Gå til innhold

Problem med alkohol???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forslag nummer to:

Vi kutter en enhet for hver uke. Nå vi er nede i en, så kutter vi i hverdagen. Fredag og lørdag er lov, men maks to glass rødvin eller to øl (eller to enheter av noe annet)

Poenget er å sjekke om man klarer det. Hvis det går fint, så er alt under kontroll. Hvis ikke, så burde vi ta skrittet og ta kontakt med noen som kan hjelpe. Da vet vi, ikke bare tror, at vi har et problem.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Arbeidsgiver....da hadde jeg nok mistet jobben min. Redd for at de skal finne det ut.

HI

Skrevet

Jeg stopper ikke før det er tomt eller jeg ikke orker mer. Hvor mye er en enhet - 1 glass vin eller noe sånt? Kan jo prøve det, kanskje jeg ikke har noe problem...

Drikker du nå 21:03?

HI

Skrevet

Ikke for å være ekkel, HI, men om du drikker hver eneste kveld, så er det nok folk på jobben som har sine mistanker allerede. Det lukter alkohol av huden din og pusten din, og det går ikke an å skjule. Det er bedre at du tar det opp med sjefen din selv, enn at du skal gjøre noe som er uopprettelig fordi du er i bakrus eller at sjefen kaller deg inn en dag og konfronterer deg med alkoholmisbruket ditt.

Skrevet

Uff, nå ble jeg ihvertfall redd her

HI

Skrevet

Folk vet som regel om alkoholsme til sine nære og/eller kolegaer lenge før den som har problemet vet om det... (de fortrenger det i det lengste...)

Lykke til HI... og få hjelp..!!! Ikke la alkoholen ødelegge livet ditt, for om det tar deg, er det nettop det det kommer til å gjøre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...