så vi slipper det forferdelige maset med å få henne opp av senga;)

Hun får forresten en haribokalender av besteforeldrene,som åpnes til barnetv kl 18.

Skrevet

Vi har også et barn på 2,5 år, en gutt, og vi skal ikke ha pakkekalender i år. Jeg synes det blir mer enn nok gaver på julaften, så han trenger ikke en gave hver dag i desember i tillegg. Når han blir eldre, vil vi kanskje vurdere å lage kalender, men altså ikke i år. Han får nøye seg med spenningen med tenning av adventslys osv. i stedet, det kan være nok det for et lite barn. :)

Skrevet

Jeg har hatt pakkekalender til barna før, men i fjor hadde de bare vanlig sjokolade. Litt pga økonomien også, det er dyrt nok med 2 stk.

I år har de fått hver sin kinderegg kalender av morfaren så det blir årets eneste kalender her.

Jeg hadde ikke kjøpt så dyr kalender til de selv, de hadde fått vanlig sjokoladekalender med julenisse på her.

Det er nedtellingen som er gøy her, ikke hvor dyre fine ting det er inni.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...