bIomstre Skrevet 14. november 2011 #1 Skrevet 14. november 2011 Det er vel på tide å starte produksjonen? Hva er testet? Hva anbefales? :-)
Gjest sug lut Skrevet 14. november 2011 #2 Skrevet 14. november 2011 Dette vil jeg være med på! Aldri gjort før, men husker med glede å spise kirsebærene etter muttern lagde likør...
bIomstre Skrevet 14. november 2011 Forfatter #3 Skrevet 14. november 2011 Uups, vi har spist opp alle kirsebærne, da det viste seg å være moreller.... Så da må jeg lage likør av noe annet. Holder det med en nellikspiker kanskje?
bIomstre Skrevet 14. november 2011 Forfatter #4 Skrevet 14. november 2011 Vi rekker vel akkurat en 40 dagers? http://ninas.blogg.viivilla.no/2010/11/15/julelik%C3%B8r-pa-40-dager/
Anne-B. Skrevet 14. november 2011 #5 Skrevet 14. november 2011 Har deilig kirsebærlikør som står og klargjør seg i trappa. Til jul blir den veldig god - til neste år enda bedre.
Gjest sug lut Skrevet 14. november 2011 #6 Skrevet 14. november 2011 Den skal i alle fall prøves - det må bli godt! Trenger ikke mye fancy, det liker jeg, må bare skaffe noen glass, og så kan det bli julegaver også. Hvorfor kvittet jeg meg med Norges-glassene?
Gjest sug lut Skrevet 15. november 2011 #7 Skrevet 15. november 2011 BLOMSTRE: HAR DU SETT PÅ LINKEN? "Julelik på 40 dager" - iiiiiik! Det minner om den gangen faren min lagde rakfisk og ei sinnsforvirra mus hadde gnagd seg inn i den ene dunken og lå der - da snakker vi julelik på 40 dager og ingen spiste noe av rakfisken det året.
bIomstre Skrevet 15. november 2011 Forfatter #8 Skrevet 15. november 2011 iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiik, det så jeg ikke. Beklager det altså, for eventuelt sarte sjeler... Rakmus? Hm.... nei, kanskje ikke verd å prøve. Ja, ja, norgesglass burde vel være musesikre. Jeg må ned i kjelleren og grave frem mine. Som jeg faktisk har fått av norsklæreren min :-)
Gjest sug lut Skrevet 15. november 2011 #9 Skrevet 15. november 2011 *Furte* Jeg har ikke norgesglass lenger, etter altfor lite bruk over altfor mange flyttinger til altfor mange steder med altfor liten plass. *Furte mer*
Gjest sug lut Skrevet 15. november 2011 #10 Skrevet 15. november 2011 Eh - hvor mye har du laget egentlig? Et helt års forsyning? Vil du ha besøk?
bIomstre Skrevet 15. november 2011 Forfatter #11 Skrevet 15. november 2011 Nei og nei, ikkje brrra Skal jeg sende deg ett?
Gjest sug lut Skrevet 15. november 2011 #12 Skrevet 15. november 2011 Takk, men det ordner seg. Jeg kan invadere mutterns hus og finner sikkert noe. Men det klør.. jeg kvitter meg jo egt aldri med noe.
Anne-B. Skrevet 15. november 2011 #13 Skrevet 15. november 2011 5 norgesglass i varierende størrelser. Jeg inviterer til likørkalas!
Gjest sug lut Skrevet 16. november 2011 #15 Skrevet 16. november 2011 Kult, da kan du både invitere på likørfylla og dannet nipping og likevel ha plenty. Jeg var på bananlikørfylla en gang for 27 år siden og har ikke glemt følelsen ennå, så jeg stemmer for nipping og småkaker.
Gjest amandine Skrevet 17. november 2011 #16 Skrevet 17. november 2011 ÅÅÅÅ Kirsebærlikør fra hagen er himmel og barndom og alt på en gang! Ikke det at jeg fikk drikke likør da jeg var liten,altså(presisere før dibbepoliti angriper) men den hørte jo med. Og her for noen juler siden fikk jeg et glass av dertil egnet nabo, og da fikk jeg hele barndomsjulen i fanget, gitt. ÅÅÅ får jeg være med? Jeg kan ta med peppernøtter?
bIomstre Skrevet 24. november 2011 Forfatter #17 Skrevet 24. november 2011 - her ble likøren satt på glass 17 nov og skal da være klar 3 dje juledag. Hadde ikke sukkerbiter, så da ble det kandisukker. Hadde ikke vanlig vodka, så da ble det absolutt kurant...
Gjest sug lut Skrevet 25. november 2011 #18 Skrevet 25. november 2011 Høres absolutt kurant ut (blææææææ) - men kandisukker, er ikke det sånne brune harde biter som oldemor hadde til oss? Finnes det fremdeles altså? Sendt deg pm, forresten.
bIomstre Skrevet 25. november 2011 Forfatter #19 Skrevet 25. november 2011 Brune harde oldemorbiter må man ha i irish coffee må vite! Håper ikke kuranten ødelegger alt.... leftovers fra en fest på slutten av nittitallet en gang som har fått stått urørt (så rart...). pm tilbake!
Gjest Mentha Skrevet 30. oktober 2012 #23 Skrevet 30. oktober 2012 Jeg så bare på oppskriften så lå her jeg Tenkte å jobbe ut i fra den og lage meg liqueur til juuuuul og servere i små, nette stetteglass til gårdsfruene i omegnen.
Gjest Mentha Skrevet 30. oktober 2012 #24 Skrevet 30. oktober 2012 Og så skal jeg lage rom-rosin-is, MMMMMMMMmmmmm Ingen jul uten, og så gjør den førjulsmaset så mye lettere!
Gjest amandine Skrevet 30. oktober 2012 #25 Skrevet 30. oktober 2012 Jeg lurer meg på om det er noe mer igjen av Anne-B sin kirsebærlikør? Nå har den jo ligget i to år...? Og jeg kan fremdeles lage de mest underskjønne peppernøttene du noensinne har satt tenna i.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå