Gå til innhold

Er jeg sær som ikke vil være venn med mindre smarte mennesker?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Samboer og jeg har hatt en del diskusjoner i det siste, ang. mindre smarte mennesker.

 

Han blir rett og slett forbanna når jeg sier at jeg ikke har noen interesse av å inngå vennskap med mennesker jeg anser som dumme. Han har store problemer med å forstå hvorfor det skal ha noe å si.

 

Fra min side går det vel rett og slett ut på at jeg blir mer eller mindre irritert av å forsøke å ha en samtale med noen som ikke skjønner stort. Jeg får virkelig ingenting ut av å snakke/diskutere med personer som ikke har noe "å bidra med", om jeg kan si det sånn.

 

Er jeg sær, eller er det flere som tenker som meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje samboeren din er litt sær som er med deg?

For dere er tydeligvis litt uenige..og av dere to så vil jeg si at han fremstår som smartere enn deg!

Du er jo bare uvitende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ber ikke om noen IQ-test før jeg kan kalle folk vennene mine iallefall. Jeg har venner av alle slag, noen smarte, andre mindre smarte. De "brukes" på forskjellige vis. Det blir for dumt å droppe et fint medmenneske bare fordi vedkommende ikke er smart nok for deg.

 

At ikke de har noe å bidra med i diskusjoner er jo bare tull, alle har det. Men nå trenger man kanskje ikke diskutere høytsvevende filosofiske teser med alle heller, men også politikk, barneoppdragelse, husmorråd eller kunst.

 

Så ja, du er sær som har det som et kriterie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er noe sludder de andre i denne tråden kommer med. Man velger venner utfra kjemi, interesser og verdier bla. Hvis man ikke har noe til felles eller noe å prate om blir man sannsynligvis ikke venner. Sånn er det for alle.

 

Det er ingenting galt med ikke å knytte vennskap med mindre smarte mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Er jeg sær som ikke vil være venn med mindre smarte mennesker? ..." Seriøs? Og dette spør du om? Du som er så smart? Wow....der flyttet 80% av alle dine hjerneceller...

 

Hi, du burde kanskje ta en IQ test selv ser det ut som...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror dere er hakke gærne hele gjenger. På hvilken måte er det dumt ikkeå ville være venner med noen man ikke har noe til felles med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å si at man ikke vil være venn med en som man ikke har noe felles med, er en ting. Men å si at man ikke vil være venn med mindre smarte personer er en annen ting.

 

Hi, hvis du er så jævla smart, så burde du valgt dine ord med omhu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oisann, her var det mange sure damer!

 

Greit, la oss si at jeg er dum, siden flere av dere tydeligvis mener det..

Er det da sært av meg å ikke ville tilbringe mye tid med mennesker som er enda dummere enn meg? Altså, at jeg heller velger venner som er like dumme som meg, om det er lettere for dere å skjønne den formuleringen ;)

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er sær og dum uansett hvordan du formulerer det.

 

Men jeg er smartere enn deg, for skjønner at innlegget ditt bare er ute etter å provoserer. Ingen mennesker med vett i skallen tenker slik, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg for eksempel... jeg er helt normal, treårig høyskoleutdanning og bra jobb. Snill og grei, uten de store issues i livet. Har flere gode venner, og vi er alle helt normale når det gjelder kognitive evner. Men jeg innrømmer gjerne at jeg ikke har noe større ønske om å ha "korte" personer som venner, hvorfor skulle jeg det? Det ville ikke blitt et likeverdig forhold, og jeg ville raskt begynt å søke meg vekk. Hvorfor da åpne for skuffelser i utgangspunktet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye verre å måtte være venner med kjedelig mennesker!

Her jeg jobber, vil man tro det er mange smarte mennesker (jobber på en forskningsinstitusjon), men dere vil ikke tro hvor utrolig kjedelig mange av de er!

Bedre dum og morsom/livlig enn smart og kjedelig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går vel litt den andre veien også, at mindre smarte mennesker merker at de ikke passer sammen med de supersmarte.

Det er jo derfor "nerdene" eller de aller mest skoleflinke har lett for å falle utenfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til 09:23:

Ble glad av å lese setningen din om at de mest skoleflinke lett faller utenfor. Fordi dette er noe jeg har mistenkt lenge, men som jeg ikke vet om det stemmer helt. Og det er jo en umulig tråd å starte her: "Jeg får ikke venner, fordi jeg er for smart";)

 

Ingen vil innrømme det, men jeg tror det er noe i det.Gjennom hele skolegangen har opplevd at jeg ikke så lett får venner. Og jeg forstår ikke helt hvorfor. Jeg er hyggelig og snill, normalt pen, ikke noe nerdestil og - ja alltid vært best i klassen da. Kan dette ha bidratt til at det jeg liksom aldri har vært helt med? Har aldri fått noen vemmelige kommentarer pga toppkarakterer (stort sett da;)), men har aldri liksom heller blitt bestevenn med noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9:23 igjen... Ja, det tror jeg avgjort har noe å si. Hvis du alltid har vært teoretisk anlagt og de andre i klassen stort sett praktisk anlagt, da har det vært en forskjell på dere.

 

Om man er god i idrett har mye å si for populariteten. Enkelte er jo slik at de er fabelaktige i både teoretiske fag og idrett! Men hvis "nerden" alltid er den dårligste i gym, vil han/hun dessverre falle igjennom i forhold til å være populær. Stort sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid vært god i gym også, men ikke fabelaktig kanskje... Og jeg ser jo hvilke som ser ut som nerder, og det er ikke meg. Så hvorfor kan vi ikke bare være venner liksom. Skjønner ikke helt logikken i at man stenger ute de smarteste. Er det fordi man ikke vil føle seg mindre smart selv? Det burde jo ikke ha noe å si!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror de "mindre smarte" ser på de med høy intelligens som rare, rett og slett.

Så egentlig er det en forbrytelse mot mennesker å tvinge dem til å gå i en skoleklasse i 9-10 år, bare utvalgt på bakgrunn av fødselsår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det slått deg at det kan være du tar feil? At det at de ikke skjønner deg ikke nødvendigvis er et tegn på at de er dumme? At folk er forskjellige, og har forskjellige meninger og verdier? Det du kaller å "ikke ha noe å komme med" betyr vel at de ikke kommer med ting som du er enig i eller kan relatere deg til? Kanskje det er du som burde åpne skylappene og prøve å bli kjent med noen nye typer mennesker? Kanskje det finnes en hel verden du aldri får være en del av fordi du er for arrogant og nedlatende?

 

Det finnes nemlig mange former for intelligens. Jeg vet ikke hva du legger i intelligent jeg? Hva diskuterer dere? Kvantefysikk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner veldig godt hva du mener HI. Jeg anser meg selv som ganske vanlig og vennene mine er som meg.

Men samboeren min har en kompis, og jeg har store problemer med å forholde meg til damen hans. Hun er mye yngre enn meg og ikke blant de skarpeste knivene i skuffen. Å diskutere BB og høre på depresive historier om vennene deres og familien deres orker jeg bare ikke.

 

Når de forteller at de skal prøve å få barn nr 2 (for hennes del, og nr. 6 for hans del), og at de først må snakke med moren hans om det, så begynte jeg litt å lure... Da jeg spurte hvorfor de måtte snakkes med moren hans først, visste de ikke helt hvorfor.

 

Er glad vi ikke omgåes de så ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...