Gå til innhold

Jeg har gjort noe forferdelig dumt...:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes dette er dårlig gjort overfor både mannen din og søsteren din.

Du hjelper ikke din søster ved å forsyne henne med piller.

Jeg synes du skal fortelle mannen din om dette. Tror dette kan få store konsekvense for han om dette blir oppdaget. Ville jo være trist for begge om han mister legelisensen og evt må i fengsel. Dernest så synes jeg du skal skaffe hjelp til din søster.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan godt være, får håpe Hi bor i fylkene som har innført det da, så går det ikke så lang tid før det blir oppdaget:-)

Skrevet

De fleste reagerer negativt på å bli tilsnakket på den måten. Det finnes andre måter å uttrykke alvoret på uten å virke nedlatende. Hva trod du virkelig at du oppnår med det? I alle fall ikke at hun ønsker å fortelle det til sin mann.

Skrevet

Hi her.

For det første, takk til dere som har svart og som har kommet med velmenende råd. Det gjorde godt å lese.

Jeg ser nå at jeg har fremstilt min søster nærmest som en narkoman. Det stemmer ikke. Hun er en flott dame med god jobb, snill mann og skjønne unger. Javisst, hun er nok blitt avhengig av piller. Det skyldes nok en ulykke som gjorde at hun slet med smerter i lang tid etterpå men nå som de ikke fysisk finnes lenger har hun sikkert utviklet et slags behov for dem likevel. Noe psykisk som ligger til grunn kanskje? Vet ikke...

Så til en annen ting som har gjort ekteskapet vårt ekstra komplisert den siste tiden. Han tror jeg er utro. I sommer begynte en ny mann der jeg jobber og vi fant tonen umiddelbart. Jeg har aldri hatt særlig lett for å skaffe meg mannlige venner som kun forblir venner men det gjorde jeg denne gangen. Vi har gått mye ut, reist sammen i forbindelse med jobb, ja til og med møttes hjemme hos hverandre med familiene våre til stede. Av en eller annen grunn har mannen min fått det for seg at jeg er utro med ham. Og han har samboer. Som attpåtil er gravid!

Og nå etter jeg tok dette valget med den resepten....som forøvrig ikke var en e-resept til deg som lurte, har jeg den siste uken gått rundt og vært litt utenfor meg selv...Tydelig har dette vært som å kaste bensin på bålet ang. mistankene hans. Og jeg hater å bli mistenkt for utroskap når jeg aldri noensinne har vært utro! Jeg har egentlig veldig lyst å fortelle om den forfalskningen, for alles skyld, også min egen. Kanskje det kan få ham til å forstå at jeg aldri har gått bak ryggen hans på noe vis og nå som jeg har gjort en forferdelig feil faktisk med dette kan bevise at jeg heller aldri vil gjøre det.Jeg tviler på at han kommer til å anmelde meg, jeg tror heller han kommer til å være glad for at jeg i det minste er ærlig. Men jeg vet jo ikke

Skrevet

jeg håper han dumper deg og anmelder deg! Du rettferdiggjør din søsters pillemisbruk! Gled deg til dagen et av dine barn blir påkjørt av et menneske i pillerus og rettferdiggjør det ovenfor deg selv da!

Jeg tror faktisk du har et forferdelig trøblete liv HI, som må fortelle alle disse historiene dine her på nett. Jeg tror ikke på halvparten av innleggene dine. Du høres ut som en som bare er ute etter oppmerksomhet og sympati hos andre. Og nei jeg gidder faktisk ikke lese alle innleggene dine. Og ja jeg kunne sikkert droppet å kommentere på dette her. Men pillemisbruk er for alvorlig!

Skrevet

Uansett hva du bestemmer deg for, lykke til. Håper det ordner seg.

Skrevet

20.20

Hvilke andre innlegg er det du mener Ts har skrevet?

Skrevet

Jeg syns ikke du bør fortelle mannen din om hva du har gjort. Hvor lenge siden er dette? Kanskje har det gått noen uker allerede?

Det er straff nok for deg å leve med hva du har gjort.

Men du må selvsagt ikke gjøre dette flere ganger, for da blir det større risiko for å bli oppdaget.

Du sier at søstra di ikke er narkoman, men hvorfor har du da måttet gjøre noe ulovlig for å skaffe henne piller?

Og jeg skjønner ikke hvordan du har fått det til... oppbevarer mannen din resepter hjemme, og så har du tatt en?

Jeg har lest om sykehusansatte som stjeler piller fra sykehuset, så helseansatte er ikke alltid noen engler... Dette er ikke for å bagatellisere hva HI har gjort, men for å vise at det finnes svarte får i alle leire.

Skrevet

"alle" innleggene dine? Du vet at HI står for "hovedinnlegger"?? Altså den som har startet tråden? Det kan være deg og meg, er ikke bare én person...

Og til HI; søsteren din er sikkert ei kjempeflott dame, men er man avhengig av smertestillende uten at det er medisinske grunner til å ta det, så hjelper det ikke å kalle det for noe annet enn sannheten; søsteren din er pillemisbruker.. Ergo; en narkoman.. Kall en krakk for en krakk..

Ang forholdet deres; håper det ordner seg, HI =)

Skrevet

20:20: Alle innleggene mine? Mener du de TO innleggene mine? Jeg synes du synker lavt når du skriver at jeg skal glede meg til et av mine barn blir påkjørt. Når det kommer til pillemisbruk, hva vet du om hva og hvor mye hun tar? Hva vet du om hvor påvirket hun blir? Hva vet du om hun kjører bil eller ei?

Og ja, det er klart jeg ønsker en viss oppmerksomhet ang. dette her inne da jeg virkelig har lengtet etter å si det til noen men bare ikke har turt. At noen fremmede der ute leser og responderer på innlegget mitt føles klarerende på et vis.Noen ganger kan det være fint å lufte vanskelige spørsmål her inne.

Hi

Skrevet

20:29: På onsdag. Noen dager siden. Jeg var innom kontoret hans, så ble han tilkalt og var vekke noen minutter. Reseptblokken lå fremme.. og jeg tok den.

Jeg vet ærlig talt ikke. Hun er søsteren min og jeg blir vel som inhabil å regne i forhold til henne. Det er vanskelig å akseptere at hun, av alle, er en misbruker.

Hi

Skrevet

hva er forskjellen på e-resept og reseptblokk?

reseptblokk er vel den gamledagse måten å skrive ut på, og det gjøres vel stort sett i fra data?

Skrevet

E- resept blir sendt direkte til apoteket, via pc. Altså man trenger egentlig ikke en papir resept som blir skrevet ut og gitt pasienten i hånden.

Men i innkjøringsperioden av denne e resepten, så gir man gjerne pasienten en papir resept i tillegg til at man har sendt ut en E-resept. Dette fordi at ikke alle apotek er kommet i gang med e-resept.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...