Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #26 Skrevet 13. november 2011 Han er i bhg fra 7.45-14.30 ca. Jeg jobber, og det gjør pappaen også.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #27 Skrevet 13. november 2011 21.38 Ok, ditt synspunkt:) Så koselig da. Jeg har foresten ett fantastisk bra liv, med to nydelige barn og en flott mann:))) Håper du er like lykkelig!!! Han en flott kveld!!! HI
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #28 Skrevet 13. november 2011 21.14 : Jeg kunne ikke vert mer enig med deg. Nå har ikke jeg min sønn i barnehagen i det hele tatt ennå da han bare er 1år, men når han han nærmer seg 3år skal jeg ha han i barnehage noen timer for å kunne ha muligheten til å sosialisere seg med andre barn. Jeg synest det er latterlig at hjemmeværende sender barna sine vekk i barnehagen for at de skal kunne drive med sine egne ting i fred. Det å tenke på seg selv og sitt er noe man må gi slipp på en god stund fremover når man får barn. Og det idiotiske utsagnet om at "ungene EEEEEELSKER barnehagen" er bare noe tull barnehageforeldre sier for å lette på sin egen samvittighet. Om barna kunne velge hadde de glatt valgt å vere hjemme med mamma eller pappa, visst ikke er det jo noe som ikke stemmer hjemme. Man kan fint holde på med morsomme aktiviteter både ute og inne selv om man ikke er i barnehagen eller drar på lekeland hver dag!
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #29 Skrevet 13. november 2011 Vår sønn er i barnehagen fra 07.30 til 16.15 100%, siden vi ikke har mulighet for noe annet. Har han somregel hjemme på fridagen min annenhver uke sånn at vi får litt kosetid:) Han elsker barnehagen, men også en dag sammen med mamman sin:) Begynte i barnehagen 2 måneder før han fylte 2 år siden jeg jobbet kvelder fra han var 10 mnd frem til da.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #30 Skrevet 13. november 2011 Ja, han er der fra 8-9timer 2-3dager i uka, rett å slett fordi at jeg er da på jobb, og med reisetid og kø\rush, så må han være der lenge. Har ingen mulighet til å jobbe redusert de dagene. Men igjen får han og 2-3korte dager eller fri i uka og da.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #31 Skrevet 13. november 2011 21.31 : Er du virkelig så dum som du utgir deg for her?? " Det er da ikke en 1.årings jobb å underholde en voksen dame" Det er da vel ingen som får barn for underholdningens del... Men jeg velger å tro at de fleste av oss skaffer seg barn fordi de har et ønske om å ta del i barnets liv, elske barnet ubetinget og sørge for at h*n alltid har det trygt og godt. Og jeg tror det 21.24 siktet til var at om hun hadde muligheten til den luksusen det faktisk er å kunne gå hjemme og samtidig ha god økonomi, så ville hun ha valgt å ha barnet hos seg fremfor å sende det vekk for å få "alenetid"!!!
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #32 Skrevet 13. november 2011 Kunne forresten aldri ha falt meg inn og hatt barnet mitt i barnehagen hele dagene hvis jeg var så giddalaus at jeg bare gikk hjemme;) Da hadde jeg hatt fryktelig dårlig samvittighet. Hadde i det mindte hatt kortere dager på de.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #33 Skrevet 13. november 2011 Hahaha Du er jammen bra tragisk 21.35! Faktisk såpass at jeg nesten får litt vondt av deg, stakkar... Tror du virkelig en uke i Disney World veier opp for at mammaen heller prioriterer hobby og egenpleie i hverdagen fremfor å bruke tia si på dem? Jeg tror både jeg og hu over meg her har mer å tilby barna våre, selv uten en mann som tjener mange millioner i året og turer til Disney World enn det du har.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #34 Skrevet 13. november 2011 Hvis HI er slik hun fremstår i dette innlegget, en typisk Anna Anka-mamma, så tror jeg faktisk ungene har det bedre med lange dager i barnehagen. Anonym over her som også har en mann som tjener godt, men som allikevel jobber, redusert men dog.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #35 Skrevet 13. november 2011 Det er veldig vanlig at folk har dem så lenge i barnehagen:)
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #36 Skrevet 13. november 2011 Jeg for mer vondt av en stakkars som deg som er veldig uvitende:/ Du kjenner da ikke oss, og hvis du tror at barna mine på snart 4 og snart 6 har det best hjemme med meg hver dag når ingen av vennene i nabolaget er hjemme tar du feil:) Og tid til dem i hverdagen?? har vel mer tid enn de som jobber, jeg kan levere når jeg vil og hente når jeg vil:)) Og vi bruker helgene og fridager max:) Og JA vi er heldige som plutselig kan dra på flotte turer, enten det er til utlandet eller bare en liten tur ut på landet,vi er virkelig heldige synes jeg og vi har det veldig godt:))) Noe du tydeligvis ikke har siden du må rakke ned på en du ikke kjenner:) stakkars.... HI
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #37 Skrevet 13. november 2011 Det er da ikke så ille. Våre er i bhg i 8-9 timer om dagen.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #38 Skrevet 13. november 2011 Gir en liten støtte til hi jeg:) Er i samme situasjon bortsett fra at barna er i barnehagen 6 timer pr dag da jeg synes det men som du sier så tar dere ofte fri så det e jo bra:)
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #39 Skrevet 13. november 2011 Tar meg ikke nær av noe av dette 23.08:) Hadde jeg vært ulykkelig så kanskje, men vi er lykkelige og fornøyde alle sammen:) Men ja ungene har jo hatt mye fri, kanskje til sammen 10-11 uker på 1år. Det er MYE!) HI
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #40 Skrevet 13. november 2011 *Rekker opp hånden* Ja, vi har det slik. Min er i bhg fra 07.30 til 16.15. Vi har også ei nå som skal begynne i bhg til høsten, og da blir det samme der og. Håper jeg får igang firmaet mitt, så jeg kan ta ut ungene 50%. Føler at jeg ikke får sett de nok når de er i bhg, men vi gjør det kun fordi vi må, desverre.....
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #41 Skrevet 13. november 2011 Jeg har barna mine i barnehagen fra 9/9:30-15:30/16. Det er svært sjelden jeg har barna i barnehagen mer enn 7 timer. Jeg jobber som nattevakt og sover når barna er i barnehagen (jeg har også fri en uke mellom nattevaktøktene). Når jeg leverer ungene i barnehagen er vi som regel de siste som kommer og når jeg henter ungene er alltid endel unger der enda. Så derfor er det nok svært mange som har ungene sine i barnehagen mer enn 7 timer
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #42 Skrevet 13. november 2011 huff blir bare kvalm av hele dama som har startet denne tråden!! du og mannen din kan stappe de pengene deres ett viss sted.. forstår bare ikke at et kvinnfolk lar ungene sine gå så mange timer i bhg, til tross for at hu er hjemme?!! som noen andre sier her..vil ikke at bhg skal oppdra barna mine. og har jeg muligheten til å være hjemme med min skjønne jente, så gjør jeg det. Eller blir det kortere dager i bhg.. men bare fordi hun koser seg betyr ikke at hun skal være der dagen lang.. forøvrig, jobber ikke jeg fulltid heller.. kun en dag i uken.. gubben tjener nok til å forsørge oss. er student.. så jeg må la jenta gå i bhg... spent på hvordan barna dine vil behandle deg når du er gammel og grå og sitter alene i ett rom på gamlehjem!!
Anonym bruker Skrevet 14. november 2011 #43 Skrevet 14. november 2011 Trodde selv at ingen barn trives så godt i barnehagen at de bør være der hver dag...Helt til man faktisk treffer et slikt "oversosialt"barn......Så jeg kan bekrefte at de finnes. Mine barn trives også på barnehagen, og på skolen, for det er da de er sammen med venner, men kan godt være hjemme en dag eller to og trives med det, men merker fort at mamma og pappas lek ikke er like moro som venner... Jeg synes at trenden som er nå, at flere og flere kvinner går hjemme " for mannen tjener så godt";- eller jobber redusert av samme grunn,- er skremmende....Om min datter og sønn tar samme utdanning, ender opp med samme karakterer og en ellers lik CV; så er det mest sannsynlig at min sønn vil få jobben om de søker på samme stilling. FOrdi kvinner vil bli sett på som mer ustabile og dyrere i drift mtp at de mest sannsynlig vil velge og jobbe redusert når det kommer barn, de vil mest sannsynlig bruke opp sine syke-barn-dager FØR pappan til barnet, og de vil meget sannsynlig være sykmeldt i hele/store deler av et svangerskap i tillegg.... Man kan rope og skrike om genetikk og forskjell mellom menn og kvinner så mye man vil..Men jeg vet at fler og fler kvinner LIKER ikke husmorrollen særlig godt. Mange kjeder livet av seg av og gå og trampe hjemme dag ut og dag inn uten noe utfordringer og sosiale areanaer utenfor familie og venner..... Mens flere og flere menn viser at det og ta med seg barna på ulike oppgaver er veldig givende og utviklende for de. Tror at genetisk hos mange fedre ligger det et savn etter samvær med barna som de ikke vet om. I mange urbefolkninger så er ofte pappa den omsorgsperson som er mest sammen MED barna.Mødre har hver dag, hele året fullt opp med husarbeid, matlaging og særge for familiens ve og vel, mens pappan er borte i perioder og "Henter inn" det som trengs....Men han er også i lengre peridoer hjemme uten annet og gjøre enn og ta med seg barn:o) Sånn var det på "det gode 50tallet" her også..Hvor alle mødre var husmor og fedrene ute og jobbet....Spør hvem som helst av den generasjonene, og jeg garanterer at flertallet har mange fler opplevelser med FAR...Har mange fler minner om FAR, og har lekt mye mer med FAR, som var på jobb hele dager (mandag til lørdag) enn med mor som gikk hjemme hele tiden.... Det er faktisk mest tradisjonelt, og kanskje også naturlig, at det er pappa som tar barna med ut i verden og er sammen med de når de ikke er sammen med andre barn. Etter at barna sluttet med bleier, pupp og kom ned fra loftet (bokstavelig talt) så var det andre barn (søsken og nabobarn) og pappa som var personene i et barns liv....EN mor er mest mamma til "babyen", mens en far er mest pappa til småbarn....OG det forklarer kanskej hvorfor mange barn som går for mye og lenge hjemme sammen med en hjemmeværende mor blir for bortskjemt og dullet bort???? Fordi det er ikke sånn det skal være???? Nå får jeg sikkert masse tyn her..Og beskyldes sikkert for og prøve og døyve min egen dårlige samvittighet..Sannehten er at jeg aldri har hatt barna lenger enn 7 timer i barnehagen (ved behov/overtid på jobb har de unntaktsvis hatt lengre dager) og de har gått maks 60% der. Men jeg ser og skjønner behov til de som har de fulltid,- OG lengre dager. Og det er ikke VERRE foreldre enn vi er..Og barna lider ikke akkurat....
Anonym bruker Skrevet 14. november 2011 #44 Skrevet 14. november 2011 Er i barnehagen ca 7 timer hver dag som hovedregel. Har ofte med venninne hjem, eller er med venninne hjem. 3 år. Er aldri noe problem å aktivisere hjemme. Vi er en aktiv familie og hun kan også fint sitte å tegne eller leke en stund alene.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2011 #45 Skrevet 14. november 2011 Så kjedelig å ikke jobbe. Hadde følt meg rimlig tom jeg da. Mannen forsørger deg og familien og du traver rundt hjemme med lille hobbyen din. Folk er forskjellige altså, men jeg liker å kunne bidra og ejg hadde kjedet meg grønn over å være hjemmefru. Heheh etter noen år er det fleste totalt blottet for engasjement for samfunnet og sitter på United Bakeries etter dagen zumba treningsøkt og diskuterer og de skal kjøpe seg Uggs eller fit.flops tøfter.. JUHU for det...
malingus Skrevet 14. november 2011 #46 Skrevet 14. november 2011 Og det er 2 ting jeg synes er latterlig i ditt innlegg 22:09! 1. At ei mor med kun én ett-åring uttaler seg om. Kan väre du tenker anderledes når du har et par-tre unger hengende i skjörtekanten din. 2. At du mener man må slutte å tenke på seg selv i mange år, når man har fått barn! Störste sludderet jeg har hört! Slutt å plag oss andre med hva du synes er latterlig! Du har ingen forutsetninger for å mene noe slikt om andres valg!
Anonym bruker Skrevet 14. november 2011 #47 Skrevet 14. november 2011 gutten vår er 100% i barnehagen, fra kl 08:00ca til 16:00ca.. ikke fordi vi vil, men vi må jo tjene penger til livets opphold..ungen må jo få mat.. dette har han vært siden han var 1 år.. nå er han 3, lider ingen nød
Anonym bruker Skrevet 14. november 2011 #48 Skrevet 14. november 2011 7:30 til 16:00 her. Har jobb med pendlevei, 100%, og er alenemor. Har fått ny samboer, men er ikke meningen at jeg skal gå hjemme mens han forsørger oss (tjener cirka 50% mer enn ham slik jeg jobber nå). Finnes ikke deltidsstillinger i min bedrift eller med min utdanning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå