Gå til innhold

"Spøkelse"????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min på 3 år hylte med et dødshyl en kveld vi hadde lagt henne. Hun hadde sovet litt, og våknet etter ca en time...

Jeg og mannen tok trappene i ett byks og hun var hysterisk, og hun bablet om at mannen hadde bedt henne om å stoppe å grine... Kikket seg nervøst rundt i rommet - og gren utrøstelig. Jeg la meg hos henne - og hun sovnet til slutt. Det eneste vi sa til henne var bare "så så - det går bra " osv.

Vi tenkte hun hadde hatt mareritt - og la ikke mere i det.

Morgenen etterpå var alt "glemt" og vi nevnte ikke hendelsen for henne. Rett før vi skulle reise til bhg kom hun på at hun ville ha med seg en leke. Løper opp på rommet sitt - men kommer ned trappen i det samme bykset vi hadde kommet opp kvelden i forveien. Litt andpusten, og redd forteller hun at mannen som hadde bedt henne stoppe å grine kvelden i forveien stod på rommet hennes :-O

Jeg fulgte henne bare opp, og sa at her er det jo ingen.... men hjertet mitt banket villt..

Sønnen vår har også hatt "følelsen" av noen i rommet sitt - men heller ikke det har vi gjort noen sak ut av.

Selv har jeg mang en gang opplevd uro på det loftet. Har ofte en følelse av at noen står ved sengen min. Har sett skygger - og en gang så jeg ei jente inne på det 3. barnet vårt sitt rom. Da lå jeg ved siden av han i sengen, for han hadde våknet på kvelden....får så en inderlig følelse av en annens tilstedeværeles - slår opp øynene - og ser ei jente stå i det ene hjørnet av rommet.... Spooky :-O

Her inne antar jeg at det er like mange som tror dette er humbug -som de som faktisk tror det er noe i det...

Men kan jo likevel bli spennende å høre hva dere mener ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere har nok litt livlig fantasi. Ikke noe galt i det da;)

Skrevet

Hadde kontaktet ett medium faktisk. Jeg vet om en snåling som er veldig veldig flink! Ja han ser litt useriøs ut. Men jeg lover deg; han er veldig flink til å ta slik bare over tlf. Gå inn på klarsynt81.blogg.no

Han får kansje ikke gjort så masse. Men han vill nok veilede deg litt osv.

Skrevet

Du burde jo så absolutt prøve å gjøre noe med det!

Mulig det bare er fantasi, mulig ikke..

Prøv å gå en runde gjennom huset mens du tenner på hvit salvie, og lufter godt ut samtidig/etterpå.. Kan hjelpe for å få renset huset

Lykke til!

Skrevet

Da jeg begynte å lese innlegget, trodde jeg at det var nattskrekk. Men siden hun igjen så samme mannen dagen etter, kan det ikke være noe annet enn et spøkelse.

Skrevet

Jeg tenkte jo også at det var et mareritt eller lignende... Men fikk frysninger av henne når hun kom løpende ned og fortalte om mannen på rommet morgenen etter...

Kanskje livlig fantasi - men jeg har passet på å IKKE fortelle barna våre om mine egne opplevelser. Ikke har de heller hørt hva den andre av barna har opplevd... Så disse gangene jeg forteller om, er "enestående" for hver av oss, og ikke farget av at en av oss har fortalt - og den andre spinner videre osv. Det er bare jeg og mannen min som kjenner til alle hsitoriene...

HI

Skrevet

NEI! IKKE LESE SÅNT NÅR JEG ER ALENE HJEMME!!!!

Uff... tror dere har et spøkelse ja...

Skrevet

Det der er bare fantasti og hjernen som spiller en et puss.

Spøkelser finnes ikke, de er et produkt av hjernens fantasi. Vi vil ha forklaringer på ting og tenker oss til at det er spøkelser. Det finnes alltid naturlig forklaring.

Da jeg var liten så jeg masse rart og var 100 % sikker på at det var ekte. Jeg hadde veldig livlig fantasi. Husker at jeg så Hufsa komme inn på rommet mitt. Jeg var helt våken og ropte på mamma, pekte på Hufsa men mamma så selvsagt ingenting. Jeg hadde 40 i feber så var nok feberfantasier.

Skulle ønske ingen voksne plagdes med skrekk for spøkelser. Det finnes hverken spøkelser, troll eller huldrer...

Skrevet

Ta kontakt med noen som kan hjelpe deg. Vi hadde også noen her, og sønnen min sa stadig at han følte at "noen" så på han. Her var det ei dame og en mann. Visste kun om mannen for han hadde jeg sett. Mye bedre å være her nå som de er borte.

Skrevet

Ta kontakt med noen som kan få dem ut!

Dette er nok verken fantasi eller drømmer. Barn ser og føler mye mer enn voksne :)

Hvor bor du? Jeg kjenner to veldig dyktige i Bergensområdet. De gjør det til og med gratis :)

Skrevet

Men hvem kontakter man da? Vil jo gjerne ha noen som er seriøse!

HI

Skrevet

Når du skriver dette, så tror jeg på datteren din. Dette er fordi min sønn har opplevd det samme! Det er en mann på rommet hans, han har sett han mange ganger, og jeg og mannen har selv opplevd han i huset. Har har tidligere bodd i huset vår (huset er kjempe gammelt). Men han er en hyggelig mann om jeg kan si det sånn :)

Har til og med opplevd ham når jeg har hatt besøk, men da snakker jeg det bort. Tror mine venner hadde blitt redde om jeg fortalte hvem det var...

Skrevet

Jeg kjenner flere veldig flinke som kan hjelpe deg.

Hvor bor du?

Send meg en pm :)

Skrevet

Alle barn "ser" spøkelser, troll, hekser og julenisser. Det er fordi de har veldig sterk fantasi. De vet ikke hva som er ekte og ikke, og klarer også å leve seg veldig inn i lek. De tror det er tigre under senga osv.

Skrevet

Hei

jeg er helt sikker på at det er ting hos dere.

Til de som sier dette bare er humbug og fantasier:

The highest level of ignorance is denying what you don`t understand!

Skrevet

Det der er ikke en forklaring: sakset fra artikkelen din:

For dere som føler at litt av spenningen gikk ut av hverdagen med denne artikkelen: Forskerne mener ikke at de har bevist at spøkelser ikke eksisterer.

Dessuten poengterer forfatteren Tony Cornell, som har undersøkt det paranormale i over 50 år, at forklaringen er for enkel fordi den ikke tar høyde for at forskjellige mennesker kan sanse det samme spøkelset, eller føle det samme nærværet, mens hallusinasjoner er typisk individuelle og subjektive.

- Forskerne kan skru lyset av og på, men kan de skru spøkelsene av og på, nei, det kan de ikke, sier han.

Skrevet

jeg forstår ikke julenissen heller jeg, eller tannfeen. Så da bør jeg tro på dem da? makes sense... :P

Skrevet

Ja barn har livlig fantasi men når voksne i huset ser det samme som barnet kva er det da då ?

Tror på slike ting og sliter med lamper som slå seg på av seg sjølv. Huset er gammelt og alt det eletriske er ca 2 år gammelt.

Søk hjelp kjenner noen som fekk fred og ro etter dei fekk det ut.

Skrevet

julenissen og tannfeen er oppdiktede figurer og kan ikke sammenlignes med spøkelser, ufoer eller andre uforklarlige hendelser.

Har selv sett og ser mye, det samme gjør min datter.....og nei, jeg ville aldri i livet oppmuntret henne på noe som helst vis til å fantasere frem ting hun ser!

Skrevet

Ja, siden dere ikke kan forklare dette som mareritt, så MÅ det jo være spøkelser. 3-åringer er jo de aller mest pålitelige vitnene. Gratulerer med dagens mest sviktende logikk.

Skrevet

og siden det er en 3 åring som sier dette så MÅ det være mareritt??

Skrevet

Dette er til deg HI, til dere som ikke tror på slike ting, men skal bare lattelig gjøre dette. Styr unna her.

HI:

Det sies at både barn og dyr er veldig motakelig for den åndelige verden.

Selvfølgelig kan det være en fantasi, men du bør undersøke dette nærmere. Ett lite tips: HENG ett kors på rommet, eller legg en bibel under sengen (Åpent, med ett kors oppå) Dette er helligt. Høres kanskje merkelig ut, men kanskje dette vil hjelpe for din datter? :)

Som sagt jeg ser ånder jeg (svakt hele tiden) det er vanskelig å forklare, må nesten oppleves for å tros på, jeg vet om flere måter som kan prøves ut.

Jeg har en gutt selv her hjemme som går igjen her nede i kjellerleiligheten. En natt så så jeg han satt på gulvet nede med sengen. Han smilte til meg, å jeg fikks om sagt panikk...Husker alt hvordan han så ut...Så jeg undersøkte dette, snakket med en nabo. Hun snakket med noen hun kjente, å kunne bekrefte at det var en gutt som hadde bodd huset ved siden av for mange år siden, å han hadde tatt selvmord. Å han så sånn og sånn ut, å var i den alderen der..Creapy!!!

2mnd senere, sto han med sengen å kikket rett fram en plass, jeg sa detaljene på han og alt. Ringte min tante å fortalte henne om dette (Hun er ett medium) HUn sa alt, hvordan han så ut og blablabla, uten at jeg rakk å fortelle så mye om det.

Men jeg er sikker på at denne personen vil deg noe...Ikke vær redd, men jeg forstår deg at dette kan være ekkelt. be de om å pelle seg ut, lag grenser...snakk høyt for deg selv.

SÅ jeg tror deg.

Skrevet

12:59 her, jeg må forsten si at jeg har sett han flere ganger igjen. Å aktiviteten starter i stuen mellom: 2 og 4 på natten. Da er han som verst.

Skrevet

12:45: Og om det ikke er mareritt, så MÅ det være spøkelser?

Har du tenkt på følgende muligheter?: fri fantasi, skumle skygger i en krok, et speilbilde, en gardin som blafrer i vinden, en kombinasjon av de foregående tingene?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...