Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #1 Skrevet 10. november 2011 Er det noen som kan si ærlig at de syns rødt hår på barn er stygt, eller ''mindre pent''? Isåfall så lurer jeg på HVORFOR? Samboer har rødskjær i håret, jeg er brunette og jeg håper faktisk jenta i magen arver hårfargen til far. Hehe, kanskje bare jeg som er rar og syns det er nydelig med rødt krøllet hår (vi har begge krøller..)
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #2 Skrevet 10. november 2011 Er pent på jenter:) Ikke gutter.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #3 Skrevet 10. november 2011 Jeg har ei datter med rødt hår og krøller. Dvs, det er krøller når det tørker etter vask, når jeg grer etter det er det bare en høysåta Det krøller seg igjen hvis det er rått i lufta da. JEG syns hun er nydelig, hun er så drittlei de krøllene som det går ann å få blitt...Alle skal ta på de og kommentere de hele tiden
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #4 Skrevet 10. november 2011 Du, ærlig talt HI... Det er vanskelig å begrunne smak og behag.. Dette forstår du nok hvis du tenker deg om... HVORFOR synes du bæsj lukter vondt?
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #5 Skrevet 10. november 2011 Hadde ikke gjort noe om barnet i magen har rødt hår, det er da en helt grei hårfarge som alle andre???
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #6 Skrevet 10. november 2011 Jeg har en gutt på 15 mnd med rødt, krøllete hår. Merker jeg blir både lei meg og trist på hans vegne når det både lages innlegg om rødhårete barn som om de skulle være en rase fra en annen planet og når den faktisk kommenteres av VOKSNE mennesker at det er stygt. Hva man mener om dette kan man vel holde for seg selv? Kjenner at jeg tar meg skikkelig nær av dette, her har jeg en skjønn liten gutt - utadvendt, blid og sprudlende. Hårfarge?? Er det virkelig så viktig? Er så glad jeg har fått en velskapt sønn, jeg.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #7 Skrevet 10. november 2011 Utrolig overfladisk tema. Dette tema dukker opp innimellom her. Høres ut som mennesker med rødt hår er en folkeart som ikke har livets rett. Kan vi ikke diskutere ting som faktisk betyr noe? Det finnes en del foreldre, også her på dib, som har små barn med rødt hår. Må være fryktelig sårende å høre at mange faktisk har fordommer mot rødhårete barn.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #8 Skrevet 10. november 2011 Til 21:55: Ikke ta deg nær av hva som sies her inne. Folk her inne representerer ikke virkeligheten, ingen er så dumme og sosialt uintelligente irl som her inne. Og hva så om noen tenker "rødt hår er stygt på gutter", de sier det ikke til deg. Og folk som henger seg opp i hårfarge på denne måten er kun overfladiske og navlebeskuende - betyr virkelig deres mening noe for deg? Jeg har selv rødt hår, har alltid fått komplimenter for det. Min eldste gutt har arvet min hårfarge, og han er faktisk verdens vakreste lille gutt :-) I tillegg snakker han helt rent, han er en kløpper på ski og sykkel og dataspill, han er empatisk og engasjert. Verdens beste!
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #9 Skrevet 10. november 2011 Rødt hår er bare fint! Har en sjarmerende liten gutt med nydelig rødt hår i min datters barnehage. Skjønneste lillegutten på avdelinga
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #10 Skrevet 10. november 2011 Datteren min 14 mnd får rødt hår ser vi. Jeg og pappaen hennes er blonde, men han har rødt skjegg, så hun får nok fargen derfra. Jeg syntes fargen er veldig pen, akkurat som alle andre hårfarger
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #11 Skrevet 10. november 2011 Herregud ta deg sammen da. Lei deg og trist? jaja.. Du må bare respektere og innfinne deg med at vi menneske har forskjellige meninger om alt fra rødt hår til hvilken shampoo som lukter best... Jeg syns også det er nydelig med rødt hår på jenter. Men på gutter blir det litt sånn ''brille-geek-aktig'' , det er MIN mening..
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #12 Skrevet 10. november 2011 Overfladisk tema, greit nok... Men jeg fatter faktisk ikke hvordan noen kan syns at barn med rødt hår er mindre pene enn de som er brune eller blonde. er enda ikke noen som har svart på HVORFOR de syns det er mindre pent?! HI
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #13 Skrevet 10. november 2011 Jeg syns rødt hår er mindre pent. Hvorfor...tja..smak og behag? Jeg liker det rett og slett ikke. Men jeg kjenner flere barn med rødt hår, og det gjør de ikke mindre nydelige allikevel om det høres logisk ut
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #14 Skrevet 10. november 2011 Og jeg har hatt mareritt flere ganger om at barnet i magen kommer ut med rødt hår (ja helt fjernt, jeg vet..) 22:23
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #15 Skrevet 10. november 2011 Aldri gått på skole du eller? Har man en mening om noe så er det viktig å begrunne hvorfor. Vi ble hvertfall opplært på skolen med å svare ''fordi fordi fordi'' - en mening uten svar og begrunnelse er null verdt
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #16 Skrevet 10. november 2011 jeg svarte på en slik tråd for en god stund siden. Jeg har en sønn på 7 år. 100% pleietrengende resten av livet sitt, har stort handikap og vil aldri kunne klare seg selv. Har svært lite språk, svaksynt i tillegg til "hoved" handikap. Vi slåss med NAV, med hjelpeapparatet, med kommunen m.v for å få det sønnen vår har krav på av hjelp. ....og her sitter folk og skriver at de synes rødt hår er stygt på barn eller at de har mareritt om at barnet de bærer har rødt hår...
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #17 Skrevet 10. november 2011 Ja nettopp, folk er forskjellige. Noen har problemer med rødt hår og feil kjønn på barnet, andre med HCbarn. Sånn er verden. Desverre...
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #18 Skrevet 10. november 2011 jeg er ei jente med kastanjerødt hår (dvs rødt med brunskjær) og veldig lys hud (kan ikke bli brun) og har BARE fått tyn fra andre jenter/kvinner. Bortsett fra hår/hudfarge er jeg ganske pen utseendemessig (Trekk osv). Aldri hatt noe problem med det motsatte kjønn, og mange menn har sagt de synes det er sexy med rødhåringer. Ingen som har klagd over lyse huden min heller. Men venninner opp igjennom: "stakkars deg som har så lys hud og ikke kan bli brun. Jaja, du får deg vel en kjæreste som liker deg for personligheten din forhåpentligvis" WTF?
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #19 Skrevet 10. november 2011 har som sagt aldri hatt problem med å få kjæreste, og har nå en utrolig kjekk (høy og mørk) kjæreste og det har vært et par jenter som har kommet med stygge kommentarer fordi han er sammen med meg... 22:33
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #20 Skrevet 10. november 2011 Det finnes både vakre og mindre pene barn med rødt hår. Akkurat som med de andre hårfargene.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #21 Skrevet 10. november 2011 Jeg syns rødt hår er veldig pent, men jeg syns ikke det er pent kombinert med blek hud og rødbrune fregner. Men dette er vel først og fremst på voksne -alle barn er nydelige syns jeg.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #22 Skrevet 10. november 2011 21.55...første anonym her. Beklager det var ikke pent sagt av meg:( Jeg mente ikke direkte at gutter med rødt hår er stygt, men heller at det kanskje er mer normalt med jenter med rødt hår.. Når det er sagt så har hårfarge ingen betydning, og jeg er sikker på at din sønn er veldig søt med rødt hår:) Ta f.eks han engelske prinsen, han har rødt hår..og han er ganske så kjekk synes jeg:) Mulig at jeg forbinder rødhårete gutter som litt rampete..men ikke at de er ikke er pene å se på...unskyld!
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #23 Skrevet 10. november 2011 nå er det snakk om babyer/barn, ikke deg..
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #24 Skrevet 10. november 2011 Selvfølgelig er det største en ønsker seg et friskt barn. Og det er trist å lese at du må kjempe sånn mot systemet rundt..:/ Selv om jeg har drømt at jeg har fått et barn med rødt hår, betyr ikke det at "det er det verste som kan skje". Jeg har også drømt en hel masse rare ting om hvordan barnet ser ut eller at jeg ikke forsto at barnet trengte ny bleie. Ei venninne av meg drømte at ho fødte kattunger...man styrer ikke alt man drømmer. så selv om en ikke syns rødt hår er pent, betyr det ikke at man hadde gravd seg ned selv om ens eget barn hadde fått rødt hår! Og får jeg et barn med rødt hår, så vet jeg jo at jeg kommer til å elske det barnet like høyt uansett!
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #25 Skrevet 10. november 2011 men herregud da, de skal jo bli store en gang og foreldrene er bekymret fordi de synes barna er så stygge osv. Redd for at de ikke skal få seg kjæreste osv. Mora mi gråt da jeg ble født med rødt hår for trodde ingen kom til å like meg (ja, sant).. og hvis man synes voksne med rødt hår kan være pene, hvorfor da ikke barn? I don't get it
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå