Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #1 Skrevet 13. november 2011 Her for en stund siden var jeg på besøk av en veninne av meg! hun har en sønn på 3 år! bled mildt sakt sjokkert over hvordan hun haddet det hjemme, rotete, søppel over alt, "mat, bleier, klær" ! tenkte kanskje hun har en dårlig periode, siden jeg er flytter ifra der vi bor. og er skjeldent hjemme! men, jeg er gudmor til barnet hennes, så vi har jevlig kontakt. hun skrives ofte på face at hun har ryddet og vasket hjemme, andre gangen jeg var hjemme, var det enda værre der! sto kattesand full av dritt og lukten av uthorvelig! hun røyker og ungen hennes har fått astma/bronkit. har snakket med en felles veninna av oss. hun sa at hadde det ikke vært for at hun vasket litt der rundt en gang i måneden, hadde hun druknet i rot og søppel. har vært der, og det er skikkelig ille, det lå gamle skitbleier strødd rundt i huset. måtte rydde meg vei i sofan for og sitte. og når vi skulle spise der måtte jeg vaske og rydde og lufte før jeg klarte og spise! vi fant ut at vi skulle melde henne til bv før hun trenger hjelp med og forstå at hun ikke kan ha det slikt med barn i hus! spesielt side hun er alene med han og har en ny en på vei. kjenne jeg for ondt i meg av og tenke på det lille nyfødte barnet i det rot huset. men vi fikk beskjed at bv ville kontakte oss når de hadde snakket med henne og hvordan til ble med henne. vet at hun har hatt dem på besøk der. selv om hun ikke har sakt noe. men vil gjerne vite hvordan hun har d hjemme nå. men hun blir nok og ane ugler i mosen om jeg begynner og spørre henne ut om ting!
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #2 Skrevet 13. november 2011 Barnevernet kommer ikke til å fortelle deg hva de gjør eller ikke gjør for å hjelpe venninnen din, de har taushetsplikt. Men om det er så ille som du beskriver satser jeg på at hun vil få veiledning og hjelp.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #3 Skrevet 13. november 2011 Usj! Så bra du har meldt henne! Stakkars unge! Håper de får hjelp!!!
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #4 Skrevet 13. november 2011 BV har ingen opplysningsplikt til dere, og de bryter taushetsplikten veldig om de informerer dere. BV tar seg av dette og du har gjort "jobbe" din. Du har alldeles ingenting med hvordan hun har det hjemme nå.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #5 Skrevet 13. november 2011 Bra! Det er noen ting som er viktigere enn vennskap.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #6 Skrevet 13. november 2011 Du skulle ihvertfall vært meldt til skrivepolitiet! Bled, du sjokkert, eller ble du sjokkert, Skjeldent, hva er det for ett ord? Jevlig kontakt, eller var det jævlig du mente? Uthorvelig, hva betyr det? Veninna, heter det virkelig det? Tror ikke det.. sofan, hva er det? Side hun er alene, på hvilken side? For ondt og rot hus, er det en rot i huset? Og hvordan til ble med henne. Hjelpes, her henger jeg virkelig ikke med.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #7 Skrevet 13. november 2011 Det er noen bv som sender et brev til melderne etter at det har kommet til en konklusjon i saken. Dvs om saken er henlagt, henlagt med bekymring, eller sendt til nemnda. Vårt lokale Bv hevder at de "må" gjøre dette.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #8 Skrevet 13. november 2011 Så ekkel du er, 23:08. Du er ikke bedre selv. Til HI: Så flott at du tok ansvar og kontaktet barnevernet, selv om det var en venninne av deg. Hun trenger nok litt hjelp til å få kontroll, og nå har du hjulpet både henne og sønnen hennes til å få det bedre :-) Det skulle vært flere som deg her i verden!
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #9 Skrevet 13. november 2011 Gå å legg deg 23:08 tydelig at du er for trøtt til å forstå hva andre skriver. Jeg med dysleksi klarer utmerket og lese det hun har skrevet.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #10 Skrevet 13. november 2011 Det der var jævlig dårlig gjort HI! Kunne da tatt en samtale ang huset med venninna di, før du gikk såpass langt at du blandet inn BV! Ville ikke sagt at dere var gode venninner da
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #11 Skrevet 13. november 2011 23.08 du er patetisk! Hi er for alt vi vet flyttet til Norge for få år siden. Og det er totalt irrelevant!
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #12 Skrevet 13. november 2011 Jaja. Men det står at ei felles venninne har vasket litt en gang i måneden. Så det er da et hint.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #13 Skrevet 13. november 2011 Jada, 23:34, det er myyye viktigere at HI er en god venninne. Hvem bryr seg om at et barn lider? Det er jo bare smårusk, ikke noe å tenke på.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #14 Skrevet 13. november 2011 Jeg føler virkelig ikke for å legge meg . Men eg jeg har på følelsen av at Hi er en dårlig mor. Tenk at denne damen skal lære barna sine å skrive, synest seriøst synd på ungene hennes. Tenker bv kommer å banker på døren hennes en dag:-) 23.08
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #15 Skrevet 13. november 2011 For det første HI så har ikke barnevernet meldeplikt til dere. Det er nye regler om å gi f.eks. skoler beskjed om evt. tiltak dersom de melder inn noe men ikke til privatpersoner. De ville gjort et alvorlig overtramp dersom de fortalte deg hva som kom ut av møtet med denne moren. For det andre kan ikke du være en spesielt god venninne. En god venn ville sagt det som det var, hun ville tatt opp situasjonen hjemme angående rot og skitt, hun ville også sagt det dersom hun meldte henne til BV nettopp fordi hun ikke holder ting skjult og fordi hun står for det hun mener.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #16 Skrevet 13. november 2011 Ikke til privatpersoner. Kun til offentlige sektorer dersom de var meldere.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #17 Skrevet 13. november 2011 HI skriver: "og når vi skulle spise der måtte jeg vaske og rydde og lufte før jeg klarte og spise! " Er ikke det tydelig nok? Hva hadde du tenkt hvis en venninne hadde gjort det under et middagsbesøk hos deg - "Å, så koselig, litt frisk luft"? Alvorlig talt. HI er en god venninne når hun melder til barnevernet! Dere glemmer visst at barnevernet ikke er ute etter å ta barna fra foreldrene. De er ute etter å sette igang hjelpetiltak, gi "opplæring", så alle får være sammen, og alle får ha det bra. Det er dét HI har hjulpet til med. Hun vil jo bare at mor og barn skal få det bedre, men føler kanskje at hun alene ikke strekker til. Da er det flott at hun ringer barnevernet. Og jeg kan tenke meg at HI gjerne vil beholde vennskapet til denne personen, og derfor velger å ikke si noe om at det var hun som sendte bekymringsmeldingen. Det er da helt naturlig! Vi ønsker alle det beste for våre :-)
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #18 Skrevet 13. november 2011 Hjelp, så teit du er, 23:08! Du skriver heller ikke feilfritt, så da er vel du også en like dårlig mor? Dette er utrolig barnslig av deg, for ikke å snakke om usaklig og kleint.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #19 Skrevet 13. november 2011 Til 23.08: Nå får du smake din egen medisin: Hva betyr "Men eg jeg"? Synes skrives uten t på slutten, altså ikke "synest" som du skrev. Og den groveste feilen, kjære 23.08, var at du skrev "KOMMER Å BANKER". Hvem er du til å kritisere andre for deres skrivefeil? Og en med dysleksi kan være verdens beste og mest omsorgsfulle mor. Ekkel du er, og snakk om å kaste stein når du sitter i glasshus!!!
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #20 Skrevet 13. november 2011 Til 23.13... Dette gjelder kun dersom den meldte gir sin samtykke. Det ble meldt inn bekymring for datteren min av barnehagen. Alle 29 punkt som ble meldt, ble ikke funnet reele. Da saken ble henlagt fikk jeg spørsmål om samtykke til å sende vedtaket til barnehagen. Jeg valgte at bv godt kunne det, da det som sagt ikke var funnet forankring i virkeligheten i det hele tatt. Jeg tok min datter ut av barnehagen så fort som overhode mulig da saken var henlagt.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #21 Skrevet 13. november 2011 Enig. Skrivefeil har ingenting å si for omsorgsevnen. Jeg må desverre innrømme at i innlegg med mange skrive feil så tenker jeg også "uintelligent". Vet at det er veldig urettferdig, spesielt siden jeg virkelig ikke skriver feilfritt selv. Til HI vil jeg bare si: BRA at du tar ansvar!
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #22 Skrevet 13. november 2011 00.01, hørt om ironi, eller har du hørt om å gjøre narr av noen???? stapp ett HONKLE i munnen og gå å legg deg selv..., og ta glasshuset ditt med deg:-) Synest jeg er veldig vakker og super inteLLigent, i motsetning til deg og mange av de andre hønsene her inne:-) 23.08
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #23 Skrevet 13. november 2011 Barnevernet har tatt unger pga rot i hjemmet (vet om tilfeller) Jeg ville først ha snakket med henne før jeg har meldt henne inn.... Selv om man rydder for noen, betyr det ikke at man nødvendigvis forstår at det er for ille. Folk har forskjellige terskler for rot. Tror jeg har fått med meg flere og snakket med henne, og forklart situasjonen om hvordan det skal være, FØR jeg hadde kontaktet barnevernet. Men det er min mening... Jeg mener det er bedre at mor får en sjanse til å fikse problemet, før fremmede kommer inn i bilde og kan skape utrygghet for barnet (selv om de mener det godt... husker selv at hun fra barnevernet var skummel og fæl, og jeg fikk vite at hun var der for å få passe på at jeg og min bror hadde det bra... )
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #24 Skrevet 13. november 2011 Hahaha, skulle barneVÆRNET ta unger pga rot og skitt i hjemmet. Da har dere misforstått. Jeg har en venninne som ble meldt til barnevernet, både fordi hun ikke hadde vasket huset på 2 år og fordi hun mishandlet barna fysisk og psykisk. Selv er hun psykisk syk og går på sterke medisiner. Hun hadde mer enn ett husdyr, det var rot, skitt , dyrehår, og gjengrodde vasker på baderommene. Rett ¨slett fordi hun ikke brukte vasken (e) til det de skulle brukes til . Ble hun fratatt ungene?? Nei, det ble satt igang tiltak i hjemmet. Det halvåret bv var innvolvert, vasket hun huset ned hver uke. Husker hun klaget til oss venninner, at: nå må jeg f.... meg vaske huset, for bv kan dukke opp uanmeldt. Når de var ut av bildet, så var det påan igjen med nedgrodd hus, overflod av dyrehår, kattesand, rot og skitt
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #25 Skrevet 13. november 2011 Bilder av et rotet hjem ble brukt i en rettssak for overtakelse på barn, da de ikke hadde mer og gå på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå