Gå til innhold

Har ei venninne som mener at jeg ikke kan syte litt når mannen ikke bidrar hjemme, fordi hun er alenemor!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

10:29 - bare fordi du synes det er lett å være alene, betyr ikke at andre synes det. Da jeg var alene 100% uten avlastning, var det mye tyngre enn da jeg hadde en mann som ryddet lite. Man har ikke liv i det hele tatt omtrent når man har barna 24/7, siden man er låst til hjemmet hver kveld og helg, og mister muligheten til å omgås andre voksne utenfor husets 4 vegger eller i barnehagen/på jobben.

 

Nå har jeg samboer som sikkert har høyere terskel for å rydde enn jeg har, men det kan overhode ikke sammenlignes.

 

Og jeg lurer på, dere som sier det er for lettvint å skille seg, hvorfor gifter dere dere med forvokste babyer i utgangspunktet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener ikke at det er lett å være alene, men at det er vanskelig å være to når man ikke får den hjelpen man håper på. Og faren bor på en annen kant av landet, så barnefri er ikke noe jeg heller har. Så nei, jeg har ikke mye liv utenom barna mine, men jeg har valgt det selv. (det var barnefar som valgte å flytte, men jeg som valgte å gå) Og jeg kan ikke tenke meg noe mer verdifullt å bruke dagene på. Sosialt så blir det så som så, en tur innom jobb for å hilse på, noen få venner som stikker innom for en kaffekopp. Men har et godt liv som alenemor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10.32. Jeg vet at det ikke er alle som synes det er enkel å være alene. Gudene skal vite at det ikke var enkelt første året med meg heller. Kolikk i 6 mnd, fødselsdepresjon, krevende barn.. Første året var mildt sagt jævlig. Nå har barnet blitt to, og det er mye bedre.

Jeg har heller ikke hatt mye avlastning frem til nå, og vil ikke si det har vært noen dans på roser.

Jeg innbiller meg likevel at om vi hadde vært to voksne, og mannen ikke hadde gjort en dritt i huset, så hadde jeg hatt det verre.

Jeg slipper i alle fall å irritere meg grønn over en slapp gubbe.

 

Hilsen 10.29.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal jeg gjøre med denne venninnen min? Jeg kan jo ukke "slå opp" med henne heller. føler jeg, og vi er totalt uenige når det kommer til hvordan man benytter seg av venner når man har en dårlig dag (så lenge man ikke har en dårlig dag hver dag)

 

Ikke vil hun prate om det heller....burde jeg si at jeg ikke orker mer? Eller skal jeg fortsette å være venn med en jeg må overveie hver eneste setning til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...