Anonym bruker Skrevet 11. november 2011 #26 Skrevet 11. november 2011 Bestemor sliter med dette. De har hustelefon, hvor man ikke ser hvem som ringer. Jeg har registrert de på Brønnøyssundregisteret, så jeg vet at de ikke skal motta sånne telefoner. En dag var jeg der når de ringte (og jeg tuller ikke når jeg sier de ringer 5 ganger om dagen, minst). Da sa bestemor "Vi har registrert oss mot sånt tull som det her", hvorpå mannen i andre enden svarer "ja, jeg vet det, men...." ???? Det er ikke lett!
Anonym bruker Skrevet 11. november 2011 #27 Skrevet 11. november 2011 Her ringer alle fra skjult nr. Svarer de fleste med "Snakk til meg, Jesus!". 90% legger på.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2011 #28 Skrevet 11. november 2011 Har reservert meg, så her ringer det faktisk INGEN!! Har endel tlf fra markedsundersøkelser da. Noen svarer jeg på hvis jeg har tid, mens andre ganger sier jeg det passer dårlig. Får alltid et hyggelig svar tilbake da:)
Anonym bruker Skrevet 11. november 2011 #29 Skrevet 11. november 2011 Jeg sier nei takk, og at jeg er reservert mot telefonsalg i Brønnøysundregisteret. Hvis de ikke gir seg da, sier jeg høflig at nå må jeg legge på, og så gjør jeg det. Å bare legge fra seg røret er utrolig uhøflig. Det er faktisk mennesker som sitter i den andre enden av telefonen, og de ville neppe valgt en slik drittjobb dersom de hadde hatt andre muligheter.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2011 #30 Skrevet 11. november 2011 Om en sier at en er opptatt eller ikke har tid, og de fortsetter å mase, så legger jeg på.
Gjest Kira 1 + 1 underveis ♥ Skrevet 11. november 2011 #31 Skrevet 11. november 2011 Jeg hvisker inn i røret "Jeg er naken". De spør som regel "hva sa du?". Da hvisker jeg en gang til "Jeg er naken".... og de legger alltid på
Anonym bruker Skrevet 11. november 2011 #32 Skrevet 11. november 2011 Svigermoeren min har en hun bruker. Selger: Er mulig å få snakke med ..........? (svigerfar) Svigermor: Han er dessverre ikke hjemme. Selger: Er det konen vi snakker med? Svigermor: Hahahaha, nei jeg bare vasker her jeg. Da unnskylder de seg og legger på
Anonym bruker Skrevet 11. november 2011 #33 Skrevet 11. november 2011 Flere ganger i uka, i flere måneder faktisk, har noen prøvd å ringe mobilen min fra nummeret 73 88 46 21. Har aldri fått tatt telefonen, og har aldri ringt tilbake. Blir nå ganske irritert hver gang jeg ser nummeret på mobilen min, og kjenner det bygger seg opp et raserianfall der jeg til slutt ringer tilbake og skjeller dem ut. Det er visst disse som eier nummeret: http://www.nerasdirekte.no/ Og jeg har reservert meg hos Brønnøysund reg.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2011 #34 Skrevet 11. november 2011 Jeg sier at jeg har fire barn og lever på kontantstøtte, så med mindre det er gratis, og fri porto... så er det bare å bruke tiden på noen som faktisk er bemidlet til å betale varene de skal selge... Skjeldent det ringer kjøpsmenn.... Har også en gang sagt at jeg liker ikke å få salgsmennesker på døren/tlf, vil jeg ha noe så går jeg på butikken....
Anonym bruker Skrevet 11. november 2011 #35 Skrevet 11. november 2011 Jeg ble ekstremt plaget av noen telefonselgere fra samme selskap. Tilslutt ble jeg så forbanna at jeg skrev en mail til sjefen for selskapet der jeg ba dem slutte å trakassere meg. De sluttet å ringe meg dagen etterpå.
novembergutten:) Skrevet 12. november 2011 #36 Skrevet 12. november 2011 spør om han leser fra et fast skriv.. uansett hva han svarer, avbryter jeg å sier at om du skal selge meg noe må du ihvertfall prøve å gjøre det med troverdighet, og jeg kan forresten godt skjønne at han ikke er så motivert når han tjener, hva er det? ca 90-105 kr timen?? javell, noe rundt der.. hadde jeg vært deg, ville jeg sagt opp imorgen, og gått å funnet meg en jobb som motiverer meg såpass at jeg faktisk kan OVERBEVISE kunder til å kjøpe varene.. det er nå min mening, men du må gjerne tro du vet, jeg vet at du kommer te å bytte jobb rimelig kjapt, for i denne jobben passer du ikke til.. Nå må jeg legge på, har viktigere å bruke tiden min på en å late som jeg lar meg kjøpe av en amatør som ikke trives i jobben sin.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2011 #37 Skrevet 12. november 2011 jeg har eget firma, og jobber da med min greie. Tjenester. Og så ringer en selger, og jeg sier jeg ikke har tid, for jeg jobber. Da presterer han å si at han jobber jo også!? hahaha.. da la jeg på. Jævla idiot, forstår ikke at min jobb ikke har med å svare selgere, men å jobbe for mine kunder. Ja, hans jobb var nok å ringe folk, men det er ikke min jobb. Og selv med melding til brønnøysund... De ringer og plager uansett, og har liksom ikke fått med seg meldingen som har vært i åresvis...
Anonym bruker Skrevet 12. november 2011 #38 Skrevet 12. november 2011 Jeg tar tlf og sier: du er nr 1004 i køen,vennligst ikke legg på, vi hjelper deg så snart vi har en ledig sexveileder! De legger ganske fort på for å si det sånn:)
Anonym bruker Skrevet 12. november 2011 #39 Skrevet 12. november 2011 Telefonselgere jobber stort sett på provisjon, ofte med en garantilønn på ca 100 kroner. En god selger kan lett ligge på 300 eller mer i timen. Problemet er nok at de færreste er gode selgere.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2011 #40 Skrevet 12. november 2011 Jeg hører som vanligst på hva de har og si om jeg har tid til det, og aviser de på en hyggelig måte. trenger ikke å være sur osv.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2011 #41 Skrevet 12. november 2011 Jeg sier : Kan du sende meg en mail med den infoen du nettop ga ? Ikke ? Jeg kjøper aldri noe per telefon, så da utgår det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå