Gå til innhold

Klipper dere deres 2-3 åringer hjemme eller hos frisøren?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Her linjer me opp gutane når sauene skal klyppast, og tek det i same rennet. JAU! Då trenge dei ikkje sjele i håret heller, det kjem litt av lanolinen frå ulla oppi. Billeg er det, treng ikkje eingong kjøpe eigen klippar. Til jentene nyttar me sauesaksa. Fletter skal dei no gå med alltid. Høhø!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Salong, men det får jeg gratis (kjenner de som eier). Synes det er dyrt, men hadde nok tatt det hos salong selv om jeg ikke hadde fått det gratis. Jeg er ikke like flink til å klippe som en frisør, og det er kjipt hvis det blir stygt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel, fire år skole eller ikke, mine barn føler seg fine når jeg klipper dem, jeg syns de er fine når jeg klipper dem selv...

Jeg passer barna mine selv også, selv om det er 3 år høyskole for å jobbe i barnehage... (de er hjemme til skolestart)

Jeg lager middagene selv også, selv om jeg ikke er utdannet kokk.. og jeg vasker gulvene mine også selv om jeg ikke har utdanning innen renhold..... Jeg syr mine klær selv om jeg ikke er skredder... De få tingene jeg ikke gjør selv er legebesøk/tannlegebesøk og annen medisins behandling... Men prøver i det lengste å holde oss friske med urter og lignende... om vi kutter oss, kan jeg elementær førstehjelp og bruker strips om nødvendig... har fått skryt på legevakten for tekninkken.. og flere ganger sluppet å gjøre om på det når vi har kommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klipper til alt overmål både mitt eget hår og datteras. Men da er det langt hår med samme lengde nederst, og noe oppklipping ellers.

 

Det er betydelig vanskeligere å klippe kort hår med saks og kam, man kan da lett rote seg inn i utilgivelige tabber.

Men et tips er å alltid ta med litt hår fra forrige hårtjafs man klipte, slik at lengden ikke blir forskjellig på alle hårtjafsene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...