Gå til innhold

Er deres barn i barnehagen i romjula?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barna har alltid hatt fri i romjula siden pappaen alltid er hjemme da, jeg må som regel jobbe to dager i romjula. I år er pappaen på arbeid i romjula og jeg må som vanlig jobbe to dager, så er litt usikker på hvordan det blir i år. Håper at besteforeldrene kan trå til de to dagene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I år er de hjemme for da har vi begge fri.

Men det er ikke slik alltid. Vi er i mannen min sin hjemby annenhver jul. Så neste år så blir det nok litt barnehage igjen hvis vi skal jobbe.

Skrevet

Min samboer har en jobb som alltid er nedstengt i romjula, og da er det heller ikke nen grunn til at ungene skal i bhg.

De er alltid hjemme og koser seg. I vår bhg er det kanskje bare 2-3 barn i romjula, og det er jo litt kjedelig...

Skrevet

Mannen skal jobbe tirsdag, onsdag og torsdag, jeg skal jobbe onsdag og torsdag. Så da blir det fulle dager på ungene onsdag og torsdag i barnehagen.

Har ikke dårlig samvittighet for det en gang, en må jo jobbe, er ikke automatisk 1,5 uker ferie selv om det er jul. Ungene får en super julehelg og fredag i romjulen reiser vi til andre kanten av landet for å feire nyttårshelgen hos min søster. Det blir en helt super jul :)

Skrevet

Nei jeg synes ikke du skal ha det Kristin1974:) Vi gjør også det for å få avlastning pluss at jeg tror faktisk de synes det er mer artig å leke med bestevennene sine mens jeg vasker, handler- og lager mat. Det er nok av hylende barn på kjøpesenterne på den tiden;)

Gjest thricane
Skrevet

Vi ta ut fri hele romjula i år, endelig fri. Har alltid vært i jobb på denne tiden. Skal ha fullt hus både julaften og nyttår, og tenker at å ikke ha de i barnehagen kanskje er nok til å slippe omgangssyken midt i julestria, som vi fikk i fjor

Skrevet

Vi har termin tett før jul. Har lite familie her vi bor- og det lille vi har av familie er bortreist i jula. Så kort oppsummert: I don't know. Får vi babyen hjem til jul så blir vi hjemme - alle 4. Åhhhh som jeg håper det ikke blir mange dager overtid denne gangen også....

Skrevet

Både mannen og jeg skal ha fri i romjula. Jeg skal også avspassere 22. og 23. desember, og ungene skal være hjemme de dagene (mulig de får en kort dag den 22., så jeg kan få forberedt litt til julaften, skal ha gjester).

Om vi begge måtte ha jobbet i romjulen, hadde jeg nok ikke hatt dårlig samvittighet for det, men så lenge en eller begge skal ha fri, mener jeg at ungene også skal få litt juleferie. Dessuten er det jo bra at flere ansatte i bhg også kan ta seg velfortjent fri.

Skrevet

I år får lillegutt fri i romjulen fordi jeg er så heldig å få fri fra 21.-30. desember i turnusen min.

Hadde jeg måtte jobbe, måtte lillegutt i bhg da mannen min jobber kvelder for det meste. Så vi var heldige i år :)

Skrevet

I år blir det julefri for ungene fra bhg:) Jeg har permisjon og mannen tar ferie de dagene, så vi skal kose oss hjemme alle sammen. Regner ikke med at det blir sånn hvert år... Ingen av oss har jobber der vi automatisk får fri i romjula. Det må klaffe med dem vi jobber sammen med også...

Skrevet

Her skal småen være i barnehagen 2 dager;) Rett og slett fordi vi jobber. Jeg har tatt meg en ekstra fridag tirsdagen i romjula siden mandag er hellig, og onsdagen er min faste dag fri. Så da er det digg med langfri, så begynner vi heller uka på vanlig måte litt senere;) Mannen min jobber hele romjula.

Skrevet

Ja det er de. De går i barnehagen kun 3 dager i uken uansett, så de skal i barnehagen som vanlig i romjula. Dvs. tirsdag, torsdag og fredag. Jeg skal dessuten jobbe de dagene. Men siden vi også har kortere åpningstid på jobb, får også barna kortere dager.

Det er jo mindre barn enn vanlig i barnehagen da, så avdelingene blir slått sammen. Det er stas for storebror og lillesøster, som da får være sammen hele dagen. :) De pleier dessuten å finne på litt ekstra, som f.eks å låne gymsalen på skolen, baking, tenne opp i grillhytta, og spise mat/grille der, se en film om været er dårlig, steke vafler, spennende hobbyaktiviteter osv.. De koser seg skikkelig, med andre ord! :)

Skrevet

Nei, her har hele familien julefri heldigvis=)

Jeg er hjemme i ulønnet permisjon med lillesøster og pappan tar seg fri fra jobben, slik at vi alle fire kan reise på ferie sammen opp til hytta, og feire rolig og fredelig og forhåpentligvis hvit jul der oppe i år også=)

Skrevet

I år er jeg sykemeldt, så da skal Leah få være hjemme sammen med meg i romjula, pappan må nok jobbe noen dager. I fjor hadde hun også fri, da var hun litt hos besteforeldre og litt med pappan, pluss med meg på jobb nyttårsaften..da jobbet jeg 2 timer bare :) Tror ikke det er så mange barn i barnehagen hennes i romjula, i alle fall ikke vennene hennes, så da er det fint at hun kan ha fri også:)

Skrevet

Vi har i år bestemt oss for å la barna på 5 år og 16 md. gå 3 dager i bhg. Årsaken til dette er mange: Vi har veldig liten leilighet og vi voksne trenger litt pusterom også. Bor langt unna familie så vi har ikke noen som kan passe dem eller noen vi kan besøke med dem.

Derfor :)

Skrevet

Mine barn har fri fra 23.desember t.o.m. 27. desember, så må vi jobbe 28. og 30. så har jeg og barna fri 29.

Folk blir syke i romjula også : )

Skrevet

Jeg har vanligvis noe jobb i romjulen så da må vesla 1-2 dager i barnehagen. I år har jeg fri og det får alle ungene også :)

Skrevet

Vår barnehage er helt stengt fra lillejulaften til utpå nyåret, så vi har ikke noe valg. Er en studentbhg dette. Men jeg er så glad i julen at jeg hadde nok kommet til å ordne fri for meg og gutten uansett.

Skrevet

Vår barnehage er helt stengt fra lillejulaften til utpå nyåret, så vi har ikke noe valg. Er en studentbhg dette. Men jeg er så glad i julen at jeg hadde nok kommet til å ordne fri for meg og gutten uansett.

Skrevet

Jeg jobber som sykepleier på sykehus, i år har jeg ulønnet permisjon, starte og jobbe i januar. Men til neste år må han mest sannsynligvis i barnehagen.

Skrevet

Våre må mest sannsynlig i bhg 2 dager i romjula.

Jeg har ny jobb og ikke opparbeidet meg ferie mens mannen jobber turnus og må jobbe.

Vil gjerne at de skal få fri, så driver å hører med besteforeldrene...

Skrevet

Nei, her skal de være hjemme. Både jeg og mannen er hjemme hele jula, så da trenger de ikke å dra i barnehagen.

Jeg ville ha undersøkt med bestevennene om de faktisk skal i barnehagen i romjula før jeg hadde sendt mine. Her oppdaget plutselig et vennepar at deres gutt var den eneste som skulle i barnehagen en av dagene i romjula og da valgte de heller å ordne annen pass til han. Kjedelig å være den eneste som er der kanskje... Ungene har jo ikke noen formening om at de andre barna også har ferie/fri, de tror jo alle er i barnehagen som vanlig, hvis de ikke får beskjed om noe annet:)

Skrevet

Har barnet mitt hjemme i julen siden jeg har fri :) Nå er jeg student og før det hadde jeg en jobb hvor jeg alltid hadde fri i julen. Etter utdannelsen må jeg nok belage meg på å jobbe ofte i julen, så jeg vil benytte den tiden jeg har med barnet mitt hjemme nå som jeg har mulighet :)

Skrevet

Jeg håper at vi kan være hjemme alle sammen, for jeg har ikke lyst til at Oliver skal i bhg i jula. Jula er familiehøytid nr.1 hos oss.

Men jeg jobber bhg og selv om jeg har ønsket meg fri, så er det ikke sikkert jeg får det.

Det spørs hvor mange barn som blir påmeldt.

Og samboeren min må mest sannsynlig jobbe ett par dager.

Skrevet

vår barnehage har også åpent i romjula, det er jo ikke helligdag, så det er jo mange som er på jobb.

i år går vi begge skole, så vi har fri hele jula, men til neste år, når vi jobber, må vi nokk ha gutten i barnehage noen dager i romjula..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...