Anonym bruker Skrevet 15. november 2011 #26 Skrevet 15. november 2011 Hjelpes for noen humørløse mennesker! Det blir færre og færre brukere her inne. Nettstedet forvitrer i all sin kjedsomhet.
elin Skrevet 15. november 2011 #27 Skrevet 15. november 2011 Hei anonym. Jeg skjønner at du er ironisk nå, men hvorfor tuller du til en tråd som det her? Hva er meningen med det?
elin Skrevet 15. november 2011 #28 Skrevet 15. november 2011 Anonym 00:24: Når du vet at ikke alle tar ironi like godt, hvorfor fortsetter du med det da? Er det ikke litt hyggeligere å ha en bedre tone, og ikke rakke ned på andre? Elin.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2011 #30 Skrevet 15. november 2011 Jeg vet ikke om jeg synes det er riktig at moderator går inn i tråden og kontrollerer den. Her har bim-Elin kommentert og lagt direkte føringer for innleggene, en slags "smekk på fingeren." Jeg mener at innlegg over streken enten må slettes eller ei, det er uaktuelt å gå i diskusjon med ledelsen av denne siden, som da blander bruker og redaktøransvar, og i tillegg sitter med alle opplysninger om oss andre brukere.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2011 #31 Skrevet 15. november 2011 Du fikk sagt det 01.56. Kunne ikke vært mer enig. Jeg har ledd mye av disse tulletrådene og helt uten baktanker!
elin Skrevet 15. november 2011 #33 Skrevet 15. november 2011 Hei anonym (11:54). Du må gjerne se på dette som en "smekk på fingeren", men fra min side er det ikke helt ment slik. Jeg synes nemlig ikke dette er en tråd vi må slette, jeg synes heller det er en tråd vi gjerne kan diskutere. Og jeg ser dessverre ikke det du sier med å blande bruker og redaktøransvar. Mener du at jeg som forumansvarlig ikke kan gå inn og svare i tråder? Jeg trodde kanskje det var bedre om jeg også kom med spørsmål innimellom, i stedet for å gå med øksa over alt og slette alt av tråder hvor folk er uenig. Men jeg tar gjerne i mot innspill på dette. Mener overhodet ikke at jeg nødvendigvis gjør alt riktig. Hva synes dere? Er det en annen måte jeg kan gjøre dette på? Selv om jeg ikke kommer til å slutte å svare inne på tråder, dessverre. Hilsen Elin.
Gjest Skrevet 15. november 2011 #34 Skrevet 15. november 2011 Okei Syns det er kjempe bra at du prater med de her inne.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2011 #35 Skrevet 15. november 2011 Men hvis du går inn i en slik tråd synes jeg det blir rart om du ikke går inn i mer seriøse tråder. Folk skriver jo her om alvorlige og forferdelige opplevelser, der man åpenbart trenger hjelp. Det blir rart om du går inn i en rettskrivningstråd men ikke i f.eks en potensiell barnevernsak. Hvis det blir slik at moderator blander seg så vil jo ikke folk skrive disse tingene og da er hensikten med forumet borte. Så derfor mener jeg en holdning om kun sletting eller ikke sletting vil være mest konsekvent her inne.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2011 #36 Skrevet 15. november 2011 Signerer 01.56 og 16.05 Jeg er vel en av de her inne som har startet noen sånne skrivefeilinnlegg, og som jeg har sagt før, det har aldri for å mobbe noen. Altfor mange sarte sjeler på dette forumet.. Er veeldig viktig å slette det som iflg HI er mobbing, men da profilinformasjonen til en av brukerne lå til beskuelse for alle her inne, da tok det vel omtrent 2 dager før det var fjernet .
Anonym bruker Skrevet 15. november 2011 #37 Skrevet 15. november 2011 "FY SKAM DEG" 12.01, det er ikke lov å le, du mobber tulletråden
Anonym bruker Skrevet 15. november 2011 #38 Skrevet 15. november 2011 Jeg oppfatter denne tråden som krenkende! Dere fremstiller oss som ler av skrivefeil (som er så graverende feil at meningen i innlegget blir totalt forandret) som uempatiske og stempler oss som mobbere.. Jeg mener at dette er uthenging av personer som ikke har samme humor som dere, i tillegg til at der tilegner oss meninger som vi ikke har. Synes moderator burde slette denne tråden.....
Anonym bruker Skrevet 15. november 2011 #39 Skrevet 15. november 2011 Jeg tuller ikke, skal man først luke vekk, så får man luke vekk ALT
Anonym bruker Skrevet 15. november 2011 #40 Skrevet 15. november 2011 Så sant som det er skrevet 17.35. Ble stille fra moderator, hun er nok dypt uenig
elin Skrevet 16. november 2011 #41 Skrevet 16. november 2011 Hei igjen. Jeg går ikke så ofte inn og svarer i tråder hvor det ikke er mobbing og drittkasting. Er det alvorlige hendelser skriver jeg direkte til personen som har lagt ut tråden. Ikke inne i tråden. Og er det slik at folk ikke vil skrive om skrivefeil og diverse, er det helt greit for meg. Hensikten med forumet er ikke å diskutere skrivefeil, mobbe hverandre eller kaste dritt.. Elin
Anonym bruker Skrevet 16. november 2011 #42 Skrevet 16. november 2011 Skriver du da direkte til personen?? Da synes jeg dere trår over mange grenser! Sikter da selvsagt til tråder av alvorlig innhold, ikke de du kaller mobbetråder.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2011 #43 Skrevet 16. november 2011 Det er rimelig spesielt at moderator velger å gå inn i debatten, og på den måten kategorisk slå fast, at det å le av tullete skrivefeil, eller ikke helt gjennomtenkte innlegg, er mobbing. Du synes altså at en forholdsvis stor del av deltagerne på forumet er mobbere, enda det ikke finnes mobbeoffre (det er innleggene man ler av, man ler aldri av noe nick, eller person, eller debattant, man ler av ett anonymt innlegg), det ikke er en eneste av de påståtte ofrene som klager, men andre og få debattanter som ikke oppfatter humoren, eller har ett veldig behov for å beskytte de "stakkars" latterliggjorte ( som altså ikke finnes, siden ingen kjenner navnet på en anonym debattant). Så modererer mod seg og kaller det plutselig "drittkasting", noe som er enda en misforstått oppfattelse av det som skjer siden drittkasting ville vært negativ "bitching" om feil, misforståelser eller mangler i innlegg; man lager tvert i mot morsomme tulleinnlegg som tar feilene/misforståelsene på kornet slik at det blir gøy (positivt altså), og dermed fortsetter mod å stigmatisere en lang rekke brukere som "drittkastere". Hvis moderator synes de har en aktiv rolle å utspille på forumet er det for meg helt greit. Problemet dukker opp når moderator tar side i en "konflikt" som ikke er en konflikt. Dårlig vurderingsevne, etter mitt skjønn. Det finnes ett vell av innlegg moderator burde grepet inn i (barnevernssaker,antydninger om omsorgssvikt, fortvilte mødre, depresjoner, osv) men moderator velger altså i stedet å hoppe inn og gi skyldfølelse til de som spriter opp stemningen, tuller, og lager liv på debattforumet siden enkelte ikke liker, og eller misforstår humoren. Ellers velger moderator å holde en lav profil. Det er en absurd dobbeltmoral: vi tar tak i uskyldige debatter vi ikke "liker", men vi hopper bukk over alle andre vriene situasjoner. Men dere om det. Det finnes uansett andre steder å debattere, og fortsetter moderator å utvise så slett skjønn så er valget for meg veldig enkelt, jeg går og debatterer andre steder i steden.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2011 #44 Skrevet 16. november 2011 Støtter meg til 13.52 og vil gjerne ha en kommentar fra moderator på dette.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2011 #45 Skrevet 16. november 2011 Synes det er kjempemerkelig at du/dere som synes det er greit å harselere med andre personers skrivefeil opplever det som krenkende ved tilsnakk. Dere har jo netopp tatt hverandre ihånd og proklamert at det ikke går an å krenke, snakke nedsettende , eller mobbe en anonym debbatant siden det kun er innlegget det gjøres narr av. Merkelig at det ikke var like gøy da fokuset ble rettet mot dere?
Anonym bruker Skrevet 16. november 2011 #46 Skrevet 16. november 2011 Da misforstår du. Jeg stiller meg undrende til moderators innblanding i tråden. Det hadde vært greit om slike "mobbetråder" ble slettet, det er selve innblandingen jeg reagerer på.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2011 #47 Skrevet 16. november 2011 Fordi at? Er det fordi noen har en annen oppfattelse en hva du har over hva som kan føles støtende eller krenkende. Eller fordi du føler et behov for å rettferdigjøre egen handling med å synes innblanding er unødvendig.? Er jo bare å se på de siste innleggene før disse, for å se at dere tar like ille opp som dem dere anklager for å være hårsåre.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2011 #48 Skrevet 16. november 2011 De som krenker kan da også blir krenket. De som mobber kan også bli mobbet. De som gir klemmer kan også få en klem. De som slår kan også bli slått. Mener å si at jeg ikke skjønte poenget ditt 17:14, selv om jeg skjønte den ironiske undertonen til den"krenkede" over. Jeg har blitt rettet på her inne, skriver nemlig ikke alltid like perfekt selv om jeg prøver. Det var en litt komisk skrivefeil også, og kommentarene lot selvfølgelig ikke vente på seg. HVA SÅ??? Det er da bare morsomt. Skal noen få legge føringer på et helt forum på grunn av følsomhet? Det er jo noe av det jeg digger med dette forumet - rett fra levra og uflilterte tilbakemeldinger. Da er kankje ikke ideen om et plysjforum så dum likevel.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2011 #49 Skrevet 16. november 2011 Det er en vesentlig forskjell på rett fra levra meldinger og harselering av personer som av forskjellige grunner kan ha problemer med å skrive korrekt norsk. Hva er det som rettferdigjør at du/dere skal le å lage parodier av deres feil? hva er det med dette som er så ufattelig gøy at hensynet til dem som tar ille opp skal vrakes fordi du og dine frender har dette som definisjon på hva som er morsomt? Hvis dette er det eneste som får deg til å le synes jeg kanskje det er på tide å ta et litt oppgjør med deg selv. Og siden du selv så til de grader mislikte å bli pekt finger på, burde du ihvertfall putte den samme finger i jorden å tenke over hva du krever av de rundt deg.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2011 #50 Skrevet 17. november 2011 Vil fortsatt gjerne ha svar på denne fra moderator eller andre i ledelsen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå