Gå til innhold

Åååh, jeg har lyst på dette huset.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Dette er ikke mitt hus nei! Og jeg kjenner ikke de som selger heller.

Okey, det er ikke drømmehuset, overhodet ikke, men jeg ønsker meg HUS på Lambertseter. (det er bare rekkehus på Lambertseter, ingen eneboliger, som jeg har sett hvertfall..) Og for å få det må man opp i hvertfall fire millioner. Har ett ganske likt hus i dag faktisk, bare på en helt annen kant av Oslo.

I forhold til hva som er realistisk for vår familie, så er dette ett hus jeg ønsker meg. Kunne gjerne hatt enebolig på Nordstrand altså, men det vil vi nok aldri noensinne ha råd til. Dette huset på Lambertseter kan vi ihvertfall ha råd til om ett par år når studiene er ferdig.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Det går under leilighet syns JEG" skriver du, javel, det er det DU syns, men det er ikke slik det er. Rekkehus er hus, enebolig er hus, men rekkehus er ikke enebolig ;)

Blir jo faktisk mer riktig å kalle rekkehus for hus, ligger jo til og med i navnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt helt nytt rekkehus på mortensrud med utsikt over oslofjorden til 3,3 mill 150 kvm og med utleiedel der vi får 9000 kr i måneden. så ja det er dyrt synes jeg og lambertseter ligger jo rett ved. Er ikke så mye lenger med tbanen herifra til byen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger man å "ha så peiling" for å si at dette er skikkelig stygt og dyrt ? Ja det er i oslo osvosv. Men bruker man hue så kjøper man da ikke noe så teit for så mye. Smak å behag kan man godt si. Flaks at HI ikke har råd, så kansje hu finner seg noe MYE bedre og billigere. Oslo eller ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbud og etterspørsel styrer boligprisene, og eiendommer i populære og sentrale områder må man betale mer for enn eiendommer i mindre attraktive strøk. Enkelt og greit. Rekkehus på Lambertseter til kr 4 mill kan være en mye bedre investering enn et tilsvarende rekkehus på "landet" til en brøkdel av prisen. Tilgjengelighet i forhold til jobb, skole, uteliv, fritidsaktiviteter osv har sin pris, og vi er mange som er villige til å betale en god del ekstra for de godene.

Selv bodde jeg i en stor leilighet i Oslo, svært nær t-bane og i et populært strøk. Vi valgte å flytte til en nabokommune for å komme bort fra parkeringsproblemer i Oslo (kun gateparkering, hvilket var et mareritt på vinteren med mye snø). Angrer ikke et sekund på at vi flyttet, og nå bruker vi faktisk mye kortere tid inn til Oslo sentrum enn da vi bodde i oslo.

HI : om det rekkehuser tilfredsstiller deres ønsker og krav, så synes jeg dere skal blåse i hva andre synes og kjøre på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...