Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #1 Skrevet 10. november 2011 Hun og jeg leverte ungene våre samtidig i bhg idag. Da jeg skulle gå sa jeg noe som det her til guttungen på 1,5 år : "hade vennen, kose deg i bhg, mamma elsker deg" Dette hørte venninnen min, og sa etter at vi hadde gått at jeg kunne da ikke elske ungen min.. elske var noe man føler ovenfor mannen sin, ikke ungene.. Jeg er 110% sikker på at jeg ELSKER guttungen min, det er det ingen tvil om.. er det venninnen min som er helt korka her, eller er det meg? Noen som vil synse litt om dette?
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #2 Skrevet 10. november 2011 Folk legger ulike ting i ordet "elske". Dere er sikkert like glade i ungene deres, sere bruker bare ikke de samme orene.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #3 Skrevet 10. november 2011 Jeg elsker jo barnet mitt, men jeg sier Glad i deg:) Elsker tenker jeg mer på noe som jeg sier til en kjæreste:)
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #4 Skrevet 10. november 2011 ehh.. Beklager å si det, men i mine ører er det helt feil! Elsker er ett ord man sier til sin kjæreste, ikke til barna!
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #5 Skrevet 10. november 2011 Hva, kødder dere eller?? For meg er det helt naturlig å si "elsker deg" til ungen min. Det er ingen i denne verden jeg elsker mer enn ungen min!! hi
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #6 Skrevet 10. november 2011 Jeg elsker både mannen og ungen min. Naturlig for meg å bruke det ordet til begge.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #7 Skrevet 10. november 2011 Dette er KUN hva man legger i ordet og hvordan man ser på det. Jeg for min del ELSKER ungene mine, og liker mannen min. Allikevel sier jeg at jeg elsker ham også. Men jeg elsker barnen mine høyere en mannen
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #8 Skrevet 10. november 2011 Nå har ikke jeg barn selv, men er gravid, men jeg ser ikke problemet i å si at du elsker sønnen din. Jeg vil nok si det samme til min datter. Hvorfor kan man ikke si det? Man elsker jo sine barn, gjør man ikke?
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #9 Skrevet 10. november 2011 Jeg elsker også barna mine, og sier det ofte til dem! Selv gutten min på 12 år sier han elsker meg når han gir meg nattakos, er blitt en vane for oss å si det :-)
Gjest Juliea+gullet07.03.11 Skrevet 10. november 2011 #10 Skrevet 10. november 2011 Jeg elsker datteren min og det sier jeg til henne hver dag. Jeg iser også elsker deg til kjæresten min og mammaen min.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #11 Skrevet 10. november 2011 Jeg sier "elsker deg" til guttungen. Ser ikke problemet med å bruke elsker deg til barna som til mannen/kjæresten.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #12 Skrevet 10. november 2011 Kjærligheten man føler for en partner og kjærligheten man føler for barnet sitt er jo to forskjellige typer kjærlighet, men likevel bruker mange samme ordet. På engelsk heter det love uansett, men på norsk er det litt forskjellig hva man sier. Jeg sier ikke "elsker deg" til barna mine, ikke fordi jeg ikke elsker dem men fordi det ikke er naturlig for meg å si det. Foreldrene mine sa aldri det til meg og jeg sier det ikke til barna mine, vi sier "glad i deg". Men skjønner jo hva du mener, elsker er det sterkeste ordet vi har i det norske språket for å fortelle noen hvor glad vi er i dem, og barna er jo de vil elsker høyest av alle. Men likevel føles det feil for meg å si elsker til barna, det sier jeg til mannen...
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #13 Skrevet 10. november 2011 Jeg har alltid sagt "Jeg elsker dere" til barna mine. Synes det er helt rart at folk ikke gjør det, men liksom legger noe seksuelt i det! Og hva er størst, å bli elsket eller vært glad i?
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #14 Skrevet 10. november 2011 Man er jo glad i partneren og - og sier gjerne "glad i deg", blir det da også feil å si glad i deg til barnet sitt? Å elske noen betyr ikke forelskelse, ikke tenning. Man elsker ikke en mann før man har levd lenge nok til å utvikle en dyp kjærlighet som ikke har noe med sex eller forelskelse å gjøre. Selvfølgelig elsker man barna sine!
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #15 Skrevet 10. november 2011 jeg sier elsker til barna mine!!
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #16 Skrevet 10. november 2011 Sier selvfølgelig elsker deg til gutten min. Det er jo det jeg gjør. Å være glad i er noe man er i venner, familie osv. Men mannen og barna elsker man, så hvorfor skal man bare si glad i deg til barna, og elsker til mannen, når kvinner flest elsker barna høyere enn mannen?
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #17 Skrevet 10. november 2011 Jeg elsker barna mine, og sier det til dem hver kveld elsker også pappan dems, men så klart ikke på samme måte. Elske er så mangt
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #18 Skrevet 10. november 2011 Sier også "elsker deg" til guttungen og skjønner ikke at noen kan synes det er merkelig;) Jeg er glad i hundene mine og katta, men jeg elsker barnet mitt:) For meg er "glad i deg" ikke like mye "verdt" som "elsker deg". Så i mine øyne er det ekstremt merkelig å si at en elsker mannen sin men "bare" er glad i barna sine.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #19 Skrevet 10. november 2011 Synes venninna di kunne spart seg den. Klart du elsker gutten din. Men jeg synes det er litt kleint at foreldre skal si til barnet hver eneste dag ved levering i bhg at de elsker han/ henne. Ordet mister helt sin betydning.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #20 Skrevet 10. november 2011 Jeg er nok som venninna di. Jeg elsker mannen, og er ufattelig glad i barna. Mer glad i barna, de er min verden, men ordet elske er for meg et kjæreste ord. Akkurat som at kyss på munnen hører kjærester til og ikke noe mor/barn eller pappa/barn gjør.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #21 Skrevet 10. november 2011 Jeg syntes det var merkeli å si elsker til jenta mi i starten, da dette ikke er ord jeg bruker ofte. Vi sa riktig nok gla i deg flere ganger om dagen. En dag spurte hun om hvem jeg elsket mest av henne og stefar (hun er 6år) og da fikk hun jo forklaringen på at jeg elsket henne høyest i verden og etter den uttalelsen har jeg nok bare brukt ordet elske.. til de begge egentli
Kanutten83 Skrevet 10. november 2011 #22 Skrevet 10. november 2011 Jeg forteller barna mine at jeg elsker de hver kveld, jeg gjør jo det. Jeg elsker de så høyt at ordet "elsker" egentlig ikke strekker til, men det er det nærmeste jeg kommer. Jeg elsker også mannen min, men ikke i nærheten av det jeg elsker barna mine. For meg er heller ikke "glad i deg" like mye verdt som elsker. Skjønner ikke hvorfor "jeg elsker deg" skal være forbeholdt partneren... Men jeg sier jo at "jeg er glad i deg" også, når jeg leverer i barnehagen og ellers, men innimellom klemmer jeg gutta godt inntil meg og sier "mamma elsker deg så utrolig høyt gutten min, glem aldri det!" For meg er det viktig at barna hører at jeg elsker de, siden vi lærer ganske tidlig at det å elske noe/noen er det sterkeste man kan føle for noe/noen.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #23 Skrevet 10. november 2011 elske er en veldig sterk kjærlighet som er mellom en mann og en kvinne (eller to kvinner/to menn, for å være politisk korrekt) og som involverer sex osv
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #24 Skrevet 10. november 2011 Jeg Elsker barna mine, faren derimot har jeg ikke mye til overs for.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #25 Skrevet 10. november 2011 De personene som har en plass i hjertet mitt, faller det meg naturlig å elske. Elsker søsteren min, mamma og pappa. Og gubben og ungene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå