Gå til innhold

Venninnen min sier jeg ikke elsker guttungen min


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg elsker sønnen min, men kan forstå hvorfor de som synes det er rart tenker slik om ordet. Man forbinder det vel oftest med å elske en kjæreste/partner. For meg er det slik som andre har nevnt, at å elske er sterkere enn å være glad i. Glad i dekker liksom ikke følelsen jeg har for barnet mitt, og elske kommer ganske tett opp mot følelsen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ifølge deg, eller er dette en alment akseptert begrensning i begrepsbruken?

 

Jeg elsker barnet i magen, og mannen har begynt å si "hei, elsklingene mine" når jeg/han kommer hjem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanskelig og forklare akkurat det der med kjærlighet og forskjellig stadier av kjærlighet.

 

Men jeg også elsker datteren min, men jeg elsker også samboeren min. men det er 2 helt forskjellige måter jeg elsker de.

 

Med samboeren min så elsker jeg på den måten at jeg ønsker og ha det intimt og seksuelt men også være bestevenner og kjærester og elsker han fordi han er far til barnet mitt, han jeg vil dele resten av livet mitt med.

 

mens med datteren min så blir det fordi hun er det mest verdifulle jeg har i livet mitt,hatt henne i meg i 9 mnd og vært mammaen hennes i 3 år, jeg elsker hvor glad hun gjør meg med når hun mestrer noe nytt, sier noe koseligt eller morsomt.

 

Det finnes mange typer kjærlighet og vennskap;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes folk som omtaler barna sine som "guttungen" eller "jentungen" er ubeskrivelig harry.

Og ordet "elske" bruker man om/til kjæresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid sett rart på de som kysser barna sine på munnen, men så kommer toåringen og bare vil ha nuss.. og om man prøver seg på kinnet så står han der og ser på deg til du gir han en ordentlig nuss på munnen. Dette gjelder ikke bare oss foreldre, men besteforeldre, oldeforeldre, bhg personale, venner, våre venner.. nesten alle, og de fleste synes faktisk det er veldig hyggelig!

Mine foreldre sa forresten aldri at de elsket meg (Selv om jeg vet jo at de gjør det) og dermed sier ikke jeg at jeg elsker de heller, men barna mine de får høre det av og til. Stort sett sier jeg at jeg er glad i dem, men noen ganger minner jeg dem på at mamma elsker dem over alt på jord.

Synes det er viktig at barna vet at de er elsket. Det værste som er er å føle seg uelsket uavhengig om man faktisk er det eller ikke..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Innimellom sier jeg mamma elsker deg til barna mine, men bruker mest veldig glad i deg. Datteren min på 12 sier jeg elsker deg mamma nesten hver kveld og da bruker jeg selvfølgelig også det ordet, det er sterkere og hva elsker vi sterkere enn barna? Ingenting.

 

Mamma sier jeg elsker deg til meg nå som jeg er voksen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier "Jeg elsker deg" til barna mine, ofte ! Glad i deg sier eg til familien ellers. Mor, far, søster o.s.v.

 

Men eg hadde jo aldri sagt til noen: sier du bare att du er glad i barna dine ? Det er jo strengt tatt opp til hver enkelt !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker min datter av hele mitt hjerte, og tviler sterkt på at jeg noen gang kan bli så glad i en mann som jeg er i min datter. Synes elske og glad i går nesten under det samme. Glad i er noe jeg heller bruker til mine søsken, altså å elske er kraftigere enn glad i. Det er min mening, og min datter skal alltid få vite hvor høyt jeg ELSKER henne.

 

Synes i grunn engelsk er bedre på det planet. De sier "I love you" både når de elsker noen og når de er glad i noen. Men på en annen side er det nå også greit å skille de to da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvor finner du at den benevningen skulle være en allmenn sanning??. Eller er det kanskje slik at det er det for deg??

 

For meg er det helt merkelig at noen kan elske sin mann høyere en ungene. Å elske er det kraftigste kjærlighetsbegrepet vi har, og det finnes ikke noen jeg elsker høyere en barnen mine. Dem elsker jeg fulstendig betingelsesløst og jeg hadde ofret alt for dem. Jeg elsker mannen min også, men ikke i hele tatt i den grad og med den styrke jeg elsker mine barn. Jeg er glad i mannen min, og ja jeg elsker ham også, men ikke i hele tatt i den grad jeg elsker mine barn. Derfor er det jo egentlig mer på sin plass å elske sine barn og være glad i sin mann, en motsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjærligheten til barna er størst av alt,man elsker barna for resten av sitt litt liv det gjør man ikke nødvendigvis med mannen/partneren.

 

Å ja vi sier elsker,både jeg og barna,gjør godt langt inni hjertet <3 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ingen problemer med å si "jeg elsker deg" til barna mine, men store problemer med å si det til en mann. Begrepet har ingenting med sex å gjøre... Det handler om dyp kjærlighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker "elsker deg" til både gubbe å unger. Men for noen er ordet elske forbundet med noe seksuelt og noe som bare er til kjæreste/mann.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at de som mener at ordene "jeg elsker deg" bare gjelder i et kjæresteforhold har misforstått betydningen av ordet "elske".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg sier elsker deg til både mann og barn flere ganger for dag, og jeg mener det hver gang jeg sier det! :) elsker dem jo på forskjellinge måter selvfølgelig..

 

syns det er viktig å si det om man mener det, en kan aldri si det nok, og for meg er det viktig at barna vet at jeg elsker dem. tror ikke elsker er et ord som kan bli oppbrukt så hvorfor ikke bruke det på de få man er mest glad i i hele verden??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i Rogaland og har aldri noen gang hørt noen si "Jeg elsker deg" til barna, Vi sier "glad i deg".

Men når jeg bodde i Oslo hørte jeg det stadig.

 

Litt pedofilt å si "jeg elsker deg" til barna vel?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med deg, men jeg skjønner jo at andre legger noe annet i ordet å elske. For meg er det å elske noen den sterkeste følelsen man kan ha og det er ingen jeg har sterkere følelser for enn min sønn :-) Så jeg sier at jeg elsker ham ja :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...