Anonym bruker Skrevet 11. november 2011 #1 Skrevet 11. november 2011 noen gode svar?blir nedringt av tlf selgere om dagen og det nytter ikke ikke ta tlf for de ringer neste dag med samme nr.....blæææh
Anonym bruker Skrevet 11. november 2011 #3 Skrevet 11. november 2011 Bare si : "Vent litt! "(så legger du telefonen på bordet, og lar den ligge der;)
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 11. november 2011 #4 Skrevet 11. november 2011 “Hei, er det Frk.****** jeg snakker med?” “Ja, det er det” “Heisann, Jeg ringer fra…..” Jeg avbryter ham tvert, spør om han skal selge noe og venter ikke spesielt forventningsfullt på svaret. “Jeg skal ikke selge noe akkurat”, svarer han og så lurer han på om jeg er fornøyd med det jeg har. Jeg øyner glassbordet som vokser som en torn i siden min og tenker at her er min sjanse til å bli av med det etter å ha forsøkt å deportere det via Finnland i en evighet. Å søke asyl for et glassbord virker som en umulighet. “Vet du hva? Jeg har også noe jeg skal selge. Et kjempe fint glassbord med to….” Nå er det hans tur til å avbryte meg og han sier litt forvirret at han er ikke interessert i å kjøpe noe. “Joda, det er du”. svarer jeg og fortsetter å fortelle om det enestående glassbordet jeg er i besittelse av mens jeg humrer at dette står det nok ikke mye om i personalhåndboka hans. “Men jeg skal ikke kjøpe noe. Jeg bare lurer på om du er interessert i…” “Jeg skal heller ikke kjøpe noe så her har du en super sjanse til å få et nydelig glassbord praktisk talt gratis” “Men jeg skal ikke…” “Joda. Du skal få det for bare 200,- Det er et utrolig bra tilbud. Du kan ikke takke nei til det!” “Men jeg….” “Du vil aldri finne et bedre bord enn dette og om du slår til nå så skal du få det gratis mot porto” “Men altså…” “Hør nå her. Vi gjør en avtale på bordet nå og….” PIIIIIP - Sånn gjør man det :-)
Anonym bruker Skrevet 11. november 2011 #5 Skrevet 11. november 2011 ...midt i leggetida. Er jeg hissig , ber jeg om nr. hans/hennes så jeg kan ringe i ni-tida en søndagskveld.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2011 #6 Skrevet 11. november 2011 Jeg lar dem si det de skal si, og så sier jeg bare "nei takk, jeg er ikke interessert". Da ringer de iallefall ikke opp igjen neste dag.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2011 #7 Skrevet 11. november 2011 når et strøm selskap ringer meg, sier jeg bare at jeg vil heller betale litt mer for strøm enn av andre som ringer ned tlf min. de argumenter gjerne lenge før det at de er billigst. og best i test.. sier også at kundeservice er viktig for meg, og jeg føler dere ikke har det jeg ønsker. tele selskap. gjeren mye av det samme. de sier gjerne at de har supre tilbud som gjør at jeg sparer masse penger. da sier jeg bare javel. men penger er ikke alt. for jeg liker kundeservice og at regningene stemmer. samt at det skal gå ann og få hjelp om jeg ønsker og få det,. da uten og sitte i kø i 1 time. jeg kan gjerne spørre tilbake, hva gjør egentelig at dere er så mye bedre, dere ringer og plager mennesker som alt har et abenoment hos andre og er fornøyde. ellers bytter man gjeren selv. min mann blir nedringt. meg er det ingen som rigner til enda. hehe. har begynt og ta tlf når mannen får tlf og. begynner og bli litt roligere der og.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2011 #8 Skrevet 11. november 2011 Jeg tar aldri telefonen fra slike selgere. Man ser jo hvem som ringer.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2011 #9 Skrevet 11. november 2011 "jeg er registrert mot, da l"egger de på
Anonym bruker Skrevet 11. november 2011 #10 Skrevet 11. november 2011 hahaha det med glassbordet var jo bare genialt;)
Anonym bruker Skrevet 11. november 2011 #11 Skrevet 11. november 2011 nei, her ringer tf selgere fra vanlige 90***** mobilnummer...:S
Anonym bruker Skrevet 11. november 2011 #12 Skrevet 11. november 2011 Ikke interessert, vennligst ikke ring igjen.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2011 #13 Skrevet 11. november 2011 Det finnes jo mange måter å avbryte de på. En er å spørre hva de har på seg og late som man blir tent etterhvert som samtalen fortsetter. Litt avhengig av hva de skal selge og hva du da har fra før, så kan du si at du er fornøyd med det du har og tjener ingenting på å bytte. Jeg opplevde stadig at det faktisk ble dyrere for meg når de stadig ringte og skulle selge meg ulike mobilabonnementer. Det beste er egentlig å gå inn på brønnøysundregisteret og reservere seg mot tlf-salg. Det eneste du ikke kan reservere deg mot er de som driver med undersøkelser. https://w2.brreg.no/reservasjon/
Anonym bruker Skrevet 11. november 2011 #14 Skrevet 11. november 2011 -Er du fra norsk tipping?? Nei vel.. Hadet!!
Anonym bruker Skrevet 11. november 2011 #15 Skrevet 11. november 2011 jeg må le HØYT av det glassbordet du skulle selge! men jeg svarer, nei takk, også legger jeg på, fordi jeg orker ikke å høre; men, men, men, men fra dem
Anonym bruker Skrevet 11. november 2011 #16 Skrevet 11. november 2011 Jeg har registrert på Brønnøysundets nettsider at jeg ikke ønsker kontakt fra telefonselgere. Veldig enkelt, anbefales. Så heldigvis er det sjelden noen ringer. Om noen skulle finne på å ringe så sier jeg at de ikke har lov til å ringe meg, da legger de raskt på
Anonym bruker Skrevet 11. november 2011 #17 Skrevet 11. november 2011 jeg sier "nei takk, jeg er ikke interessert, ha en fin dag videre". Dette er vanlig folk som gjør jobben sin, ser ikke noen grunn til å senke meg ned på et drittsekknivå bare fordi de gjør jobben sin
Anonym bruker Skrevet 11. november 2011 #18 Skrevet 11. november 2011 Det ringte en til meg for en ler annet parabolselskap. Han spurte om vi hadde parabol eller digitalt bakkenett. Vi bor i en parabolskygge og jeg sa det til han. Så lurte han på om det var fjell eller skog som var i veien, jeg svarte fjell og da lurte han på om jeg var interessert om han kunne flytte fjellet for meg! Øøøhhhhh... Da la jeg bare på.. hehe
Anonym bruker Skrevet 11. november 2011 #19 Skrevet 11. november 2011 Jeg tar ikke tlf når ukjente nr ringer. Er det noe veldig viktig, legger nemlig folk som faktisk må ha tak i meg igjen beskjed. Så googler jeg nr, og er det fra telefonselgere, kommer det som regel fram. Deretter lagrer jeg nr som telefonsalg på mobilen, da vil jeg se det hver gang de ringer, og kan gi blaffen i å svare.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2011 #21 Skrevet 11. november 2011 Jeg svarer alltid høfligt, at jeg ikke skal ha noget, da er det hele igang.... Siger igjen at jeg ikke skal ha noget, men hvis h*n har lyst til og ha noen og prate med, kan vi godt gjøre det. Da blir det slutt med en gang
Anonym bruker Skrevet 11. november 2011 #22 Skrevet 11. november 2011 Ikke intressert. Sist sa jeg "du ringte i går, og da ville jeg heller ikke ha". Bare legger på(som oftest). Sier jeg har reservert meg i Brønnøysundregisteret(noe jeg har, men som ikke alle har fått med seg).
Anonym bruker Skrevet 11. november 2011 #23 Skrevet 11. november 2011 "Jeg sitter på do med diare`, så med mindre det er DOPAPIR du skal selge, så er jeg ikke interesert.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2011 #24 Skrevet 11. november 2011 "Kan du ringe meg seinere? Jeg sitter og bæsjer."
Anonym bruker Skrevet 11. november 2011 #25 Skrevet 11. november 2011 Jeg sier : nei takk, og så legger jeg på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå