Gå til innhold

Den store strømpebukse/body-debatten!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Litt morsomt at noen synes dette er en sånn stor greie, jeg synes jo folk bare får gjøre som de vil, men hva mener dere er rett/hvordan gjør dere det? Strømpebukse over eller under body?

 

Personlig synes jeg strømpebukse bør går UNDER body for et par grunner:

 

-Det holder strømpebuksen oppe, den siger ikke ned

-Det ser penere ut (har du sett en ballerina i trikot med strømpebukse over den eller?)

-Da får man se hele mønsteret på bodyen

-Øverste del av strømpebuksa er jo ikke noe fin å se på, hvorfor skal den være øverst? Voksne viser jo det ikke, hvorfor skal barn?

-Når man har på bukse (som alltid går over body, selvfølgelig) kan strømpebuksa noen ganger vises over buksekanten, og det er jo ikke videre pent!

 

Så, hva mener dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Strømpsbukse over body. Body regner jeg som undertøy og jeg anser det ikke som normalt å ha strømpebuksa innenfor undertøyet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strømpebukse er jo strengt tatt også undertøy da..

 

Er det noen praktiske grunner til å ha den over?

 

Synes det er greit å ha den under også fordi når det søles litt bærsj så kan man dra det nedover på bena, isteden for om det kommer på ungen og man må dra det over hodet.. ærsj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Okei, det er greit altså, men er det en praktisk grunn til å gjøre det på den måten, eller er begrunnelsen "sånn er det bare?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri gjort noe annet enn å ta strømpebuksen over bodyen. For meg hadde det blitt helt feil å ta den innenfor, selv om jeg egentlig ikke har noe god grunn til å forklare hvorfor;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Går mye med strømpebukse, ofte oppå magen.. synes ikke det er ubehagelig, jeg.

 

Ser teit ut? Har du sett ballerina med strømpebukse utenfor trikot? DET ser sikkert ganske teit ut. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å sammenligne barns bekledning med en ballerinas bekledning er også ganske teit. Eller det ok å gå med tutu-skjørt året rundt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strømpbukse over body. Body er undertøy, strømpebukse mellomlag. Å ha body utenpå strømpebuksa er som å ha truse utenpå strømpebuksa fodi den matchet brystholderen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Undertøy og mellomtøy, ja ja, man kan ha mange ord for samme type ting sier nå jeg! Body er ikke undertøy på samme måte som en truse, fordi det ikke er borti noe som er mer skittent en f.eks en arm. Jeg skifter body og strømpebukse like ofte på lillemor, men om hun hadde vært bleiefri og brukt truse hadde den selvfølgelig blitt skiftet 1-2 ganger om dagen! Body/strømpebukse skiftes etter 1-2 dager, eller før om de blir skitne for en eller annen grunn.

 

Så nei, det er ikke helt det samme som alle disse truseeksemplene. Truser skifter man mye oftere, de er i kontakt med mer "skitne" områder på kroppen!

 

Uansett, folk får da gjøre som de vil, men jeg synes bare det er mange gode grunner til å ha body innenfor, mens utenfor har det egentlig bare vært en nevnt en god grunn (ubehagelig med strømpebukse mot mage) annet enn "sånn er det bare, alt annet er feil". Har man et barn som foretrekker det ene over det andre følger man selvfølgelig barnets ønsker og ikke hva alle andre måtte mene er galt/rett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner forresten virkelig ikke hvorfor sokker er undertøy mens strømpebukser er "mellomtøy"? Om man ikke har sokker på under strømpebuksen selvfølgelig. Uansett er både body og strømpebukse i like mye kontakt med like ren/skitten hud..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strømpebuksen over bodyen, da er den også mye enklere å dra opp hvis den synker litt og det blir ubehagelig. Men det er ikke en fanesak for meg, jeg dør ikke hvis jeg finner ungen med strømpebuksen under bodyen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener strømpebukse UTENPÅ body, av disse grunnene:

 

- Det ser rett og slett teit ut omvendt

- Det må være sinnsykt ubehagelig å ha en tykk strømpebukse rett inntil magen, under en tettsittende body?

- Jeg kunne aldri tenke meg å gå slik selv; med strømpebukse under body. Hvis jeg går med body (noe som faktisk er blitt igjen og har tidligere vært populært) har jeg selvfølgelig bukse, tights, strømpebukse OVER bodyen. Selvom jeg har truse på under body.

- Det er mer praktisk, ifht bleieskift, hvis dte er varmt og jeg lar baby krabbe i bare body, e.l.

. Det er heller ikke så knotete, enkelt og greit bare dra den over body! Hvorfor stresse unødvendig med å legge den under body, når det helt klart er styggere og antakeligvis mye mindre behagelig?

- Strømpebuksekanten ses også under body, så det var kanskje ikke et veldig bra argument?

- Strømpebuksen holder seg helt fint oppe av seg selv, da de er gode med mye stretch. Dessuten synes jeg at strømpebukser er virkelig forbruksvare, de blir stygge raskt spesielt i krabbe-sitte perioden, så om man har strømpebukse på utsiden av body slipper man å slite ut body i rumpa. Strømpebuksen blir jo ødelagt uansett når barnet krabber, så hvorfor ikke skåne bodyen litt?

 

Kunne sikkert ramset opp mer men, håper dette holdt for deg? :)

 

Synes forresten ikke du kan sammenligne en normalt kledd baby og en ballerina... Når man kler en baby gjør man det man selv føler er mest praktisk og greiest og mest behagelig for barnet, når en ballerina gjør seg klar for opptreden SKAL det se bra ut - ikke være praktisk eller behagelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strømpebukse utenfor/over body... :)

 

Turnere har jo faktisk turnbuksene sine utenfor drakten de også da, hvorfor sammenlignet du med akkurat ballerinaer? ;) Fordi de støttet din påstand? Vel - turnere støtter min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...