Gå til innhold

Problem med alkohol???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uff, lurer på om jeg begynner å få et problem med alkohol, kanskje jeg burde snakke med noen.

Når jeg er på jobb tenker jeg på at jeg må få gått i tide så jeg rekker vinmonpolet, avlyser ting på kvelder fordi jeg har drukket og kan ikke kjøre.Glemte et møte på jobb på kveldstid fordi jeg hadde drukket og sovna. Drikker altfor ofte tror jeg. Vet ikke hva jeg skal gjøre, liker følelsen av å bli susen og fjern, da trenger jeg ikke forholde meg til noenting. Var vel ingenting jeg ville med innlegget, trengte bare å lufte ut litt. Kanskje noen har noen gode råd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når man planlegger dagene sine rundt alkohol, det å rekke å kjøpe alkohol, det å alltid ha nok alkohol og det å få drikke alkohol så har man et problem.

Ta kontakt med fastlegen din. Du trenger hjelp.

Skrevet

Søk hjelp nå! Du har innsett det, det er trinn en. Du burde virkelig ikke drikke. Krysser fingrene for deg :-)

Skrevet

Synes at det er flaut å skulle fortelle det til noen. Jeg tenker at det kanskje ikke er noe stort problem egentlig, redd for å ikke bli tatt alvorlig igrunn

Skrevet

Skaff deg hjelp FORT hvis du føler det sånn, før alkoholen tar over!! En venninne av meg er blitt alkoholiker og det er ikke mer å gjøre før hun når bunnen og forstår at hun må legge seg inn! (er ikke lov å tvangsinnlegge).

Gå til legen og skaff deg Antabus-tabletter som du tar daglig, da KAN du ikke drikke alkohol på 2 uker fordi du blir syk hvis du drikker når du har tatt de. IKKE la alkoholen ta over livet ditt!

Skrevet

Den har alt gjort det tror jeg. Probnlemer med å komme meg på jobb om morgenen, redd for å kjøre. Ikke klar i hodet på jobb, har en jobb med mye ansvar.Redd for at noen skal merke noe.

Antabus, kan hvem som helst få det;. Har hørt om det, trodde det var for alkoholikere som har drukket i åresvis

Skrevet

Kjenner følelsen av å bli avslappet og glemme alle utfordringene som du møter på i løpet av dagen. Har hatt mange lange og tunge dager, og det å ta en øl eller et glass vin om kvelden er så utrolig deilig. Kjenner igjen følelsen av å haste for å rekke polet før det stenger for å ikke gå glipp av noen få timer på kvelden med total ro i kroppen. Hvor mye drikker du og hvor ofte? Merker at kroppen tålererer mer alkohol og før var ett glass nok til å slappe av, mens nå går det fint tre glass. Gjerne hver kveld.

Det er kun en ting til som gir meg samme ro, og det er å trene.

Skrevet

Du kan få antabus. Møt gjerne opp hos AA også. Kjenner flere som har gått der og fått god hjelp. Samtlige er fortsatt edrue, etter mange år.

Ingenting å skamme seg over, synes det er verre med dem som drikker seg fra hus, hjem, jobb og familie og fortsatt ikke innser at de har et problem.

Lykke til - dette greier du!

Skrevet

Drikker mer enn før ja. Har lagt min elsk på Baileys, men det er dyrt, så drikke mye vin. Drikker gjerne oppmot en flaske vin eller bortimot 1 flaske baileys. Drikker til jeg blir susen, og gjerne enda litt til. Blir veldig avslappet, men av og til blir jeg dårlig og. Drikker mer eller mindre hver kveld.

Har ikke funnet noe annet som gir meg den roen.

Anonym 19:10 - høres ut som du har det litt som meg, men ser at du finner roen i trening, det gjør ikke jeg.

Skrevet

19:23 var hi

Kjenner at jeg begynner å bli sliten av det her

Skrevet

Ja, jeg kjenner meg igjen. Jeg skjønner godt hva du mener med at du er redd du ikke blir tatt på alvor. Det samme tenker jeg og.

Føler du at det blir værre med tiden, eller holder du deg på samme "nivå". Merker jeg øker kvoten min, og det er urovekkende.

Skrevet

Herregud. Dere har store problemer med alkohol begge to! Ikke røm, men forsøk å bli værende i følelsene deres....

For barnas skyld, gjør noe nå. Dere kan ta et frivillig avrusningsopphold, eller kontakte AA.

Skrevet

Har blitt værre i det siste, men jeg skjuler det for alle. Jo mer ansvar og mer jeg får å gjøre på jobb, jo mer tenker jeg på å drikke.

Jeg klarer bare ikke å gå til fastlegen min.

Hvor mye drikker du 19:32 ?

Skrevet

Ikke så mye (ennå), ca tre/fire enheter om dagen. Men vet jeg må kutte det før det blir mer, for det begynte med bare en. Har tidligere brukt smertestillende (oxynorm) av helsemessige grunner, merker at jeg er litt disponert for å føle "avhengighet" til slike ting.

19.32

Skrevet

Gir det deg problemer i hverdagen, f.eks i forhold til jobb?

HI

Skrevet

Tror det henger litt sammen. Etter jeg fikk barn har jeg perioder jeg føler angst. Om kvelden så tar jeg noen glass vin, og vips så er det borte for en stund. Dagen etter kommer det tilbake og det er mye verre når jeg har tatt alkohol kvelden før.

Hvordan er det med deg?

Skrevet

Kommer til å kutte ut nå, og maks to glass i helgene. Ser at så mange her inne reagerer, så kan jeg like gjerne gjøre noen forandringer nå.

Blir du med HI? Så holder vi hverandre oppdatert på hvordan det går. Bruke linken her.

Skrevet

Jeg har ikke angst, men er mye sliten av jobb og mye ansvar der. Vet igrunn ikke helt, føler bare det er en vond sirkel igrunn. Kanskje det ikke er noe problem, kanskje jeg bare overdriver. Vet ikke jeg :-(

Skrevet

Skal vi prøve sammen? I så fall så vet vi jo fort om vi er i deep shit, hvis vi ikke klarer å holde oss unna i ukedagene......

Deal?

Skrevet

Hvordan kan dere være ærlige mot hverandre i en diskusjonstråd på nett når dere ikke engang kan være ærelige med dere selv?

Skrevet

Og hva skulle det svaret hjelpe meg med?

HI

Skrevet

Beklager, jeg mente det ikke sånn... Bare lurte på hvordan dere kunne vite om den andre er ærlig eller ikke.

Men jeg skal ikke si noe om saken, da jeg ikke kjenner til hvilken situasjon du/dere er i :)

Skrevet

Vet ikke om jeg er klar for det, uff føler meg helt lost her. Vet ikke om jeg klarer å kutte det ut sånn over natten, kanskje det jeg burde.

HI

Skrevet

Skjønner egentlig hva du mener, er bare litt hårsår når det gjelder dette :-(

HI

Skrevet

Nå håper jeg at du er naboen min og endelig har innsett at du har et problem!

Det er hjelp å få, det er menesker rundt deg som kan støtte deg mer enn du tror! Snakk med AA, arbeidsgiver og fastlege.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...