Gå til innhold

Tør dere å dra hjemmefra mens oppvaskmaskina går?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Ja, det gjør jeg!

 

Men vi har fått satt på sånn automatisk stopper på blandebatteriet. Dvs at etter en viss tid så skrur vanntilførselen til oppvaskmaskinen seg automatisk av. Veldig genialt, og man får mer igjen på forsikringen hvis noe skulle skjedd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men bare hvis jeg skal på butikken eller noe sånt. Jeg setter den ikke på og drar på jobb og er vekke hele dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som tenker på brann her? Elektriske artikler skal ikke være i bruk når det ikke er under oppsyn, gjelder også om natten f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oppvaskmaskin og vaskemaskin reiser jeg fra, men ikke tørketrommel for det som regel de det begynner brenne i.

 

Om du får en vannlekkasje og ikke var hjemme vil du antagelig få en forkorting på utbetalingen fra forsikringsselskapet, så det er en viss risiko ved det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å unngå det, men det hender ja. Men lar det aldri gå om natten. Den gamle oppvaskmaskinen vår skjedde det noe med en gang, og så fosset det plutselig vann utover hele kjøkkenet mens den gikk. Trasig, men da var vi hjemme så vi fikk tatt det med en gang og fikk ingen skader. Måtte ha ny oppvaskmaskin da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke lov av mannen til å gjøre det. Han er brannmann, og forteller til stadighet om store branner som har startet i oppvaskmaskiner, men spesielt vaskemaskiner og tørketromler, så.det.er skikkelig fy-fy her i huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får ta de forhåndsregler man kan, og ellers satse på at det går bra:)

 

Hvis oppvaskmaskin, vaskemaskin og tørketrommel kun skulle gått når jeg var hjemme, var det jammen ikke mye som hadde blitt gjort! Med 2-3 klesvask til dagen etterfulgt av tromling, måtte jeg bare sluttet å jobbe og legge alle barnas aktiviteter på hylla for å passe på klesvasken:)

 

Men jeg går aldri fra noe på hvis barna er alene hjemme da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, for jeg er redd det kan brenne!!! En kompis av mannen kom hjem til neten utbrent leilighet fordi han hadde reist fra oppvaskmaskina i gang.

 

Eneste jeg lar være på når jeg drar vekk er taklamper (noen få) og varmepumpa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver så godt det lar seg gjøre å unngå det, men det hender en sjelden gang iblant dessverre. Hvis noe skulle skje mens man er borte får man ikke penger igjen på forsikringa, så den sjansen gidder jeg ikke å ta for ofte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...