Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #1 Skrevet 13. november 2011 Lar dere ungene leke med sofa putene(pynteputene) på gulvet? Hvorfor? Hvorfor ikke?
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #2 Skrevet 13. november 2011 Det får de. Sofaen og det som er i den skal tåle å bli brukt.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #3 Skrevet 13. november 2011 Ja. Fordi jeg synes det er pirkete å ikke la dem få lov. Har man små barn kjøper man ikke pynteputer til 1000 kr liksom.
Hufsla Skrevet 13. november 2011 #4 Skrevet 13. november 2011 Nja, de får nok stort sett lov til det om ikke gulvet er kjempeskittent. Nå er det ikke en særlig aktuell problemstillig heller, de gjør det ikke. Det de IKKE får lov til er å hive på og slå med sofaputene. Fordi det virvler støv og er generelt unødvendig.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #5 Skrevet 13. november 2011 jeg husker fra da jeg va liten at vi ungene fikk lov til å ta sofaputene (de som hører til selve sofaen) og lage hytte av de + pledd. dette var jo knallgøy, og jeg synes det er veldig bra at ikke mamma og pappa var så pripne som enkelte andre foreldre slik at vi fikk ha det gøy selv om det ble rot. mine unger får lov til å bruke sofaen til å lage hytte. de få ekstra putene vi har i sofaen ligger på gulvet stort sett hele dagen til ungene har lagt seg. synes det er helt greit jeg. de koser seg iallefall )
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #6 Skrevet 13. november 2011 Ikke noe problem, men følger litt med da fordi bikkja synes det er veldig deilig å legge seg oppå putene hvis de ligger på gulvet. Og det synes ikke jeg noe om!
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #7 Skrevet 13. november 2011 Vasker dere de ofte? Jeg tenkte det var ekkelt i forhold til når man bruker de til hodepute når man hviler litt eller når man har gjester. Dere syns ikke det?
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #8 Skrevet 13. november 2011 Ja de får ta pynteputene på gulvet, men de får ikke hoppe og herje i sofaen.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #9 Skrevet 13. november 2011 Eh? Dette har jeg ikke ansett som en problemstilling en gang, utover at pynteputene lager støv på gulvet. Det er da vitterlig ikke så møkkete at putene blir skittne og det ikke går ann å ha de i sofaen etterpå. Og i forhold til vask og renslighet er jeg nøye. Tror jeg da.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #10 Skrevet 13. november 2011 Nei jeg spurte for jeg tenker jeg må prøve å senke skuldrene litt:) Måtte bare høre hva andre tenkte om saken.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #11 Skrevet 13. november 2011 Her leker de med både sofaputene og pynteputene. Selv om jeg ikke liker at de leker med sofaputene. Men de ligger oppå dem på gulvet. Men jeg vasker trekket til pynteputene 1 gang i uka, og banker sofaputene på verandaen 1 gang i uka (så lenge det er vær til det da).
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #12 Skrevet 13. november 2011 Minste har akkurat begynt å sitte så jeg legger ofte putene rundt han så han lander mykt om han faller. De to eldste får ikke lov til å dra med seg putene ned på gulvet for å leke med dem. Rett og slett fordi det er pynt, og de hører hjemme i sofaen. Det er greit å lære de reglene hjemme, så de ikke begynner å dra ned putene når vi er ute hos andre. Vanlir folkeskikk etter min mening.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #13 Skrevet 13. november 2011 Nei, mine barn får hverken hoppe i sofaen eller ha putene på gulvet. De får gjerne bygge tårn av puter i sofen, men det er også det. Vi har en valp som foruten å dra inn masse sand og bøss også elsker å bite i putene og slenge dem rundt. Støvsuger hver dag, men det blir likevel mye bøss. Dessuten er det greit at ungene vet hvordan en sofa brukes hjemme, så de oppfører seg greit borte.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #14 Skrevet 13. november 2011 Fikk inntrykk av at det bare var jeg som tenkte slik. Jeg har i alle fall ikke tid til å vaske trekkene på de en gang i uken med det berget av klær vi allerede har.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #15 Skrevet 13. november 2011 Nei, det er ikke noe leketøy. Om de skal ha putekrig får de bruke sitt eget sengetøy. Men om de ønsker å ligge på de på gulvet for å se tv, er det helt greit.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #16 Skrevet 13. november 2011 De får ikke hoppe i sofaen,, (det kan de gjøre på trampolina,.,) de får heller ikke hoppe i sengene sine.. men de kan bruke pynteputene til å ligge på gulvet, lage hytter med stoler og tepper og ha puter inni osv.. vi har ett hjem alle bor i!
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #17 Skrevet 13. november 2011 Vi har også et hjem alle bor i, men vi har ulike rom til ulike formål. I stua sitter vi pent i sofaen og ser tv eller sitter ved spisebordet og tegner eller perler. Vi har ingen leker i stua og tuller ikke i møblen her. På rommene sine kan de leke og herje og vi har en loftstue som mer ser ut som et lekerom hvor det har vært et bombenedslag. Stua er ikke bare til for barna, men et rom hvor hele familien kan kose seg sammen. De har andre rom de kan kaste puter rundt i og herje i. Vi er selvfølgelig med også der og hjelper til med hyttebygging osv..
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #18 Skrevet 13. november 2011 Ja, men ikke med desom har påsydd pynt på seg. Hvorfor? Det sier seg vel selv.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #19 Skrevet 13. november 2011 Nei! Sofaen min har løse puter og 3 åringen river dem ned og kaster de i gulvet. Irriterende, de er ganske store puter også. Og det er en lys stoffsofa
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #20 Skrevet 13. november 2011 Ja strort sett. Men er litt obs om de begynner å hoppe og herje for mye. Lett å gli og falle.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #21 Skrevet 13. november 2011 Ja, det får de. Vi slenger trekkene i vaskemaskinen av og til. Ungene får leke med alt som det ikke er en god grunn til å "frede".
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #22 Skrevet 13. november 2011 Vi har et ekstremt barnevennlig hjem med leker i alle rom. Sofaen og putene er hverken dyre eller spesielt skjøre, men der er det ikke lov til å gå på eller ta putene ned på gulvet. Der går grensa. Hadde ikke skadet om de lekte mer med det, men det er et prinsipp hos meg at sofaen og dets tilbehør er til å sitte i og ikke leke i.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #23 Skrevet 13. november 2011 De får bruke pynteputene i sofaen, men de får ikke røske utav selve putene som gjør sofaen.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #24 Skrevet 13. november 2011 Nei. Sofaen er til å sitte i. Den var svindyr og jeg ønsker ikke at den skal bli møkkete/støvete av alt bøsset som ligger på gulvet. Hvis de vil hoppe og tøyse eller bygge hytte får de lov til å gjøre det i senga vår.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #25 Skrevet 13. november 2011 Ja, men har regel om at det skal spørrast om det først, og ryddast opp etterpå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå