Gå til innhold

Hva syns dere om Nille, Europris etc..?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ja, hva syns dere om typisk billigbutikker som Nille, Europris, Jysk osv? Handler dere ofte der eller er dere den som går rett forbi? Hvorfor?

 

Jeg syns Nille har mye fint men må skammelig innrømme at jeg vrenger posen om jeg handler der, eller stapper det i en pose jeg har fra før, hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan nok finne på å kjøpe ting og tang både på nille og på Europris jeg da:)

Kankje fordi jeg bor på et lite sted med dårlig utvalg og nille og europris er noen av de få butikkene vi har her?

Men sånn helt ærlig så finner jeg fine ting der jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg finner mye billig der:) - Gidder ikke å skjule det heller, for jeg er veldig åpen om at jeg liker strekke krona langt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handler ofte på både nille og europris, og jeg finnes ikke flau over det. Jysk handler jeg ikke på, men det er pga dårlige erfaringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tutt1-2-3!

vrenger posen serru! Hvorfor?

Hva i huleste heiteste er så ille med å handle på billigbutikker? Jeg handler mye dagligvare på Europris, vaskemidler, dopapir, tørkepapir og sånn feks. Nille handler jeg på di gangene jeg er i nærheten av en slik butikk. Jysk har forsynt meg med mange dyner, segetøy og håndklær for eksempel, samt noen småmøbler. Kjøpte forresten hagemøblene mine der for 4 år siden. Like fine ennå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

handle mye på de butikkene, og skjemmes ikke over det, skjønner ikke hvorfor jeg skal det heller. Handler der fordi det er rimligere ofte, men skjønner at billigst ikke nødvendigvis betyr best, men betyr ikke alltid dårligst heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

95 % dritt... finner noe fint en sjelden gang..

Jeg kan gå rundt på Nille og se i en halvtime, kommer alltid tomhendt ut. Mye som er "litt smart" eller "litt fint" men ikke noe jeg kunne tenke meg.

 

Samme med Jysk. Vært der et par ganger og endt opp skuffet og uten å kjøpe noe. Aldri vært på Europris, tror ikke de er så mange steder i Oslo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har mye dritt der ja, men jeg er ikke flau om jeg handler noe der heller.

Europris har f eks praktiske plastkasser som jeg bruker til å stable alt fra julepynt til avlagte klær i før det settes på loftet.

De har også disse Trysil sokkene med ullblanding, som er geniale til både små og store.

 

Nille har faktisk masse fine stearinlys, som er både rimeligere og finere enn mange andre steder.

 

Svaret er vel egentlig, ja jeg handler der om det er noe jeg skal ha. Men jeg går ikke innom bare for å kikke liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye kjekt-å-ha-greier der til en billig penge.

Har ikke gode erfaringer med Jysk og møbler; Kjøpte et skap som falt sammen etter 2 uker, og en sofa som er altfor lang i forhold til bein den har.

Vi har to ekstra bein under sofaen som støtter opp eller ville den knekt sammen på midten..

 

Liker forresten også Fretex:]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handler stearinlys og telys på Nille. De har de beste telysene, uten disse fæle metallhylsene, og varer mye lengre enn andre telys.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jupp, handler på alle de nevnte butikkene.

 

Nille har mye fine pynteting til en billig penge. Litt bedre samvittighet for å bytte stil oftere om man ikke har brukt en månedslønn på pynt :)

 

Jysk har jeg endel møbler fra, bare gode erfaringer (Servicen suger da, men )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handlar litt på alle dei tre butikkane, men mest Nille og Europris. Er jo ikkje alt der som har elendig kvalitet. Går først til Nille om eg feks skal ha lys. Har to Nillebutikkar i nærleiken, men synes den eine har mykje meir ruskete ting enn den andre, så det er skilnader. Har kjøpt mange Trysilsokkar til ungane på Europris, opppbevaringsboksar og fine melaminservise til utebruk, men kjøper feks ikkje elektriske artiklar der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Digger europris!

Men det er stor forskjell på butikkene her jeg bor. den midt i byen er virker skitten og nedsarva med betjening som ikke er spesielt glad i kundeservice, ( der går jeg skjelden) men den andre som ligger litt mer ute "på landet" er ren og ryddig og har topp betjening.

 

Hater billignips og juggel, men jeg kjøper mye forbruksvarer der, som dyrefor, vaskemidler, hermetikk, batterier,og de har hatt et ålreit utvalg i Lego som er mye billigere en på lekebutikk. Og oppbevaringsboksene på Europris er supre. Sånn, det var dagens reklame.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nille har utrolig mye fine lys og pynt. Særlig nå til jul. Jysk har Høye puter og dyner, pluss mye kvalitetssengetøy. Europris handler jeg mest store pakker med oppvaskmiddel og oppbevaringsbokser.

 

Jeg skjemmes overhodet ikke over å handle her. Mye ræl innimellom, men om man tar runden, finner man mye kvalitet også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handler ikke så mye på nille, det er så trangt der (på den nille jeg bor i nærheten av) at jeg får pusteproblemer og bare må ut fort, fort, fort. Jysk er til for dyner, puter, madrasser og skohyller ;), Europris er til for de dagene jeg leter etter rariteter, kan gå månedsvis mellom hver gang jeg er innom der. Ta det ikke så tungt, det er ikke så veldig ofte jeg er på andre butikker enn Rema, Rimi og Mega uansett ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Jysk handler jeg dyner og sengetøy fra Høie. har også handlet utemøbler der:)

Nille er heselig og fullt av grufull nips. Har nok handlet papptallerkner ol til barnebursdager der, men lite annet.

Europris har noe fornuftig til en billig penge. F.eks leker, hygieneartikler osv. Men det blir ikke ofte jeg går innom der:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handler ofte der. Særlig hvis vi trenger sokker, da er europris god å ha. Kjøper også plastbokser der og vasketing som store grønnsåpeflasker og slikt. Vurderte også å kjøpe en vinterdress der til min datter som brukes som overgangs- og reservedress.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handler mye på europris. Som lys, servietter, vaskemidler, hygieneprodukter, enkelte dagligvarer som juice, pasta fra axa, div hermetikk o.l. De har også fått en levrandør som har utrolig mye fine pynteting til hjemmet, men det er frivillig sortiment og er ikke alle europrisbutikker som tar det inn. Denne levrandøren leverer også til dyre interiørbutikker, bare at europris selger tinga billigere ;)

 

Nille og jysk handler jeg lite fra, men det er mest fordi jeg aldri finner noe der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper lys og pynt til å ha på lysfatet på Nille, og et par ganger har jeg funnet riktig fine lysholdere der.

 

Europris kjøper jeg praktiske ting på, og noe julepynt. Speilet i gangen er fra Europris, det er svært, og kostet bare 279 kroner. Et kupp!

 

Jysk er grei til enkle møbler, som verandamøbler, også har de jo disse fantastiske oppbevaringsboksene med hjul. Jeg kjøpte tolv stykker i fjor og fikk enormt med plass i boden, helt plutselig!

 

Jeg skammer meg overhodet ikke over å handle på billigbutikker, de har jo veldig mye fint :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper papptallerker, papirduker, bursdagshatter osv på slike butikker. Ellers ingenting. Ville ikke drømt om å kjøpe pyntegjenstander på en slik butikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber på Europris og synest vi selger mye bra jeg :)

Jeg handler ofte med meg ting og tang derfra.

Handler mye store bokser med oppvasketabeletter, vaskepulver, toalettpapir, tørkerull og slike ting.

Plastkassene til oppbevaring er jo også geniale :D

Ellers handler jeg gavepapir, garn, strikkepinner, noen leker i ny og ne og har handla en flott kommode med "flettakurver" i.

 

Nille er jeg også stor fan av, men handler helst der når de har scrappingutstyr.

De fikk masse nytt der for litt siden og da handla jeg vel for 800kr.

De har masse fine lykter til lys, lys og pyntefigurer også.

Og de har kjekke barnebøker og tegnesaker og slike ting.

Duker og løpere har jeg også kjøpt en del av på Nille.

 

Hvorfor er enkelte egentlig flau av å handle på "billigutikker"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes vel ingenting spesielt, det er helt kurante butikker, men ikke de butikkene jeg frekventerer på ukelig basis. Det har ingenting med det at jeg finner billig for skammelig, for jeg elsker f.eks. Søstrene Grene (som er billig som bare det, men har masse fint), og jeg har har ikke noe behov for å skjule at jeg har handlet noe billig. Hvorfor er det flaut?

 

Hva angår Nille er det en butikk jeg sjelden går på fordi jeg aldri finner noe som passer meg der. Rett og slett ikke min stil noe av det. Har handlet der et par ganger tidligere, men det har bare vært bursdagstallerkener med motiv o.l. (engangsgreier), et par ullsokker, litt garnnøster og et varmt pledd i gave (som ikke var spesielt fint, men det var godt og mer enn brukbart til mottakeren). Og så har jeg vel kjøpt noen klistremerker til ungen, litt drops og annet man kan tygge på til Halloween, det duger mer enn fint nok til det. Ja, vaskebøtte har jeg til og med kjøpt der. Rent utover det har jeg aldri funnet noe der, men jeg sliter ikke med å se at mange kan finne ting de liker der (selv om det klart er en butikk med mye ræl også), hvis det er deres stil - dessuten får de det jo rimelig. Hadde gladelig handlet der hvis de hadde hatt ting jeg liker.

 

Europris har jeg ikke vært på mange ganger, men der gjelder vel det samme som Nille. De har noen praktiske ting som jeg godt kan gå til innkjøp av, ullsokker, garnnøster, litt klistremerker eller annet. Har vel kjøpt noe smågodt der fra tid til annen også (men egentlig bare forferdelig utvalg hva smågodt angår). Heller ikke en butikk fylt av varer til mitt formål, men sliter ikke med å se at andre kan finne seg mye fint der.

 

Jysk gjelder det samme. Noen små skatter mellom masse ræl, og der har jeg også handlet før, uten å skamme meg. Skal nevnes at jeg ikke har kjøpt mye der, er ikke favorittbutikken min når det kommer til interiør, men hadde ikke skammet meg over å ha utemøbler fra Jysk, liksom.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...