Gå til innhold

Da jeg og pappan var på vei hjem fra sykehuset med nyfødt baby..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ringte han en kompis og inviterte ham på besøk hjem til oss, denne fyren kom samtidig som vi kom hjem. Jeg kjenner ham godt, så det var ikke noe "problem" men jeg var stressa og sliten og trøtt og ble egentlig veldig skuffa, for jeg hadde håpet at vi kunne være sammen alene, som en ny familie og kose oss, liksom.

Særlig da mannen min dro hjemmefra og kom ikke hjem før sent på kveld, så jeg satt alene med baby første dagen.

Da vi la oss ble han sur fordi han ville ha sex, men jeg orket ikke, desuten var jeg revnet og sydd fra a til å, det gikk jo bare ikke.

Dette er en stund siden.. Han fortsetter å ta avstand, føler jeg. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre med det.

 

Jeg vet ikke hva jeg vil med dette, jeg måtte bare få det ut.

Er det vanlig at menn reagerer slik første gang de blir fedre?

Og blir det bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er mannen din tilbakestående!? HVOR finner dere disse ubrukelige skapningene?

 

Nei, har aldri hørt om noen som blir bedre av å være tilbakestående.

 

Hadde min mann gjort noe sånt, hadde vi ikke vært sammen lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du hadde reist uten videre?

Jeg hadde håpet på noen kontruktive tips.. for han vil jo ikke snakke med meg eller delta, han er bare sint og tverr.

Kan det være en slags fødselsdepresjon tror du?

Hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda? Hørtes slitsomt ut for deg. Kan hende at det hele har kommet som et lite sjokk for han. At det ikke var som han ventet og få en liten en. (noe det ofte ikke er) det er jo litt vanskelig hvis han ikke vil prate med deg. Men synes jo du burde prøve og prate med han om det. Kanskje han føler at han har mistet deg? Det er bare han som vet hva han føler. Så du må nok spørre han.

 

Lykke til. Det ordner seg nok. Gi han litt tid. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neinei.. Ikke nødvendigvis en tapt sak. Selvom det var tankeløst av han, kan det være at han er overveldet over det og ha blitt far, og vil tilbake til det som var før.

Det går seg nok til HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg ikke sånn standard DIB-dame som sier at det hadde vært slutt umiddelbart osv osv., MEN! Hadde mannen min holdt på sånn hadde jeg faktisk revurdert han altså. Jeg hadde IKKE godtatt at han skulle invitert kamerater hjem når vi kom hjem og hvertfall ikke dratt ut den kvelden vi kom hjem! Og hadde han blitt sur for at jeg ikke kunne hatt sex den dagen kunne han bare blitt sur. Er han 5 år? Han må skjønne at sex er uaktuelt så tett på fødselen og når man har revna osv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når en mann ikke forstår at sex med en nybakt mor med sting er uaktuelt, da er det ikke bare tankeløst, men et tilfelle av tankesvinn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men herregud 0018. Menn kan åpenbart unnskylde mye dumt med at de var "så overveldet" , men et sted går pokker meg grensa, og det er LENGE før man stikker ut første dagen hjemme med en nyfødte, og LENGE før msn blir sur fordi den nybakte dama ikke vil ha sex!!!

Såpass skjønner man faktisk, uavhengig av hvor "overveldet" man måtte være!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei da.. Ser at jeg prøvde og være i overkant positiv. Han burde skjønne såpass. Jeg føyer meg med dere på denne damer.

 

00:18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var han ikke med på fødselen slik at han ikke skjønner hva kroppen din gikk gjennom? At han går ut med en kompis er tankeløs, noe som jeg ikke hadde godtatt, men å forvente sex, det er grotesk, rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det å forvente sex, var dårlig gjort..

men at han fikk besøk av en kompis, å dro bort, kan nokk være at han prøve å rømme ifra det litt.. litt sjokk for han sikkert, hvertfal hvis det var den første ungen deres :)

er det lenge sinden ungen kom til?

prøv å få barnevakt noen timer på en ettermiddag, å gjøre noe sammen:)

kan hend han trenger litt kjæreste..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å sette dere ned og snakke om forventningene til hverandre nå som dere har fått et barn? Før dere fikk barn var det mannen din som fikk all din oppmerksomhet, men nå er det babyen. Kanskje han føler seg tilside satt.

Nei, jeg sier ikke at han skal dulles med og vartes opp, men kanskje det er litt vanskelig for mannfolka at alt plutselig handler om den lille og at dem selv blir skjøvet litt ut på sidelinjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier som en annen: Hvor er det dere finner dem?? Tror jeg hadde bedt han krype tilbake under den stenen han kom ut fra. Rett og slett forbanna hadde jeg blitt. Enten hadde han skjønt tegninga, eller så hadde det ikke vært håp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får trøste deg med at min eks var verre.

 

Han var utro i vår dobbelseng mens jeg enda lå på barsel, babysenga til vår førstefødte lå kliss innti . På toppen av alt så ville han ligge med meg hjemkomstdagen. Tok sjansen på sykdommer og alt. Jævla idiot!

Glad jeg er kvitt han.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det intrykket jeg sitter med er at du ikkje er mykje vert men kompisen er topp. Hadde jeg vert deg hadde jeg kvessa kløna på gubben. Sakt min meining til gubben der og da. Hadde sakt det sjølv om kompisen var til stede og og barre gåve han eit valg.

 

Sex er ok, vist du får sparke godt i ballane hans først. Sa skal du sei etter 3 minut, eg er klar til sex. Tror han vil komme da ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sviktet og såret deg da du trengte det mest. Dette må dere snakke ut om, ellers kommer det til å gnage deg for alltid, og til slutt orker du ikke fyren over hode (tror jeg, da). Det er nok ikke helt uvanlig for menn å få lyst til å ta avstand og føle seg tilsidesatt. Litt mer uvanlig å ikke ta seg sammen tror jeg nok det er.. Kan jo være han sliter med mange følelser og tanker etter å ha blitt far, og å ha sett deg i fødsel. Hør på helsestasjonen om de har noen råd om hvor dere evnt kan henvende dere. Men først og fremst spør han rett ut om han tar avstand og hvorfor han føler han trenger det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier som flere andre her, hvor finner dere disse taperne av noen menn!?? Jeg fatter ikke at det går an! Hadde han enda vært 21 år, men dette skal liksom være en voksen mann! Og ikke minst, hvorfor finner du deg i dette!?

 

Hvis en mann tror at en kvinne er i stand til å ha sex bare dager etter en fødsel hvor hun er klipt og sydd så ville jeg faktisk påstå at han var tilbakestående, seriøst!

 

Takk og pris er dette ikke vanlig i det hele tatt, det finnes faktisk noen bedre eksemplar av arten der ute. Ville vurdert å byttet han ut med noe bedre.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hvor overveldet og følelsesmessig utenfor far er så bør han klare å ta seg av sin kjære som akkurat har født. Herregud, det er jo helt tragisk!! Hadde ikke likt om noen var hjemme hos meg da jeg kom hjem fra barsel. Her i huset var mor sofaliggende og tårevåt etter alt som hadde skjedd de siste dagene. Syns det er direkte respektløst mot deg. Og det å forsvinne ut en kveld når det er en nyfødt i hus??? Jeg er ikke den som skriker om møkkamenn som burde havne på gata, men denne mannen bør du ta deg en skikkelig samtale med og finne ut hvor står.

Henger meg på de lenger opp her som lurer på hvor dere finner disse mennene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med andre her; hvor finner kvinner slike tapere? :(

 

Men som du sier; kanskje han har gått inn i et slags sjokk?? En depresjon som bunner ut i sorg over at livet nå blir annerledes?

 

Var dere enige om å få dette barnet? Har han tidligere vært en empatisk og omsorgsfull mann? Gledet han seg til babyen kom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henger meg ikke så mye opp i sex-spørsmålet hans for det er liksom ikke aktuellt av medisinske årsaker og kan forklares, men jeg henger meg opp i at han skulle ha en kompis på besøk og stikke ut på kvelden. Det er bare sånt man ikke gjør!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...