Anonym bruker Skrevet 19. november 2011 #1 Skrevet 19. november 2011 Min mann er lege og jeg har forfalsket hans underskrift kun for å gi min pilleavhengige søster sterke medikamenter.. Vet ikke hva jeg skal gjøre, angrer så veldig! Og nei, dette er ikke et tulleinnlegg... Hva SKAL jeg gjøre?
Anonym bruker Skrevet 19. november 2011 #2 Skrevet 19. november 2011 Det eneste du KAN gjøre er å tilstå for mannen din, håpe han tilgir deg, og la han ta det derfra. Er du klar over akkurat HVOR alvorlige konsekvenser dette kan få for mannen din? Hva pokker tenkte du på?
Anonym bruker Skrevet 19. november 2011 #3 Skrevet 19. november 2011 Meld deg for politiet snarest, så slipper muligens din mann reaksjoner i form av tapt legelisens, rettsak ++ For ei drittkjerring du er, har du 0 dømmedraft??
Anonym bruker Skrevet 19. november 2011 #4 Skrevet 19. november 2011 Vel.... du har i bunn og grunn rotet det til for mannen din og da. Så det det du BURDE gjøre er å melde deg selv til politiet. Men vi vet alle at det ikke kommer til å skje... Syns synd på mannen din.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2011 #5 Skrevet 19. november 2011 Men hvis jeg ikke sier noen ting; da vil det sannsynligvis ikke bli oppdaget? Og dermed unngår både jeg og mannen min å havne i trøbbel? Er det ikke best å bare glemme det og aldri finne på å gjøre noe sånt igjen? HI
Anonym bruker Skrevet 19. november 2011 #6 Skrevet 19. november 2011 Hvis dette er sant, så ville jeg ikke sagt noe, tror jeg. Men om det blir oppdaget hadde jeg selvsagt sagt at det var jeg som hadde gjort det. Men jeg vet egentlig ikke..
Anonym bruker Skrevet 19. november 2011 #7 Skrevet 19. november 2011 Hva om søsteren din spør om du kan gjøre det igjen? Hva om hun nevner dette tilfeldigvis til noen? Hva om noen oppdager dette?
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #8 Skrevet 20. november 2011 Dette kan bli veldig lett oppdaget hvis din søsters pilleavhengighet er kjent hos andre leger. For leger skal ikke skrive ut medisin med mindre det er medisinsk årsak til dette. Utrolig råttent gjort av deg å risikere din manns jobb og legelisens pga en pillemisbruker!!! Stakkers mann!
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #9 Skrevet 20. november 2011 Nå sitter du godt i det, du får håpe de ikke oppdager det på apoteket, de pleier jo å ha litt rutiner og alt dokumentert(?). "Straff for dokumentfalsk er normalt bøter eller fengsel opp til 4 år."
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #10 Skrevet 20. november 2011 Dette innlegget er meldt ifra!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #11 Skrevet 20. november 2011 Haha, hvorfor det? Er det sånn borgerplikt som skjer her. Hver gang noen forteller om noe ulovlig så tror dere Bim/dib skal ordne opp med etterforskning og politistyrker?? Grow up. IKKE hi
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #12 Skrevet 20. november 2011 Det er en kinkig situasjon du har rotet deg inn i. Det beste vil være at du faktisk innrømmer hva du har gjort, slik at dere i fellesskap kan finne ut hvordan dere vil at det skal håndteres viedere, Tipper at han vil bli mer sint hvis han finner ut av det gjennom andre veier. Hva hvis apoteket stiller spørsmål ved resepten? Da vil de jo ringe din mann. Har du forfalsket mange resepter? Helsetilsynet fører statisitkk over medesiner leger forskriver i gruppe A og B. Hvis du har skrevet ut mistenkelig mye til søsyeren din, lan dette få konsekvenser for mannen din - og deg. Dokumentforfalsk er alvorlig.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #13 Skrevet 20. november 2011 Det er synd å se at enkelte mangler evnene til å ordlegge seg på en saklig måte. Det er en riktig så umoden framstillingsevne du besitter 00:09
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #14 Skrevet 20. november 2011 Synes du skal dra til søsteren din å hente resepten. Hvor fikk dere tak i resept utskrift foresten? Har du tenkt på at om hun får hentet ut denne, så kan hun true deg til å lage fler? Om ikke kan hun melde både deg og din mann. Hun er tross alt avhengig og da kan hun lett true sine nermeste.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #15 Skrevet 20. november 2011 10:20 Hvordan kan det oppdages hvis misbruket er kjent hos andre leger? De snakker da ikke sammen om navnet på sine pasieneter. Myndighetene fører kun statisitkk på hva leger forskriver, ikke hvem som mottar dem. Apotekene opplyser ikke legene om at pasienten har mottatt A- eller B-preparater hos andre leger (det har de ikke lov til pga. taushetsplikt), men de kan selvfølgelig ringe å spørre om validiteten på forskrivningen. Selvfølgelig skal det foreligge en medisinsk årsak, men den årsaken forekommer oftest ikke på reseptene. Man må jo anta at en tilsynelatende ekte resept er skrevet ut med hensikt. Derimot bør jo mannen oppdage at det ser skrevet ut f.eks A-preparat. A-blankettene er numererte og lette å holde oversikt på for legen. Derfor istenker jeg at denne forfalskningen dreier seg om B-preparater. Han som lege vil ikke havne i trøbbel (når det måtte oppdages), hvis konen innrømmer at hun står bak. Da er det hun som havner i trøbbel. Jeg regner med at hun ikke vil la han ta fallet, hvis det går hull på byllen før hun har innrømmet hva hun har gjort. Dessverre er det ofte slik i dette landet at dokumentforfalsk (avhengig av omfang) osv: straffes hardere enn seksualfrobrytelser, .
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #16 Skrevet 20. november 2011 Du har helt rett i at det er forferdelig dumt... Når det gjelder risiko: Det spørs hvilke piller det er snakk om, når det gjelder A-preparater blir det ganske sikkert oppdaget, reseptene er nummererte og apotekene må melde inn hvilke medisiner de har utlevert til hvem. Jeg tror du uansett bør fortelle til mannen din, slik at han er klar over at "han" har skrevet ut medisiner til henne. Han er bedre enn oss til å vurdere risiko og konsekvenser av det du har gjort.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #17 Skrevet 20. november 2011 Men hvis stempel og resept er ekte, skal det noe til å se at underskriften er falsk, i alle fall på litt større steder. Spesielt hvis det er hentet ut på et apotek som ikke oftest utleverer denne legens resepter. Jobber han f.eks på sykehus, er b-resepter vanlig, og legene varierer jo hele tiden.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #18 Skrevet 20. november 2011 Når noen har gjort noe så fetteidiotisk, så fortjener de å høre det så ørene flagrer. Jeg ville sagt noe lignende.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #19 Skrevet 20. november 2011 Det blir ikke rapporter hvem som får vanedannende/narkotiske medisner, det blir rapportert hvem som skriver de ut. A-blanketter er nummerete, men det er det kun legen som kan oppdage at det mangler noen. Hvis han da varsler at han mangler disse, kan apoteket sjekke om de har ekspedert denne, Regner med at HI ikke har forfalsket reseptblankettene, men forsynt seg med autentiske. Da er forfalskning vanskeligere å oppdage.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #20 Skrevet 20. november 2011 Mannen oppdager vel at han mangler en resept?
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #21 Skrevet 20. november 2011 Jeg fatter og begriper ikke hvordan du kunne gjøre dette. For det første, så hjelper du IKKE søsteren din ved å forsyne henne med piller! For det andre så kan du ha fucket til din manns fremtid og jobb! Jeg skulle virkelig ønske jeg visste hvem du var, så hadde jeg kontaktet gubben din. Og politiet. Eller hvem det enn er man kontakter angående slike saker.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #22 Skrevet 20. november 2011 Det er så lite konstruktivt. Hvis man skal lire av seg slike barslige formuleringer, bør man virkelig ha levd et prektig liv selv. Hun er klar over at hun har gjort noe feil. Kanskje hun bør loses i riktig retning slik at hun forteller det til sin mann og får ryddet opp. Det eneste man oppnår med en aggressiv tilnærmingsmåte er jo at hun blir defensiv.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #23 Skrevet 20. november 2011 Jeg har levd et temmelig hardt liv selv, takk. Så jeg sitter ikke på noen høy hest eller spiser av gullbestikk. Noen trenger å få høre det hardt for å skjønne alvoret... Hun har mest sannsynlig skjønt hva for en fantastisk idiotisk ting hun har gjort, men likevel. Unnskyld at jeg uttrykker meg.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #24 Skrevet 20. november 2011 Ps , har du hørt om E-.resept, HI?
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #25 Skrevet 20. november 2011 Nå er jo ikke akkurat e-resept det som er mest brukt enda. Det skal innføres i løpet av 2012, og er foreløpig brukt i mindre deler av landet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå