Gå til innhold

Horribel tegning fra sfo-ansatt....!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan ville du reagert dersom din 6 åring kom hjem med en tegning fra en sfo-ansatt som så ut slik:

en stor zombie med avrevne bein og armer, øyne som ligger på bakken, sprukken hodeskalle, knokler som stikker ut, masse blod.

I bakgrunnen er det tegnet en kirkegård med gravstøtter og hender som kommer opp fra gravene (flere zombier)! Masse vemmelige effekter som gjorde MEG (27 år) kvalm!

Vel, min 6 år gamle datter kom hjem med en slik tegning i dag!

Min reaksjon: Mail til rektor på skolen og sfo-styrer. Fortalte dem nøyaktig hvor lite jeg synes slikt hører til på en sfo, minte om at filmer med zombie innhold hadde 18 års grense og at jeg regnet med dem tok tak i dette, for jeg skulle ha meg frabedt og få flere slike "koselige" tegninger med hjem i fremtiden. (skrev veldig høflig og saklig)

Riktig reaksjon? De jeg har pratet med hjemme er ihvertfall enige om at dette måtte videre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde blitt forbannet, og faktisk ikke kommet til å være verken høflig eller saklig i den mailen.. For jeg hadde klikket

Skrevet

Jeg hadde sagt "fin tegning. skal vi henge den opp?"

Hadde aldri gått av hengslene for noe slikt.

Skrevet

What? Høres helt sykt ut! Hva skjedde med ponnier og blomster?

Skrevet

Har ikke helt sansen for slike tegninger, men kunne aldri falt meg inn å reagere ovenfor skolen på det.

Mine kommer hjem med mye rare tegninger. Poden tegner død og fordervelse rett som det er. Blod og gørr også. Som oftest tegner han riktignok selv, men har også sett at de ansatte er med på tegningen. Da tegner de gjerne etter "instruksjon" fra barna.

Skrevet

hva syns 6 åringen om tegningen da?

Skrevet

Enig i at dette ikke hører hjemme på SFO i det hele tatt.

Nå vet ikke jeg hvordan de ansatte på deres SFO er men hos oss er det en del veldig unge ansatte på SFO. Desverre er det ikke alle disse som har like mye mellom øra (som jeg pleier å si).

Jeg hadde tatt dette opp med SFO leder og vedk. som hadde tegnet denne. Sagt på en pen måte hva jeg mener og at jeg ikke måtte få se noe lignende igjen.

Ikke noe vits i å krisemaksimere det med en gang etter min mening. Men så har jeg noen år på baken og har sett og opplevd mye på SFO, barneskole og ungdomsskole. Såpass mye at det skal litt til for å sjokkere meg.

Skrevet

Hva syntes datteren din om tegningen da? Mine småjenter liker monsteret og jeg har et digert tatovert på meg, du hadde kanskje meldt meg til barnevernet om din datter hadde sett meg på stranda....

Skrevet

Jeg hadde ikke vist det til min datter. Kanskje snakket litt med henne om hva tegningen var for noe/hørt hva hun hadde å si...men ikke noe mer. Men blitt rimelig forbannet på den sfo-ansatte. Itillegg til å gå "rette tjeneste vei" som du her gjorde, hadde jeg konfrontert den ansatte (eller bedt om et møte med)...mest for min egen del, så jeg kunne forsikret meg om at han forsto "tegninga"!

Skrevet

Ha ha ha, nå kom jeg på min egen korte periode som SFO-ansatt.. Guttene på sfo var helt oppsilte og "gærne", de løp rabiat rundt, brølte, slo hverandre, spyttet og var generelt helt ufyselige. Jeg var ny og skulle testes skikkeligI Ung og nyutdannet var jeg også, 18 år..

Jeg samlet guttene og tegnet hodeskaller og sverd. Ikke "kaptein-sabeltann-uskyldig", men blodseriøst "iron-maiden"aktig. Og jeg var flink til å tegne!! Guttene satt som perler på en snor og fargela tegningene. Snille som lam. Jeg var såååå fornøyd med egen innsats. Etter endt arbeidsdag kom jeg på at ungene hadde fått kopiere tegningene fordi alle ville ha, og at de sannynligvis tok med seg den vakre "kunsten" hjem.. Jeg gikk noen dager og bare ventet på telefon fra div foresatte....Hi hi hi!!

Skrevet

Jeg kunne godt kopiert inn hele mailen til dere, men det gjør jeg ikke, er ikke interresert i og bli gjenkjent.

Denne sfo ansatte vil jeg tippe er ett sted mellom 20 og 25, ung ja. Han var uten tvil flink til og tegne, men du må klare og tenke lengre enn nesa når du sitter og tegner til små jenter! (eller gutter!)

Jeg ga beskjed til ledelsen for og slippe flere slike tegninger i fremtiden. Det er en barneskole, og jeg er ikke interresert i slike ting som jeg selv prøver og skåne ungene for. Barn lærer mye "drit" på skolen via andre barn, det er EN ting. Men når det er en ANSATT som står bak, blir jeg varm.

Skrevet

Jeg hadde ikke tenkt NOENTING om jeg så deg på stranda med en tatovert KUK (rettet mot munnen) på kinnet. Det er DIN kropp, det er DINE barn!!

Jobber man på skole/sfo har man ansvar for ANDRES barn.

HI

Skrevet

Det er vel ikke noe verre fortredelse en å lese eventyret om "askeladden som kappåt med trollet" for ungene.

Skrevet

Ja. Men ikke gidd og skriv skole er du snill! Eller forbokstav på skole eller noenting. Men Stavanger ja. Kom ditt barn også hjem med en slik sjarmerende tegning?

Skrevet

Synes synd på denne unge SFO ansatte som bare ville være kul og på godfot med ungene. Tenker de bøllete ungene satt som tente lys mens han tengnet til dem og for dem.

Unger i den alderen, spesiellt gutter, synes sånne tegninger er kult.

Sånn er det bare.....

Håper du ikke har skremt vannet av stakkaren....spørs om han i det hele tatt så mye som tør å se på dattern din igjen og i alle fall ikke å tegne så mye som en blomst til henne i frykt for å få dragemammaen på nakken.

Skrevet

Nei, men jeg tror jeg har gått på skole med han som har tegnet den. Han er veldig flink å tegne, men har en litt "spesiell" fasinasjon for the dark side...

Kan det stemme at han kommer fra ca 30 min lenger sør?

Skrevet

Jeg skrev veldig "finslig" i mailen om at jeg forsto han sikkert bare skulle være tøff, jeg skrev han tegner fint, og at barna muligens hadde fristet ham til og tegne noe skummelt. Men at han som voksen måtte forstå at det var og dra det for langt.

Skrev at jeg ikke var ute etter og lunsje ham, kan godt være han er fantastisk med barna! Men at jeg ville ha meg frabedt slike tegninger!

Han hadde ikke sørland dialekt.

Skrevet

Nei, man har jærbu dialekt når man kommer 30 min sør for Stavanger. Da befinner man seg på Bryne ca.

Og den kan nok være ganske utvannet, da han har bodd lenge i byen.

Skrevet

Synes kanskje du overreagerte litt, uten at jeg dermed har noe med det.

Han mente sikkert ikke noe galt med det.

(og så heter det å lynsje folk, ikke lunsje dem ;))

Skrevet

Nei han er ikke fra disse trakter, ville heller tippet litt utenfor Bergen, Florø, eller lignende.

Skrevet

Oki, da er det ikke samme karen;) det var bra for meg!

Skrevet

Jeg tror heller ikke han mente NOE vondt med det. Jeg tror han skulle være kul ovenfor barna. Men det handler om og tenke.

HI

(skrev lYnsje i mailen)

Skrevet

Personlig synes jeg dette er å overreagere:)

Leite etter feil, og "ta" noen for det. Regner med sfo-ledelsen kommer til å trekke på smilebåndet av deg:)

Skrevet

Bra for deg? Uansett litt rart hvis der er to stykk i Satavanger som tegner slike tegninger da og jobber på sfo?

Vet du at han jobber på sfo?

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...