Gå til innhold

Er deres barn i barnehagen i romjula?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bare lurer på hvordan dere gjør det:) Vår barnehage har åpent 4 dager i romjula og jeg tenker at de skal ha 2 dager 09.00 - 14.00 rett og slett for at de har bestevennene sine i barnehagen og at vi voksne skal få gjort litt hjemme (det er fullt kalas her på nyttårsaften som jeg gjerne vil forberede til). Hvordan gjør dere det?:)

PS, vet at dette ofte blir et krangle-tema her inne, det er ikke intensjonen her.

Videoannonse
Annonse
Gjest eelis+kian ♥
Skrevet

Med mindre pappaen eller besteforeldrene kan passe han, så må han nok i barnehagen ja. I fjor var han der alle dagene. Jeg syntes selvfølgelig det var helt forferdelig, men er jo avhengig av å få penger på konto, så da ble det sånn. Fint med korte dager da :-)

Skrevet

I år skal lillemor ha fri hele romjula. I fjor var planen at hun skulle være der et par dager, men hun ble syk, så da ble hun hjemme likevel :)

Jeg skal jobbe 9-14 torsdag og fredag i romjula, så pappan er hjemme med henne de dagene. Deilig å ha så korte dager i romjula - da er det faktisk noe igjen av dagen når en kommer hjem :-)

Jeg tenker at så lenge bestevennene faktisk er i bhg, så er det sikkert mye bedre for både voksne og barn at de er noen timer i bhg :-) Dere får planlagt selskap i fred og ro, barna får lekt - også har dere masse tid etterpå :) Men det er mange som har fri i jula, så kanskje greit å sjekke ut om vennene faktisk er der ;-) Kanskje morsommere å være hjemme hvis ikke, siden dere er hjemme uansett :-)

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Hun skal ha fri fra 17.november til 2. eller 3.januar. Når jeg har fri så har hun fri og ukene før blir det lange dager på oss begge to så da blir det deilig med ferie:)

Skrevet

Vår er stengt så det er ikke ne alternativ. En hadde latt de hatt ri uansett, syns julen er koselig familietid med late morgener og finne på ting med familie og venner. Pleier å være veldig få i bhg i andre ferier så r ikke så stas og være der da uansett.

Skrevet

Jeg har fri fra jobb, så da har barna fri også:-)

Skrevet

Jeg har fri hele romjula, så blir nok til at 3 og 5 åringen er hjemme ja. Koselig med late morgener og julekos:-)

Skrevet

Skulle gjerne hatt de hjemme, men både mannen og jeg jobber så da må begge gutta i bhg. Blir kortere dager da, fra 9-14. Jeg jobber selv i bhg og synes det er koselig når vi har så få unger i romjula, blir ei helt annen stemning da :-)

Skrevet

Vi har valgt 1 dag i år, selv om vi har fri. Guttungen trives veldig godt der og tenker at det blir kjekt å treffe litt venner i jula også =)

10 -15 satte vi opp.

Skrevet

Vi må barna der tirsdag og onsdag. Jeg vet ikke helt tidene enda, kommer an på om samboeren jobber tidlig eller sent den uka. Ifjor var hun der hver dag. Sammen med ca åtte andre barn og dette er en bhg med ca 120 barn!! Sprøtt... Lurer på hvordan alle foreldre får det til..

Skrevet

mine barn har fri ja, samboer har nemlig alltid fri i romjula... Selv vet jeg aldri før det nærmer seg om jeg får fri, det kommer ann på hvor mange barn som kommer i MIN barnehage :)

(til slutt et lite ønske fra en bhg-ansatt; vi som jobber i bhg ønsker også å ha fri i romjula... Ta barna deres fri dersom dere kan... :)

Skrevet

Jeg har tatt lillebror fri i bhg fom. torsdag 22.12 tom. 02.01.

Storesøster skal ikke på sfo siden jeg er sykemeldt, vil ikke betale ekstra for de dagene da det er så sinnsykt dyrt!! Derfor tok jeg lillebror også fri.

Skrevet

Jeg har bestandig fri i mellomjula og det har barna også.

Skrevet

Takk for svar:) Jeg har også inntrykk av at det er veldig koselig for barna å være i barnehagen de dagene som flere her sier. Men hovedsakelig er det selvsagt ferie mellom 22 desember og 4 januar for vår del også;)

Skrevet

Vi er så heldige å ha jobber der vi kan avspassere i jula. Derfor har også barnet fri og er sammen med oss.

Skrevet

Forhåpentligvis ikke. Det kommer ann på om jeg må på jobb (jobber i barnehage), men tror jeg slipper. Er utrolig lite barn i barnehagen vår i romjulen. Heldigvis er det mange som koser seg hjemme med familien da, av de som har mulighet. da kan vi som jobber i barnehage få fri også.

Skrevet

Ja, barnehagen er fornuftig nok stengt i romjula.

Skrevet

Nei, ingen bhg i romjulen. Her jobbes det på spreng på kveldene hjemmefra for å kunne avspasere i romjulen. Blir nok noen timer jobb men det blir hjemmefra. Heldigvis har vi en del venner som også har barn så barnet mitt blir ikke ensomt hele julen. Og om så så hadde jeg nok klart aktivisere med turer, spill og andre morsomme saker:)

Skrevet

Bra for foreldre som har fri, men vanskelig for foreldre som jobber. Veldig mange arbeidsplasser har jo åpent i romjula. Hos oss får vi dessuten ikke lov å ta ferie i romjula så har ikke mye til valg kan man si..

Skrevet

Blir sannsynligvis en dag i barnehagen i romjulen for vår gutt, men muligens tar jeg fri den dagen også. Ser at mange barn er hjemme hele romjulen og da innrømmer jeg lett at jeg får dårlig samvittighet, selv om jeg vet at han bare synes det er fint å være i barnehagen og at 1 dag i julen bare gjør han godt!

Skrevet

Jeg vet faktisk ikke enda. Sitter og vurderer om de skal ha et par dager i barnehage og SFO eller ikke.

Mannen kommer til å jobbe, og jeg blir nok hjemme. Likevel så vet jeg at de kommer til å krangle så busta fyker etter noen dager. Mitt instinkt sier faktisk at det er fint for dem å treffe venner et par dager i jula, men jeg blir veldig usikker når det er så mange som mener det bare er helt forferdelig!

Jeg klarer ikke å tilby det samme til 4 stk mellom 2 og 6, uansett hvor glad jeg er i dem.

Tror jeg skal ta en prat med de to største og høre hva de tenker først.

Skrevet

Nei, da er barnehagen stengt. Men før da hun gikk i kommunal barnehage, pleide hun å gå i barnehagen i romjula. Ev. tok vi fri en dag eller to hver og hadde henne hjemme.

Skrevet

Regner med at de skal ha to korte dager for å treffe venner. Pappaen jobber natt og det er avlastning for meg om de er i bhg et par dager. Lillebror begynner neste uke også så det er sikkert greit at han ikke har 14 dgs ferie rett etter tilvenning.

Skrevet

Her i huset har vi passa på at det kun er en av oss voksne som har jobb der vi må regne med julejobbing... Dermed kan heldigvis ungene få ha fri hele jula =)

Storebror har ikke noe valg siden han er skolegutt... men lillebror skal selvfølgelig også ha fri =) De har vel pr i dag aldri vært i bhg i jula =) =)

Skrevet

Hmm, det har jeg ikke tenkt over ennå:)

Om det er åpent og vennene til barna er i barnehagen så vil de nok selv ha lyst til å ta en tur.

Kanskje en dag eller to om det ikke ødelegger for de ansatte. Altså jeg vil ikke at en av de ansatte ikke får fri bare pga mine barn.

Jeg har uansett fri.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...