Anonym bruker Skrevet 19. november 2011 #26 Skrevet 19. november 2011 0059; Om det fortsatt var noe som var uklart for deg, og du kanskje enda mener at jeg er ekkel som bestemmer at dette ikke er til ulempe for utleier eller andre, eller du fortsatt hater mennesker som kan litt om lover og regler, kan jeg komme med ett sitat og en link til deg, så kan du jo sjekke dette selv, eller muligens få noen med ett litt høyere IQ-snitt til å lese det. (her er ikke ord som ialle-fall og ønske-leier oppdelt slik som i de lettleste barnebøkene, vet du.) "4. Det er fastslått i rettspraksis at det er u t 1 e i e r e n som må godtgjøre at andre har ulempe av dyreholdet. Likeledes er det utleieren som må bevise at leieren i k k e har god grunn til å ha dyr. B e v i s b y r d e n som man vil si , ligger på utleieren for at dyreholdet ikke skal være tillatt." Link: http://norskhuskattforening.net/borettslag.htm#Dyrehold%20i%20boforhold%20Tolkning%20av%20Husleielovens%20par%205.2 Lykke til med lesingen=) HI
Anonym bruker Skrevet 19. november 2011 #27 Skrevet 19. november 2011 Og du som mente at jeg ikke kom til å få igjennom å holde hund, fordi jeg hadde "løyet" om det så lenge, her er noen sitater til deg.. Hehehe, dette var gøy! Skal dere ikke komme med noen flere gode råd?? " Det kan i utgangspunktet i k k e nedlegges f o r b u d mot dyr av utleieren. Det er fullt tillatt for enhver i ethvert leieforhold å holde dyr forutsatt at kjæledyret ikke er til sjenanse for andre leieboere. Den som hevder at et kjæledyr sjenerer må selv bevise det. En påstand om sjenanse er ikke nok, heller ikke enhver sjenanse. At en katt mjauer er dyrets natur, og er det først tillatt å ha katt, må det aksepteres. Det samme gjelder at en hund bjeffer som vakthund. Vedtekter eller ordensforskrifter med forbud mot dyr er u g y l d i g e og skal oversees. Det samme gjelder kravet om at den som har, eller akter å anskaffe dyr, må søke om det. Slikt er ikke gyldig lenger. Derimot kan utleier kreve at den som har dyr, r e g i s t r e r e r dyreholdet hos utleier. Antall dyr man kan ha, er det ikke sagt noe om i loven. Det beror på den enkeltes behov, men her går det en grense det er vanskelig å si noe generelt om." februar 2001 Av høyesterettsadvokat Tore Sverdrup Engelschiøn http://norskhuskattforening.net/borettslag.htm
Anonym bruker Skrevet 19. november 2011 #28 Skrevet 19. november 2011 Fy f... for noen inkompentet og frekke svar dere har da. Dere er vel perfekte mødre og dibbere???Er helt i fascinert over hvor dum det går an å bli. Trenger HI å være psykisk syk fordi hun har papirer på at hun trenger dyr i sitt hushold? Er det dermed sidestilt med at hun ikke skal kunne ta seg av et barn ? Dere vet ingeting om HI annet enn hun stiller dere et spørsmål! Noen som har hørt TENK FØR DU TALER ?? Ser ut som det er en kraftig mangelvare her inne,stikk fingen i sanden eller åpne en bok! Mennesker kan ha en masse problemer men være perfekte og flinke foreldre fordi at problemene ikke omhandler det å ha et barn.Så våkn opp,det handler om å ha livserfaring eller kunnskap,ikke hva vi tro eller mener at vi vet. Det vil si at de som aldri møter motstand eller vanskeligheter,vet svært lite om rèelle problemer som kan oppstå i et menneskes liv og dernest latterlig at dere i det hele tatt gidder å svare på noe dere f... ikke vet noe om!! Irritert!!
Anonym bruker Skrevet 19. november 2011 #29 Skrevet 19. november 2011 0237 var HI, forresten, Takk for støtta,0309 Utifra språkbruk og de "poengene" som er blitt brukt, tror jeg ikke de som har svart på denne måten her er normalt oppegående mennesker, så tok det ikke så veldig personlig. Men takk til dere som har svart konstruktivt! HI
Anonym bruker Skrevet 19. november 2011 #30 Skrevet 19. november 2011 Bryter du regler må du selvsagt regne med represalier. Jeg hadde kastet deg ut på flekken, snikoppførsel er direkte frastøtende.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2011 #31 Skrevet 19. november 2011 Jeg ser at "innekatt"- saken har blitt nevnt. Jeg vil i så fall bare minne om at det er STOOOOR forskjell på å ha innekatt og å ha hund når det kommer til å vurdere ulempene for utleier. En Innekatt er bare inne i leiligheten. En hund må nødvendigvis ut, og må derfor bevege seg på fellesarealer, flere ganger daglig, som ganger og trapper, noe som kan være nok til å gjøre allergikere syke. En katt beveger seg med klørne inne. Den høres ikke når den går, og det blir ingen slitasje. En hund har alltid klørne ute, og sliter på både parkett, belegg, listverk og dører. Når det er sagt, så skjønner jeg ikke hvorfor du ikke bare leiter etter en annen leilighet der både du og bikkja er velkomne. Hvorfor vil du trasse deg gjennom en sak med utleier, når det helt klart er du som har gjort ting galt her? Er det ikke bedre å føle at du bor trygt, istedenfor å gå og vente på brev om utkastelse, advarsler, brevskriving fram og tilbake, osv? Jeg er forøvrig glad at jeg ikke leier ut boliger...de har fader meg ikke mye rettigheter når de ikke en gang kan få bestemme at de ikke vil ha dyr i leilighetene sine...
Anonym bruker Skrevet 19. november 2011 #32 Skrevet 19. november 2011 Man trenger da absolutt ikke være psykisk syk for å trenge hund...herregud så blåsst sagt! Har selv hund, fordi jeg trenger det pga FYSISK sykdom.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2011 #33 Skrevet 19. november 2011 Nå ble det jo også påpekt at man kan få unntak fra forbud mot dyrehold pga FYSISK sykdom . f,eks blindhet!
Anonym bruker Skrevet 19. november 2011 #34 Skrevet 19. november 2011 Du kan visst ikke lese.. Hvilke regler bryter jeg med å ha hund? Du hadde kastet meg ut på flekken? Heldigvis finnes det regler som regulerer hvorvidt mennesker som deg kan oppføre seg slik..
Anonym bruker Skrevet 19. november 2011 #35 Skrevet 19. november 2011 Jeg ser det du mener med innekatt vs. hund, men det står videre at mine gode grunner for å ha hund må veies opp mot øvrige beboeres ulemper. Det må altså føres bevisførsel fra utleiers side. Til informasjon er alle leilighetene her enkeltstående, uten innendørs fellesarealer. Jeg bor også i 1.etasje, dermed vil ingen av øvrige medbeboere plages av en eventuell "klo-lyd".. Slitasje kan jo selvfølgelig oppstå, men hvorvidt mer enn om jeg hadde hatt to barn, kan jo også diskuteres. Hvorvidt "klo-lyden" og en evnt slitasje er en ulempe som vil oppveie min gode grunn, herav med legeerklæring, er noe jeg i tillegg betviler. En god grunn kan være så enkel som at man har hatt hunden før man flyttet inn, derfor vil naturligvis en legeerklæring stille i en noe sterkere grad som "god grunn". Grunnen til at jeg gjør dette er enkel; jeg føler meg personlig angrepet! Av 28 leiligheter har 5 stk her hund, hunder som står på yttersiden i bånd og bjeffer halve dagen, pisser ned utearealene og ofte sliter seg løs. Mitt hundehold, (som innbefatter en hund som aldri står ute alene, er helt lydløs og alltid i bånd, og luftes ute av synsvinkel for alle leiligheten,) blir kritisert fordi kjæresten min blir mislikt av vaktmesteren for disse leilighetene. Han har tatt dette videre, men overser de andre tilfellene av dyrehold. Han har vært direkte ufin mot både meg og ham, kommet inn i leilighet fire ganger uten å gi beskjed først, slik det står i husleieloven. Dette gjør at dette rett og slett blir personlig.. Og ja, hadde detr vært en privat utleier hadde jeg nok ikke hatt samvittighet til å gjøre dette, men det er det jo ikke. Det er en stiftelse.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2012 #37 Skrevet 4. februar 2012 Det som tilstadighet sjokkerer meg i slike saker som dette, er at man signerer en kontrakt hvor det står svart på hvitt at dyrehold ikke er tillatt i leiligheten, men bevisst drar med seg ett dyr inn alikevel. Man leser en kontrakt og godtar å følge den, men bryter den ved første anledning, hvorfor da signere den??? Regelverk og vedtekter og alt det der til side, jeg synes personlig at dette er dårlig dømmekraft, og egentlig rett og slett ufin oppførsel. Man står rett og slett å lyver ett annet menneske opp i ansiktet med viten og vilje.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2012 #38 Skrevet 4. februar 2012 Dette er muligens dagens mest latterlige tråd på bim, ikke pga saken, men pga. alle berevitere av noen tåper som sitter og bruker fritida si på å kommentere med alldeles retarderte innlegg. Det mest forunderlige er at dere ikke skjemmes av deres egen tankegang. Først og fremst: håper du finner ut av dette på best måte HI, både for deg, utleier, hunden og barnet. Har ikke noen som helst betenkeligheter med at du ikke skal klare å ta vare på et barn bare fordi du har hund som letter hverdagen din. Lurer p hvordan jeg skulle greid meg selv uten dyr i livet mitt. De er hjertemedisin Det er komplett umulig å finne en bopel hvor man har lov å ha hund i dag, fordi huseiere opptrer som om det er DE som ska bo der med husdyrene, og mange tror hunder er dinosaurer som kommer til å føre til totalødeleggelse. Problemet er at det er MANGE som har husdyr, og husdyr er ikke noe man bare kvitter seg med. Du sier også at flere holder dyr der uten problem, og det er derfor du tenkte det skulle gå greit. At hunder ødelegger leiligheter og hus, og ikke katter er noe av det mest hjernedøde jeg har hørt. Har hatt hund i 16 år og den ødela ikke så mye som en skolisse. Har vær på besøk til katteeiere med oppklorede sofaer og dørkarmer, og ødelagte biler fordi kattene har pisset på dem og lukten ble aldri bort. Jeg har hatt hund med alvorlig forgiftning av katteavføring. Hunder kan ødelegge de og, men det er lettere for en hundeeier å få bukt med hunder som gjør skader, enn en katt! å være så sneversynt at man går ut og enveiskjører katt vs. hund der katt vinner er ikke annet enn ignorant og uvitende. Har du i det heletatt eid dyr før? Dersom et evt. dyr eller barn eller DU har ødelagt noe dere leier så er det bl.a dette depositumet skal brukes til. Udiskuterbart! Dagens depositum ligger på rundt 30 000 kr som er mer enn nok til å bytte ut ei oppkloret list etter katten eller en ødelagt kjøkkenkran etter deg. Herregud så mange grauthuer samlet på ett sted skal man lete lenge etter. Stå på HI, ønsker deg lykke til!
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2012 #39 Skrevet 4. februar 2012 Dette er muligens dagens mest latterlige tråd på bim, ikke pga saken, men pga. alle berevitere av noen tåper som sitter og bruker fritida si på å kommentere med alldeles retarderte innlegg. Det mest forunderlige er at dere ikke skjemmes av deres egen tankegang. Først og fremst: håper du finner ut av dette på best måte HI, både for deg, utleier, hunden og barnet. Har ikke noen som helst betenkeligheter med at du ikke skal klare å ta vare på et barn bare fordi du har hund som letter hverdagen din. Lurer p hvordan jeg skulle greid meg selv uten dyr i livet mitt. De er hjertemedisin Det er komplett umulig å finne en bopel hvor man har lov å ha hund i dag, fordi huseiere opptrer som om det er DE som ska bo der med husdyrene, og mange tror hunder er dinosaurer som kommer til å føre til totalødeleggelse. Problemet er at det er MANGE som har husdyr, og husdyr er ikke noe man bare kvitter seg med. Du sier også at flere holder dyr der uten problem, og det er derfor du tenkte det skulle gå greit. At hunder ødelegger leiligheter og hus, og ikke katter er noe av det mest hjernedøde jeg har hørt. Har hatt hund i 16 år og den ødela ikke så mye som en skolisse. Har vær på besøk til katteeiere med oppklorede sofaer og dørkarmer, og ødelagte biler fordi kattene har pisset på dem og lukten ble aldri bort. Jeg har hatt hund med alvorlig forgiftning av katteavføring. Hunder kan ødelegge de og, men det er lettere for en hundeeier å få bukt med hunder som gjør skader, enn en katt! å være så sneversynt at man går ut og enveiskjører katt vs. hund der katt vinner er ikke annet enn ignorant og uvitende. Har du i det heletatt eid dyr før? Dersom et evt. dyr eller barn eller DU har ødelagt noe dere leier så er det bl.a dette depositumet skal brukes til. Udiskuterbart! Dagens depositum ligger på rundt 30 000 kr som er mer enn nok til å bytte ut ei oppkloret list etter katten eller en ødelagt kjøkkenkran etter deg. Herregud så mange grauthuer samlet på ett sted skal man lete lenge etter. Stå på HI, ønsker deg lykke til! Hørt om allergi, frøken?? Hva om neste studentfamilie har barn som er allergikere. Hva da? Det tar omlag 2 år før hunde- og kattehår er helt borte i en leilighet der det har bodd hund og katt. Skal ikke de få leie studentbolig fordi slike som HI ikke evner å forholde seg til enkle regler. Snakk om å være EGO !! Og jeg vet ikke hvem som er grauthue, men du ligger farlig nært!
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2012 #40 Skrevet 4. februar 2012 Hvis du klarer å se litt lenger enn den skinnhellige nesa di og se en sak i et større perspektiv så kanskje du oppdager at innlegget om dyrehold er generell og gjelder for vanlige utleieleiligheter fra privatpersoner også, ikke bare den studentboligen. Er faen ikke rart det er krig i verden når ikke alle skal bli inkludert i den! Det kunne virkelig ha vært leiligheter med lov til dyrehold på samme måte som det er røykerom på hotell. Jeg vet alt om allergi da jeg er en meget belastet allergiker selv. Jeg tåler bl.a ikke katter og holder meg derfor unna katter og kan ikke på besøk hos katteeiere. Men det er noe jeg må finne meg i og kan ikke klandre hele verden for det, og sitte å komme me så stusselige og latterlige svar. Helt uinteressant å diskutere noe så åpenbart når det kommer low life svar tilbake. Takk og hei.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2012 #41 Skrevet 4. februar 2012 Btw: sist jeg sjekka betydde "EGO" å være selvsentrert og kun bry seg om sitt eget beste på bekostning av andre, noe jeg synes du representerer utmerket. Mens jeg er forståelsesfull, inkluderende og løsningsorientert for alle parter i mine innlegg, og lager ikke noen negativ sak om husdyrhold.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå