Gå til innhold

Hva syns dere om Nille, Europris etc..?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Handler mengder av garn på Europris ;o) Hadde ikke hatt samvittighet til å bruke masse penger på garn, men koser meg sånn med å strikke. Synes også skyllemiddelet derfra er bra - lukter nydelig, og er billig. Jeg bruker nok mye skyllemiddel også da... :o) Ellers så har det blitt noen Trysilsokker på oss også, ja! Er stort sett det jeg handler der, men det hender jo en kommer over små skatter i ny og ne; har f.eks to Baden-Baden stoler (er kanskje ikke ekte, men funker gull) derfra, og så skjønner jeg at jeg bør teste plastkassene ;o)

 

Nille handler jeg sjelden på, men de har ofte godt utvalg i Halloween-kostymer. Så det handles der. Og så fant jeg alt av pynt, lys og servietter til navnefest der! Ble egentlig litt overrasket, for det er ofte ikke min stil der. Men da skulle alt være i rosa, og de hadde akkurat fått inn masse søte småting. Fantastisk service fikk jeg også, så det var en positiv opplevelse :o)

 

Hos Jysk handler jeg dyner/puter fra Høie, ekstramadrass til små overnattingsgjester, sengetøy og så har jeg kjøpt sånn "metervare-duk" i nervøs fløyel; ikke sååå vakkert, men genialet til engansbruk i stedet for papirduk. Ja, også har vi utemøbler herfra :o) Har bare hatt de en sesong, men de er like fine enda i hvert fall...

 

Er på ingen måte flau over å handle på billigbutikker jeg. Hadde alt jeg eier vært fra Europris, så hadde jeg kanskje tenkt annerledes. Men jeg handler på mange forskjellige steder - noe billig, noe dyrere. Er bare fornøyd over å kunne spare noen kroner der jeg kan jeg - synes det er noe å være stolt av, ikke flau...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handler ganske mye på Nille. Har ikke så god råd, men liker å gjøre det koselig hjemme. Synes de har mye fint og billig av lysestaker, lys og servietter. (Mye stygt også, men det behøver jo ikke jeg å kjøpe. Smaken er som kjent delt.) Kjøper dessuten litt kontorutstyr der, mye av det er veldig mye billigere enn i bokhandler. Og de har bra og billig strikkegarn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme erfaringen med -nille her jeg bor, så trangt at man omtrent ikke kan møtes to i bredden uten å rive ned noe fra hyllene.. Kjøper gjerne lys og litt pynt til borddekking etc. der, men går aldri innom bare for å se.. Må innom sammen med datteren min av og til da, fordi hun elsker å gå og se på hver ting de har(hun er 10 år, og jeg var akkurat likedan da jeg var på samme alder), men som regel ender det med at jeg må ut for å puste mens hun gjør seg ferdig! :)

Handler endel på Europris også, et greit alternativ for oss som ikke har IKEA innenfor en grei avstand! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Europris kjøper jeg b.l.a batterier, smågodt, tørkepapir, juice, nudler, trysilsokker, raggsokker, dusjsåpe og lactacyd- store flasker til samme pris som små flasker i andre butikker. Ellers litt dill og dall som jeg finner. Har akkurat malt hele leiligheten og kjøpte pensler, malebrett og maleruller der, til brøkdel av prisen på en malebutikk.

 

Jysk er jeg ikke så glad i. synes de stort sett alltid har de samme varene, og får lite nytt. Gretne uvitende ansatte har de og her jeg bor.

 

På nille handler jeg ikke noe fast, men hender jeg finner noe fint. Mye fine lys og lysbrett, advent- og julepynt-

 

Jeg er ikke så veldig flau over å handle på noen av butikkene, bortsett fra hvis jeg skulle ha flere enn en pose eller store ting som alle kan se. Kjøpte støvsuger på Europris og møtte en kollega på vei ut. Ble litt flau og presterte å si at jeg hadde kjøpt den for mamma....:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg liker godt å handle i disse butikkene jeg.

 

jeg handler kubbelys og en og annen pynteting på nille. litt scrappeark/utstyr. julepynt o.l. De selger også endel merkevarer (toystory, cars, kitty) og når disse skal byttes ut så havner de i 70% hylla og da er jeg der!!! jeg lager endel gaver selv og da er det kjekt å slippe å betale over 100lappen for en liten pakke med 2 små figurer i. jeg får også fylt opp gaveskuffen.

 

på europris kar jeg handlet mye. knaggrekker, speil, pledd, frokostservise, stablekasser og endel andre ting. strømpebukser og sokker til barna bl.a.

 

er lite på jysk men det er fordi de tviholder på afrikastilen sin. de har mye grelle stoffer og farger på tekstilene sine. møblene er helt greie. liker godt den hvite annikaserien med stuemøbler og den hvite frederikserien med barnemøbler. kan tenkes at jeg velger noe av dette om vi skal bytte ut men siden jeg ikke har behov for nye møbler så gidder jeg ikke gå inn dit pga elefantpregete ting og tepper med kinesiske tegn.

 

ikea er jo også en "billigbutikk" men ser ingen som vrenger ikeaposene sine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handler på Nille, Europris, Dags Marked, en gang i blandt på Jysk og absolutt på IKEA. Forstår ikke at det skal være flaut på noen måte, tvert imot.

 

Når vi er i utlandet elsker jeg å ta turen forbi en-eurobutikkene som florerer rundt omkring, og det skjer sjelden at jeg kommer tomhendt ut.

 

Synes disse butikkene gir meg mulighet til å velge ut fra min egen smak, og ikke bare "kjøpe" trendene fra fancy interiørbutikker.

 

mange varer er også de samme som på andre butikker, men billigere. På lørdag var jeg på Europris og kjøpte oppvasktabletter og to slags vaskepulver samt shampo. På Dags marked og kjøpte et antall lys og et antall oppbevaringkasser i plast med lokk. Veldig fornøyd. I forrige uke var jeg på Nille og kjøpte julepapir og telys, samt strikkegarn i flott kvalitet til halve prisen av en vanlig garnbutikk.

 

Superfornøyd, og har IKE firet på kvalitetskravene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handler der innimellom ja. Det er sånne butiker som har masse billige greier som man gjerne ikke får tak i andre plasser. Av og til trenger jeg slike ting. Det er supert til f.eks barnebursdager, stearinlys, kakeformer og egentlig det meste til hjemmet.

Herregud, har ikke falt meg inn å vrenge posene eller skjule at jeg går på slike butikker. Vrenger du Rema-posene også su da?? Skulle det liksom være krise om en nabo eller kollega så meg med en Nille-pose??Nei, det var tragisk lesning.

Forresten synes jeg Nille har mye fin julepynt og en del fine skåler og nips.Tenk det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driter da vel i hva andre tenker. Så lenge JEG liker det jeg har kjøpt, så er navnet på butikken eller merket uten betydning. Jeg vet aldri hva klesmerker eller annet heter.

 

Senest i dag fikk jeg kompliment fra ei jeg vet er litt opptatt av utseendet sitt, og nok legger merke til andres smak og klesstil. Og da var altså det hun ga kompliment for, kjøpt på Europris ;) hehehe.. hun måpte da jeg sa det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver butikk til sitt bruk. Jeg handler noe helt selvsagt på disse butikkene, mens for andre ting styrer jeg unna.

Jeg er heller ikke flau over å handle der som du antyder. Jeg kan godt gå der og på f.eks. rafens på samme handletur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er kjempekjekt å ha billigbutikker å ty til når det gjelder lys, servietter og mye annet.

 

Smågodt er bedre på Europris enn på andre butikker, siden det er så mange som handler der at det ikke blir gammelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bor på et lite sted, så det er ikke så godt utvalg av butikker her. Blir ikke flau av å handle på billigbutikker..

 

På Nille så syns jeg de har noen fine lysestaker, telysholdere og sånne pynteting, mye ræl også, men de har fått noen fine varer de siste årene syns jeg, var værre før! Kjøper stearinlys her, syns det er godt utvalg og billig. Handler også endel garn på Nille.

 

På Europris handler jeg også endel garn, store flasker av shampoo og lignende, kjøper også oppbevaringsbokser i plast der, og plastkurver, og enkle kjøkkenredskaper som sleiver, slikkepott, steikespader osv. Har også en stekepanne derfra som er god.

 

Har ikke jysk i nærheten, men har et par møbler derfra, men er ikke så imponert over kvaliteten, så holder meg til sengetøy og håndklær derfra.

 

Syns det er mye dagligdagse ting som er greit å handle på billigbutikker, kjøper ikke elektriske apparater der, med tanke på at de ofte ikke har noe verksted som reparerer osv. Kjøper kanskje heller ikke så veldig dyre ting, kjøpte en ellipsemaskin på Europris for noen år siden, den kostet 1500 kr, men er helt ubrukelig, veldig dårlig kvalitet og funksjonalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi handler endel på Europris. Sjelden jeg er innom Nille, men syns de har overraskende mye fint både der og på Europris. På Jysk kjøper jeg gardiner, persienner etc, men ikke møbler. Jeg skammer meg ikke over å handle noen av stedene. Men jeg går da gjerne rundt med Fretex og Blå Kors pose også jeg da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handler en del lys, dopapir, såper, vaskemiddle osv på Nille og europris. Handler aldri på jysk, har opplevd flere ganger at de har dårlig service

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...