Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #26 Skrevet 13. november 2011 Sikkert ulik praksis alt etter hvor i landet man bor. Her har det vært mye skriverier i avisene om hvor dårlig jobb barnevernet i kommunen gjør
Anonym bruker Skrevet 14. november 2011 #27 Skrevet 14. november 2011 Hvis hun er alene med en liten en og har enda en på vei, så kunne du jo heller kanskje hjulpet ho litt Kanskje på en pen måte tilbudt deg å passe ungen mens hun fikk vasket .. Er mange måter å ta opp ting med en VENN på, enn å kontakte barnevernet - selvom jeg er enig, barna først. Men det kan være mye .. Depresjoner feks .. Alle trenger en venn. En god venn.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2011 #28 Skrevet 14. november 2011 Enig med 01:04 Jeg selv var ekstremt dårlig som gravid, jeg hadde familie som kom og vasket og ryddet hos meg. Det var bombet, mye rot, skitt, søppel over alt... Problemet var at jeg var såppas dårlig at jeg ikke klarte og gjøre noe, og jeg turte ikke å spørre om hjelp. Da ting ble "ute av kontroll" gav jeg F i det hele, men fikk hjelp av familien tilslutt Dette kunne ha vært tilfelle for venninnen din og, enkelte får store problemer når de er gravid. Og det er ikke bare bare og spørre om hjelp bestandig.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2011 #29 Skrevet 14. november 2011 Til HI, hva slags venninne er du? En god venninne prøve å hjelpe, gjorde du det? Og fortalte du at du hadde planer om å ringe barnevernet? Da kunne hun kanskje "beroliget"deg. Rotet sier da ingen ting om hvordan hun er som mor! Kanksje hun har en slitsom periode. Håper du får smake det samme en dag! Du virker ikke spesielt smart!
Anonym bruker Skrevet 14. november 2011 #30 Skrevet 14. november 2011 En forferdelig ting å gjøre når du ikke har snakket ut med henne. Du er en svært dårlig venninne, og har gitt henne voldsomme problemer, bekymringer og plager. En god venn snakker ut, hjelper og støtter. Du hentet i steden dolken og kjørte den inn i ryggen hennes.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2011 #31 Skrevet 14. november 2011 Hvorfor bryr dere dere ikke mer om ungene? Drit i venninna, tenk heller på ungene som lider i dette! Herlighet, her inne gir visst folk faen i unger, bare de voksne har det greit.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2011 #32 Skrevet 14. november 2011 HI her.. syns det ble veldig usaklig i starten med skrivefeil, har nemlig "sterk" dysleksi! men er på ingen måte dom, har 5 og 6 i alle mine muntlige fag. på grunn av dysleksi fikk jeg tatt så og si alle fagene på skolen muntlig.. jeg er ikke noe dårligere mor av den grunnen. dem som e ute etter og kaste skitt kan heller ta bort anonym knappen så kan vi ta oss en privat prat.. angående min veninne, så har jeg prøvd og snakke med henne! som og si det lukter fælt her inne, har du ikke tenkt og lufte. eller den gangen jeg vasket når vi skulle spise, flirte hun bare av meg og kalte meg en husmor dilux. den andre veninnen min som bor på samme plass, VAR der flere ganger i uken i løpet av et helt år nå og har hjolpet henne og vaske og prøvd og få henne og vaske hjemme. men det har ikke hjulpet noe, så hun var glad når jeg tok det opp med henne. før hun hadde lenge tenkt og melde henne, men hun torte ikke helt og ta det skrittet. for hun trenger hjelp og veiledning av en voksen person som kan komme og fortelle henne at hun ikke kan ha det sånn!! for hun bryr seg rett og slett ikke hva vi mener, og jeg har ikke sakt at det va mei, siden jeg er gudmoren hans, og jeg vi se ungen. og dra på besøk til henne for og se om ting har forandret seg. når vi var hos bv sa de at de ville kontakte oss etter en stund og fortelle hvordan ting hadde gått. om det var en forandring i saken.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2011 #33 Skrevet 14. november 2011 Maken til trolling?! Det er da vel ikke slik at om man ikke ønsker å hente inn Barnevernet som første ledd i en hjelpeprosess så "bryr man seg ikke om ungene"; tvert imot bør man først finne ut om venninnen selv forstår situasjonen, og om man allerede på det tidspunktet kan hjelpe, motivere eller støtte henne såpass at ting kommer i orden. Så får man heller si til henne at "skjerper du deg ikke må man vurdere barnevernet", f.eks, hvis det å snakke ut med henne ikke hjeper.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2011 #34 Skrevet 14. november 2011 Så barnslig du er 23:08.... Stakkars unger som har deg som mor, bedre å ha en mor som er dårlig i rettskrinvning, enn en mor som hakker ned på andre mennesker.. Å den der HONKLE-humoren, begynner å bli gammel..
Anonym bruker Skrevet 14. november 2011 #35 Skrevet 14. november 2011 Synes det er bra du gjorde det du gjorde, HI, og ikke bry deg i hun som kalte deg en "dårlig mor" fordi du har dysleksi! Jeg vi mye mye heller ha en mor med dysleksi som vasker og bryr seg om meg enn en som har et rotehus der det gror over av skitt og møkk. Men, husk at her på anonymforumet får folk utløp for alle sine dårlige følelser og sinne, så der komme ofte mange sinte og ser kommentarer. Det er som kommentarfeltet på nettavisene: anonyme forum på Internett er kjent for nettopp det. Så ikke ta det inn over deg, du gjorde det eneste riktige med tanke på barnet hennes!!
Anonym bruker Skrevet 14. november 2011 #36 Skrevet 14. november 2011 HI her også! har lest gjennom alle kommentarene nå! hun felles veninnen vår, har snakket med henne om dette og sakt om ikke hun gjor noe med rotet så ville noen melde henne inn om de kom og så hvordan hun hadde det. hun og faren har ungen 50% hver så hun har god tid den uken hun ikke har h*n og rydde. jeg har personlig ikke noe dårlig samvittighet over henne. for vist dere hadde vært hjemme hos henne og sett og luktet hadde dere tatt ungen med dere og gått.. det va sånn grusom lukt at det begynte og renne utav øynene mine. jeg vet at hun ikke har en dårlig periode, for hun har hatt det rotete over et år ifølge felles veninnen vår. da trenger hun en voksen 3 part, som kan hjelpe henne og få det på stell hjemme. elller kanskje en oppvekker at hun må rydde og vaske av og til. for det skal ikke ligge gamle tiss og dritt bleier i vinduskarmer, gulv, under og bak sofan. kjøkkenet full av gamle råtne matrester overalt, så mye rot at man ikke kan sette seg veg spisebordet eller sofan. en full kattesand med dritt og piss som står og stinker. da et kattene godt voksen. de er ute mesteparten av tide. så de trenger ikke kasse egentlig. jeg vet at hun er glad i ungen sin, men vi kan ikke dra hjemme til henne og vaske hver uke. på grunn av hennes latskap som har havnet i en ond sirkel. når man har barn kommer de først og da må man ha en fint og trygt miljø til ungen. samboeren min var med dit en gang, han snudde i døra og gikk igjen. han sa at dit fikk jeg aldri lov og ta med vårs barn.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2011 #37 Skrevet 14. november 2011 HI her.. bryr meg pent lite om de dårlige kommentarene. Vet det er folk som ikke har bedre innsikt til om komme med noe godt! vist de ikke har endre steder og få utløp før sine dårlige tanker får de bare ta det her. har innsikt nok med meg selv til og forstå mellom rett og galt. jeg vet at det vi gjorde var rett. vi tekte på ungen først, han er alledre blitt syk, det er greit at man skal utsette unger ofr bakterier. men det går over stok og stein. hun har bestandig vært rotete av seg, har kjent henne siden va var små! reagerte masse på at hun skulle få en til, for et lite barn har ikke noe i et sånt rothus og gjøre. og når hun ikke klarer og rydde og vaske hjemme. når hun har sin første unge annen hver uke. hvordan skal hun klare det med en unge på fulltid og han andre..
Anonym bruker Skrevet 14. november 2011 #39 Skrevet 14. november 2011 Bra hi! Litt rot er forsåvidt ikke så farlig i mitt hode. Problemet oppstår heller når det ikke er rent under rotet. Dersom huset stinker, er det ikke rent. Barn skal slippe å bo i svinestier! Har selv en svigersøster som får jevnlig kontrollbesøk nettopp pga dette!
Anonym bruker Skrevet 14. november 2011 #40 Skrevet 14. november 2011 Jeg syns du gjorde det rette HI Og dere har prøvd å snakke med henne. Høres ekkelt ut hos henne. Leker utover gulvet, klær som slenger i gangen, oppvask som er 20 min gammel osv er vanlig rot. Men som ei skriver over her, så skal det være reint under rotet. Og lukter det, er ikke leiligheten/huset reint. Stakkar små barn. Jeg er glad det finnes damer som deg, som bryr seg. Og som våger å si ifra Barnevernet er tross alt til for barnas beste. Ikke foreldrene. Og ikke bry deg om de sure kommentarene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå