Gjest Mentha Skrevet 30. oktober 2012 #26 Skrevet 30. oktober 2012 Mmmmmm peppernøtter! Amandine, jeg må bestille plass på bakekurs hos deg!
Gjest Juliea - kukløsklan Skrevet 30. oktober 2012 #27 Skrevet 30. oktober 2012 Jeg så bare på oppskriften så lå her jeg Tenkte å jobbe ut i fra den og lage meg liqueur til juuuuul og servere i små, nette stetteglass til gårdsfruene i omegnen. Juhu jeg fant! leting er jeg ikke ram på. AneB og Amadine har dere kirsebær likør oppskrift å dele? tror dere jeg kan lage sitron likør istedenfor appelsin?
Gjest Juliea - kukløsklan Skrevet 30. oktober 2012 #28 Skrevet 30. oktober 2012 Jeg skal prøve meg på advocaat egglikør jeg altså! Pappa elsker den og skal få den til jul. Den trenger ikke lang lagringstid heller. Den må tvert imot drikkes innen 2 ukers tid. Perfekt julegave til eggelikør glade folk! =) http://www.matoppskrift.no/oppskrift/Advocaat-etterligning ser veldig greit ut altså
Gjest sug lut Skrevet 30. oktober 2012 #29 Skrevet 30. oktober 2012 Å, sÅ glad jeg ble for at denne ble hentet opp igjen! I År skal jeg faktisk klare det! I fjor ble det liksom ikke noe av, siden jeg aldri hadde alt jeg trengte samtidig, og da jeg nesten hadde alt mangla norgesglasset. NÅ minna du meg pÅ at jeg mÅ be muttern om et glass.
Gjest Mentha Skrevet 30. oktober 2012 #30 Skrevet 30. oktober 2012 Jeg har aldri smakt eggelikør. Det var noe med hele ideen rundt rå egg i en drink som var litt fjern for meg. Men det kan jo hende jeg går glipp av en skikkelig godbit Det er i alle fall sikkert at det dukker opp her og der hver eneste jul!
Gjest Juliea - kukløsklan Skrevet 30. oktober 2012 #31 Skrevet 30. oktober 2012 Jeg har aldri smakt eggelikør. Det var noe med hele ideen rundt rå egg i en drink som var litt fjern for meg. Men det kan jo hende jeg går glipp av en skikkelig godbit Det er i alle fall sikkert at det dukker opp her og der hver eneste jul! Jeg drikker det ikke! Det smaker godt. Men jeg holdes tilbake av de rå eggene jeg også.. Så dette kan jeg trygt lage uten å drikke den opp en litt for hvit dag
Gjest Mentha Skrevet 30. oktober 2012 #32 Skrevet 30. oktober 2012 Jeg har aldri smakt eggelikør. Det var noe med hele ideen rundt rå egg i en drink som var litt fjern for meg. Men det kan jo hende jeg går glipp av en skikkelig godbit Det er i alle fall sikkert at det dukker opp her og der hver eneste jul! Jeg drikker det ikke! Det smaker godt. Men jeg holdes tilbake av de rå eggene jeg også.. Så dette kan jeg trygt lage uten å drikke den opp en litt for hvit dag Haha Det er jo gjerne sånt som blir de beste gavene - det man ikke står i fare for å drikke/spise/bruke i et svakt øyeblikk selv, men som man vet mottageren elsker I alle fall er det sånt som blir gavene som garantert blir levert
Anne-B. Skrevet 31. oktober 2012 #34 Skrevet 31. oktober 2012 Jeg så bare på oppskriften så lå her jeg Tenkte å jobbe ut i fra den og lage meg liqueur til juuuuul og servere i små, nette stetteglass til gårdsfruene i omegnen. Juhu jeg fant! leting er jeg ikke ram på. AneB og Amadine har dere kirsebær likør oppskrift å dele? Vi har bare fyllt opp norgesglasset med sukker (litt usikker på hvor mye, men et godt lag på bunnen), helt opp med bær og 60% sprit. Blande litt, også er det bare å la det det, snu det inn i mellom. Kirsebærene ble svarte og fæle i år, så vi lagde ikke noe, men vi har enda igjen av fjorårets. tror dere jeg kan lage sitron likør istedenfor appelsin?
Anne-B. Skrevet 31. oktober 2012 #35 Skrevet 31. oktober 2012 Jeg så bare på oppskriften så lå her jeg Tenkte å jobbe ut i fra den og lage meg liqueur til juuuuul og servere i små, nette stetteglass til gårdsfruene i omegnen. Juhu jeg fant! leting er jeg ikke ram på. AneB og Amadine har dere kirsebær likør oppskrift å dele? Vi har bare fyllt opp norgesglasset med sukker (litt usikker på hvor mye, men et godt lag på bunnen), helt opp med bær og 60% sprit. Blande litt, også er det bare å la det det, snu det inn i mellom. Kirsebærene ble svarte og fæle i år, så vi lagde ikke noe, men vi har enda igjen av fjorårets. tror dere jeg kan lage sitron likør istedenfor appelsin? Nå skjedde det noe rart med svaret mitt.
Gjest amandine Skrevet 31. oktober 2012 #36 Skrevet 31. oktober 2012 Jeg så bare på oppskriften så lå her jeg Tenkte å jobbe ut i fra den og lage meg liqueur til juuuuul og servere i små, nette stetteglass til gårdsfruene i omegnen. Juhu jeg fant! leting er jeg ikke ram på. AneB og Amadine har dere kirsebær likør oppskrift å dele? Vi har bare fyllt opp norgesglasset med sukker (litt usikker på hvor mye, men et godt lag på bunnen), helt opp med bær og 60% sprit. Blande litt, også er det bare å la det det, snu det inn i mellom. Kirsebærene ble svarte og fæle i år, så vi lagde ikke noe, men vi har enda igjen av fjorårets. tror dere jeg kan lage sitron likør istedenfor appelsin? Nå skjedde det noe rart med svaret mitt. Karma;-) Til neste år skal jeg faen meg kjøpe meg kirsebærtre!
Iiiiik Skrevet 31. oktober 2012 #37 Skrevet 31. oktober 2012 Jeg har kirsebærlikør stående fra i forfjor, det drikkes ikke noe av den. I fjor lagde jeg sånn med appelsiner og 40 dager og førti sukkerbiter, det ble ikke drukket av den heller. Tømte flaska da jeg skulle lage den rabarbrasaften som smakte dritt. Eggelikør derimot, det er godt! På is først og fremst. Synes det må være ekte vanilje i da. Tjukk vaniljesaus med sprit i, hvordan kan det være ekkelt?! Selv med rå eggeplommer er det jo godteri.
Gjest amandine Skrevet 31. oktober 2012 #38 Skrevet 31. oktober 2012 Jeg har kirsebærlikør stående fra i forfjor, det drikkes ikke noe av den. I fjor lagde jeg sånn med appelsiner og 40 dager og førti sukkerbiter, det ble ikke drukket av den heller. Tømte flaska da jeg skulle lage den rabarbrasaften som smakte dritt. Eggelikør derimot, det er godt! På is først og fremst. Synes det må være ekte vanilje i da. Tjukk vaniljesaus med sprit i, hvordan kan det være ekkelt?! Selv med rå eggeplommer er det jo godteri. Hvor bor du? Vil du dele kirsebærlikør?
Iiiiik Skrevet 31. oktober 2012 #39 Skrevet 31. oktober 2012 Osloområdet, amandine. Tror du det vil gå bra med pakke i posten? Sender gjerne.
Gjest amandine Skrevet 31. oktober 2012 #40 Skrevet 31. oktober 2012 Osloområdet, amandine. Tror du det vil gå bra med pakke i posten? Sender gjerne. He he synes jeg ser dritings brevdue på vei over fjellet til vestlandet..
Gjest Juliea - kukløsklan Skrevet 19. november 2012 #41 Skrevet 19. november 2012 NAM! I dag har jeg laget 3 glass med appelsinlikøren og 2 liter med kaffelikør. Billige julegaver i år ja Blir Sarah Benard, cookieglass og likør på hele gjengen!
bIomstre Skrevet 20. november 2012 Forfatter #42 Skrevet 20. november 2012 NAM! I dag har jeg laget 3 glass med appelsinlikøren og 2 liter med kaffelikør. Billige julegaver i år ja Blir Sarah Benard, cookieglass og likør på hele gjengen! Så kos! Håper noen jeg bytter julegaver med også har slike gaver Jeg har laget konfekt, men de er allerede gitt vekk i bursdagsgaver...
Gjest Juliea - kukløsklan Skrevet 20. november 2012 #43 Skrevet 20. november 2012 NAM! I dag har jeg laget 3 glass med appelsinlikøren og 2 liter med kaffelikør. Billige julegaver i år ja Blir Sarah Benard, cookieglass og likør på hele gjengen! Så kos! Håper noen jeg bytter julegaver med også har slike gaver Jeg har laget konfekt, men de er allerede gitt vekk i bursdagsgaver... Nam konfekt! Hvilken oppskrift bruker du? Jeg lager fudge og fløtekarameller også, men konfekt har jeg ikke prøvd enda jeg håper også jeg får slike gaver i år, er så stas med hjemmelaget laget på smil og kjærlighet
bIomstre Skrevet 20. november 2012 Forfatter #44 Skrevet 20. november 2012 (endret) NAM! I dag har jeg laget 3 glass med appelsinlikøren og 2 liter med kaffelikør. Billige julegaver i år ja Blir Sarah Benard, cookieglass og likør på hele gjengen! Så kos! Håper noen jeg bytter julegaver med også har slike gaver Jeg har laget konfekt, men de er allerede gitt vekk i bursdagsgaver... Nam konfekt! Hvilken oppskrift bruker du? Jeg lager fudge og fløtekarameller også, men konfekt har jeg ikke prøvd enda jeg håper også jeg får slike gaver i år, er så stas med hjemmelaget laget på smil og kjærlighet Jeg har vært på kurs med Pascal Bulinckx og lært meg to enkle og en litt mer tidkrevende. Den enkleste er studentenbrød. Da smelter man rett og slett en god sjokolade, fyller en spiseskje som man heller på et bakepapir slik at det blir en stor plett. Og før det stivner så har man på det man ønsker av nøtter og tørket frukt - ferdig! Så har jeg laget marsipankuler av ferdig råmarsipan med en skvett konjakk i, disse er trukket med mørk sjokolade og de har fått striper av hvit sjokolade. De siste er syltet appelsinskall. Tidkrevende, men ikke så vanskelig. Og utrooolig godt!: http://konfekteriet....koladeverksted/ Endret 20. november 2012 av bIomstre
Gjest Juliea - kukløsklan Skrevet 20. november 2012 #45 Skrevet 20. november 2012 NAM! I dag har jeg laget 3 glass med appelsinlikøren og 2 liter med kaffelikør. Billige julegaver i år ja Blir Sarah Benard, cookieglass og likør på hele gjengen! Så kos! Håper noen jeg bytter julegaver med også har slike gaver Jeg har laget konfekt, men de er allerede gitt vekk i bursdagsgaver... Nam konfekt! Hvilken oppskrift bruker du? Jeg lager fudge og fløtekarameller også, men konfekt har jeg ikke prøvd enda jeg håper også jeg får slike gaver i år, er så stas med hjemmelaget laget på smil og kjærlighet Jeg har vært på kurs med Pascal Bulinckx og lært meg to enkle og en litt mer tidkrevende. Den enkleste er studentenbrød. Da smelter man rett og slett en god sjokolade, fyller en spiseskje som man heller på et bakepapir slik at det blir en stor plett. Og før det stivner så har man på det man ønsker av nøtter og tørket frukt - ferdig! Så har jeg laget marsipankuler av ferdig råmarsipan med en skvett konjakk i, disse er trukket med mørk sjokolade og de har fått striper av hvit sjokolade. De siste er syltet appelsinskall. Tidkrevende, men ikke så vanskelig. Og utrooolig godt!: http://konfekteriet.matprat.no/2012/04/01/syltede-appelsinskall-fra-pralin-sjokoladeverksted/ Wow! Imponert! Kurs med Pascal:) misunnelig..! Skal jommen prøve med på disse iallefal de to enkle takker for oppskrift g link
bIomstre Skrevet 20. november 2012 Forfatter #46 Skrevet 20. november 2012 Wow! Imponert! Kurs med Pascal:) misunnelig..! Skal jommen prøve med på disse iallefal de to enkle takker for oppskrift g link Det er ikke Pascal Dupuy som driver konditorier og sånt i Oslo altså, som vel er den mest kjente Pascal. Vi har en lokal Pascal i Sandnes som er sjokolatier. Pascal Bulinckx har gitt ut egen sjokoladebok og driver kursing og utsalg i sitt Sjokoladeverksted
Gjest Juliea - kukløsklan Skrevet 20. november 2012 #47 Skrevet 20. november 2012 Wow! Imponert! Kurs med Pascal:) misunnelig..! Skal jommen prøve med på disse iallefal de to enkle takker for oppskrift g link Det er ikke Pascal Dupuy som driver konditorier og sånt i Oslo altså, som vel er den mest kjente Pascal. Vi har en lokal Pascal i Sandnes som er sjokolatier. Pascal Bulinckx har gitt ut egen sjokoladebok og driver kursing og utsalg i sitt Sjokoladeverksted Å tenkte det var Pascal restaurantene, hadde inne forundret meg om de hadde slikt. Men så spennende med noe unikt da! Enda mer misunnelig nå.. Får ta en tur til Sandnes da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå