Gå til innhold

Skled med bilen i dag, mannen er forbanna fordi skadene er nok over 20.000 kroner


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

siden jeg klarte og skli rett i en trafostolpe:(

 

Videre sier mannen min at jeg ikke bør røre noe kjøretøy på en god stund og dersom vi må anskaffe oss ny bil så mente han at jeg ikke skulle få lov og kjøre den pga dette uhellet her som jeg er veldig lei og fortvilet over:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er han faren din eller? Høres helt tåpelig ut. Har dere ikke forsikring som dekker dette? Kasko? Uhell skjer..

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, for en grusom følelse!! Går det bra med deg? Syns mannen din overreagerer veldig. Skjønner veldig godt at du er fortvilet...

Sender deg en klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff da, det var jo kjipt :-/ Men ærlig talt, sier mannen din det? Håper aldri han kommer til og han noen uhell, for regner med den samme "regelen" gjelder for han... Håper det ordner seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har kjørt ut på glatta uten å skifte dekk eller noe annet idiotisk forstår jeg mannen din. 20.000,- er mye penger rett ut av vinduet. Uhell kan skje, men det er også ganske naturlig å bli sur. Det går nk over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Joda kjørte jo selvsagt med sommerdekk, not! Men fikk ikke rettet opp bilen og den skled pent bak, ble jo helt ute av meg så og si at jeg er en idiot er vel ikke det smarteste du kunne påstått??

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt normalt å bulke en bil i løpet av livet. Ikke noe å bli sint for med mindre det var uvettig kjøring. I grunnen litt umodent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen din er ikke særlig smart....han må jo nå kjøre deg overalt siden han ikke lar deg kjøre bil selv! Kan jo bli slitsomt ettersom du skal ekstra mye hit og dit i fremtiden (les: ironi..hihi)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herre gud da... Tenke seg til å bli sint for noe slikt... Han burde heller være glad for at du ikke ble skadet!

Lykke til for han som skal kjøre deg over alt ;) Og jeg regner med at du skal både hit og dit til de minst passende tidene hver eneste dag og du iallefall ikke kan gå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er lei:(( 20 000 kr er mye penger!!!! Forstår reaksjonen til mannen din jeg..da jeg hadde blitt fly forbanna hvis samboer gjorde det, men slik skjer da..så shit happens!! men alikevel surt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kva med at piggdekk skal vere på nå da. Det kan dokke begge takke dokke for og at han legger skulda på deg er ikkje rett. Her er det 50/50 skuld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er den som kjører bilen som har ansvar for at den har riktige dekk. Det er som å kjøre i fylla. Ingen andre enn den som kjører har ansvaret. Vet man at bilen har gale dekk eller at man har promille venter man rett og slett med å kjøre biln til det er i orden.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er strengt tatt ALLTID sjåførens ansvar å se til at bilen er riktig skodd for føret!!! Var det litt isete (som det har vært de fleste steder på hele østlandet og nordover de siste dagene) og du kjører med sommerdekk så er det ganske mye din egen skyld!

 

Er det glatt og man har sommerdekk og ikke KAN eller GIDDER å bytte så la bilen stå.... Eller man må bytte! Det å bytte dekk på egen bil er noe alle bør kunne!

(ja jeg har gjort det siden jeg fikk lappen for 24 år siden)

 

Skjønner godt at samboeren din ble sint! Ok, han sa sikkert mer enn han burde og angrer kanskje litt på det, men jeg skjønner frustrasonen! Man kjører vinterdekk rfa 1.nov enten det er piggdekk eller ikke!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er han helt feilfri mannen din da, og aldri har hatt uhell med bilen? Skal noe til gå gjennom livet uten et eneste uhell altså...

 

Hvordan skal reaksjonen være den dagen det er han som er uheldig. Det kan være farlig å sette seg på en så høy hest som han gjør nå, neste gang er det han som er uheldig.

 

Jeg anser meg som en ganske dyktig sjåfør, men jeg har hatt uhell likevel og det har mannen min også. Vi er 37 og 41 år gamle, har kjørt bil siden vi var 18, så det hadde vært rart om vi aldri skulle ha laget en liten bulk, tatt et speil i ryggingen ut av garasjen e.l.

 

Må jo bare være glad man aldri har vært i noen store ulykker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo,hun kjørte jo ikke med sommerdekk, les innlegget!! Mannen din er en dust HI, uhell kan skje, det er jo ingen som VIL kræsje! Han kan ikke umyndiggjøre deg på denne måten, det må du bare ikke finne deg i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser at HI IKKE kjørte med sommerdekk, så jeg forstår ikke hva alle moralister her inne hisser seg opp for.

 

Uhell kan skje, og det kan det like godt for ham, så han bør jekke seg ned ett par hakk.

 

Selv hadde jeg et ytterst pinlig uhell her for ett par år siden, da det var helt jævlig bambi-is på veien, men så bart ut. "bremsa inn" for et kryss, og hadde sikkert ikke mer enn ti kilometer i timen da jeg traff bilen som stod og venta på å kjøre ut. Men det ble skader for ca. 20.000 på bilene likevel. Den plasten er dyr!

 

Da jeg ringte hjem for å fortelle det til mannen, spurte han bare: Er du skadet? Da jeg sa nei, så var neste spørsmål: Er bilen kjørbar, eller skal jeg komme og hente deg?

 

Aldri noen bebreidelser, annet enn fra meg selv. Og slik bør det være.

 

Si til ham at du håper at HAN aldri er uheldig med noe som helst. Og det blir ikke lett, så heldig som han har vært i kjærlighet :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skader for 20.000 er vel ikke så mye dersom det bare dreier seg om riper, bulker og ødelagt støtfanger?

 

Mannen din er bare sint og dum, og greier vel ikke se at akkurat det samme kunne skjedd med han. Da er det lettere å hevde at du ikke egner det som sjåfør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mannen brydde seg ikke om du skadet deg, men har ilagt deg "kjøreforbud" på "hans" bil? Hvilken mann er du gift med, HI?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du aner ikke hva slike plaststøtfangere koster. Og de kan ikke repareres. Ofte må det byttes ut lister og slikt også, og hvis du har vært uheldig og kommet borti to deler, så nærmer man seg 20.000 med dødsfart.

 

Forsikringsselskapet aksepterer heller ikke at du reparerer selv, og verkstedene tar seg skikkelig timebetalt. Så jeg tror estimatet er veldig realistisk.

 

Mannen er der imot ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha herregud! Hvor står det at HI kjørte med sommerdekk? såvidt jeg vet står det derimot at hun kjørte med VINTERDEKK..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HUN HADDE VINTERDEKK!!!!!

 

Sånn..... Fikk alle det med seg?? Hvor tar dere alt fra?? Hun skled, er ikke dermed sagt at hun kjørte med sommerdekk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert fordi mange:

a) skriver svar før de leser ordentlig

B) mener at man lizm ikke skal kunne skli/kræsje med vinterdekk på... *himler med øya*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...