Gå til innhold

"La mannen min få lov til å .." - "nekte mannen min å ..."


Gjest sug lut

Anbefalte innlegg

Jeg bestemmer ikke over min mann og han bestemmer ikke over meg. Har vi ulike meninger om noe snakker vi om det og bestemmer oss sammen hva vi gjør.

Han drar på gutteturer, tar kaffe med sin ex, drar på julebord alene osv. Det samme gjør jeg også. Vi syns dette er veldig deilig, det er godt å få litt avbrekk fra hverandre og få inn nye impulser. Også er det veldig deilig å krype tett inntil hverandre etter vi har vært på en helgtur fra hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, men det er ikke opp til oss å bestemme hvilke betingelser som skal gjelde andre.

Det finnes sikkert par som har som betingelse at det ikke er greit å spise lunsj med det annet kjønn. Og at begge lever godt med det.

 

Og så lenge det finnes betingelser, hvor enn "kulturelt aksepterte" eller urimelige vi måtte mene, så blir det feil å si at man på ingen måte bestemmer over partneren.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men å bli enige om betingelser er ikke å bestemme over. Det er noe helt annet enn i innleggene her, hvor det jevnt over heter "han vil ...men jeg kommer til å nekte ham". Det lyser ikke enighet akkurat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er min egen sjef, mannen er sin. Noen ganger må vi inngå kompromiss, men det gjelder ikke kaffekoppen han ønsker å ta med en kvinnelig kollega om kvelden, for akkurat der har jeg vel ikke så veldig mye jeg skulle ha sagt. Venner og hygge får han klare å skaffe seg selv, og det ser jeg ikke noe behov for å stikke kjepper i hjulet for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke syntes det var greit at min mann tok kaffe/filmkveld/middag alene med eksen. Siden to av hans ekser tydelig ikke er over ham, og den ene venninna er enda verre, så synes jeg risikoen blir for stor. Samtidig som jeg har hatt svært dårlige erfaringer med utro menn før, og det visste han FØR vi etablerte et forhold, samtidig som jeg sa at jeg ikke orker å ha en som har alenetid med ekser/venninner som er tydelig interessert. Jeg kan gjerne bli med og bli kjent med dem, men ikke han alene. Når han valgte et forhold til meg og visste det jeg mente om det, hadde jeg ikke sagt "ja, kjære, bare reis til henne" hvis han foreslo middag med eksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet det er visse ting jeg ikke kommer til å finne meg i, liker han ikke det kan han bare drite og dra. Klarer meg fint alene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestemmer ikke over mannen min nei, men det er enkelte ting jeg ikke aksepterer, og det får han enten leve med eller dra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...