Gå til innhold

GULLKORN!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det beste din, eller andres unger har sagt som du har hørt?

Morsomt, spesielt, deres oppfatning av ting, ord som sies feil som blir morsomt =)

Eller noe som har blitt oppfattet feil for en voksen.

GULLKORN rettere sagt =)

Kom igjen =)

(har dessverre ingen historier selv, men vet at mange kan si rare ting)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Poden såg mopenden kjøre forbi oss, og sa:

"at han tørr...uten støttehjul"................

Hehehehe

Skrevet

William fikk en lillebror for 4 mnd siden og her en morning (når vi hadde veldig dårlig tid) spurte han hvordan lillebror hadde kommet ut av magen.

Jeg svart fort at han kom ut av tissen min,da ser han på meg med store øyne, begynner å le og sier: Mamma, NÅ tuller du fælt, ALLE vet jo at babyer kommer ut av magen! Så lo han enda mer og gikk i gangen og tok på seg sko. :)

Jeg jobbet i en bhg for noen år siden, da en jente på 5 år kommer bort til meg og spør hvorfor jeg er døv på det ene øret, jeg forklarer hvorfor og hun svarer: Jammen, Hvorfor har du 2 ører da når du bare trenger ett?

Nevøen min som da var 8 år skulle forklare hva sex var.

Sex var som kjøre en bil inn i en garasje, men om garasjen var opptatt var det bare å finne en ny garasje. ;)

Skrevet

Tanta mi kom sliten hjem og satte seg i sofaen med bena på bordet. Da kom det fra datteren på 3 år: " mamma, sitt ordentlig" :)

herlig<3

Skrevet

"Mamma, du kan ikke synge". *noen sekunders stillhet* "Men det går an".

Jenta overrasket oss når jeg og gubben hadde.. hyrdestund.

Hun ser forskrekket på oss, siden *noen* kom med lyder.

"PAPPA, KA GJØR DU ME MAMMA????"

Pappaen forklarer at mamma og pappa er glade i hverandre, og koser.

Noen dager senere, i barnehagen. Jenta sier begeistret til sin favorittbarnehage"tante": Mamma og pappa va gla i hverandre i senga!"

En flau mamma mumler hadet, kysser ungen på kinnet og går :o)

Jenta, igjen. Hun fant en av mine vibrerende "manne-erstattere".

Forbausa når hun kom borti en knapp og hele greia begynte å vri på seg og vibrere.

"Drrrrrrr!" sier hun og etterligner lyden og "vrir" på hele kroppen som den.

"Nei, mamma sin leke!" sier jeg, og river den fra henne.

Senere kom bestemora på besøk, og jenta løp ennå rundt og "drrrrrrr"et og vrikket på hele kroppen. Bestemor spør hva hun leker, hvorpå hun svarer "Mamma sin leke. DRRRRRRRRRRR!"

Jeg holdt på med middag når gubben og jenta kom hjem.

"Pappa se! Mamma lager middag! Så flink du e, mamma!"

Helgedag, ungen står opp og kommer ut i stua.

"Æsj, det lokte bæsj!" sier hun og rynker på nesa.

Jeg hadde vaska gulvet, med Krystall.

Lillesøsteren var nyfødt og navlestompen var rød og sår.

Jenta ser dette når vi renser, og lillingen skriker og spreller.

"Pappa, NEI, ikke plage babysøster!" roper hun og prøver å dytte pappaen bort.

And it goes on, and on and on... :)

Skrevet

Jeg har 3 barn på 4 år, 3 år og 3 måneder. jeg hadde denne samtalen i går morges i bilen på tur til barnehagen:

4-åringen: mamma skal ikke du få en ny baby i magen snart?

jeg: nei, vi hadde ikke tenkt det, dessuten har vi jo ikke plass til flere unger i bilen, hvor skulle vi putte den babyen da?

4-åringen: joooo det har vi, vi bare henter litt tau, så kan de henge i taket. :) vi skal ha maaaange babyer.

jahh...hva sier man da...da er det jo ikke noe problem :P

Må også sies at treåringen syntes det var en dårlig ide, vi trenger ikke flere babyer syns han....jeg er litt enig med han siste ;)

Skrevet

Mamma levde du på dinosaurenes tid???

Skrevet

Det beste må være da sønnen min som var 5 år skulle forklare hva minibank hva. Så det han sa var:

"Mamma, en minibank, ikke sant det er nå jeg som er liten og får bank. Ikke sant det er minibank?"

Lo godt av den.

Skrevet

Glemte å si at dagen etter tok jeg han til minibanken for å vise han hva en minibank virkelig var :)

08.59

Skrevet

Da sønnen min var rundt 4 år, gikk vi en tur. Da gikk det en kortvoks mann forbi oss og hadde på seg litt segge-klær med hettegenser og hadde litt skatestil.

Sønnen min utbrøt ganske høyt: mamma, mamma, se...en mini yo-gutt. Han var en liten yo-gutt han.

Huff...det var veldig pinlig.

Skrevet

Artig :)

Vi har en liten nysgjerrig gutt i familien. Han var på besøk hos bestemoren sin som stod forran speilet og smurte på seg rynkekrem. Så spørr han:

- Bestemor, hva gjør du?

- Jeg smører på meg en krem som gjør at jeg får glatt hud.

- Men bestemor - når begynner den å virke da?!

Skrevet

Min søster og hennes sønn (mitt tantebarn) Skulle ta bussen til byen. Da de sto og ventet på bussen kom det plutselig fra lillegutt: "Du mamma, ho tante silje e min aller aller beste venn"

Da ble tante silje veldig rørt og glad ;)

Skrevet

Min lillebror er veldig musikalsk. Det har han ikke etter min mor, for å si det slik: Hun synger skjærende falskt.

Men mor hadde fått for seg at det var bra for ungene å få godnattsang, så hun sang seg nå gjennom reportuaret hver bidige kveld. Helt til en kveld lillebror tok mot til seg og sa: Mamma MÅ du synge i kveld? Jeg er så trøtt....

Min lille datter sotd og kikket med strålende øyne på et nypyntet juletre: Akkurat slik man forestiller seg det i de gode fantasiene. Røde roser i kinna og - som sagt- strålende øyne. jeg kjente morshjertet banket over gleden å gi henne den opplevelsen helt til det kommer: Hå,hå,hå... Bare VENT til pus ser det treet! jada... stålende barneøyne ved tanken på kattens ramponering av julepynt for hundrevis av kroner. illusjonene brast litt...

Skrevet

Her var det mye bra!

Dytter denne opp litt så kanskje det kommer flere med gullkorn!

Husker en selv her nå, min nevø som presterte å si dette når han var rundt 7.

"Du er godgutten min du, *****" sier jeg

"Og du er godjenta mi, gullet," sier han og fortsetter, "når jeg blir voksen vil jeg gifte meg med deg og vi kan få barn sammen"

(Ble VELDIG flau, og sa at det var søtt sagt, men at det ikke var lov siden vi er i familie og håpet at søsteren min ville ta "praten" med han snart :P

HI

Skrevet

Hehehe, har en lignende historie med gutten min.

Jeg pleier å si til sønnen min at han er god gutten min. Spesielt mye da han var rundt 3 år. Så en dag hadde jeg kjøpt sparkesykkel til han til bursdagen hans og satt ute i gangen og monterte den. Gikk prikkfritt helt til den siste skruen. Den ville aboslutt ikke på plass og jeg satt der og strevet og bannet stille.

Gutten min satt ved siden av og heiet på meg. "kom igjen mamma, heia. Dette klare du. Åh mamma, godgutten min. Du er godgutten min du mamma".

Og med mye oppmuntring fra gutten, klarte jeg til slutt å få den siste skruen på plass.

Gjest eelis+kian ♥
Skrevet

En av ungene i barnehagen hadde plaster på fingeren. Jeg sa "Ånei, hva har skjedd på fingeren din?". Ungen svarte: "Jeg skjærte meg på barberhøvelen til pappa som mamma bruker å barbere seg i rumpa med!". Jeg trodde jeg skulle ramle av stolen! Hahahaha :-)

Gutten min på to år så reklamen som går på tv TV2 Bliss, den med rein som har seg og noen som har seg i en campingvogn. Han pekte på skjermen og ropte, høyt og lykkelig, foran alle venninnene jeg hadde på besøk: "DEEEER e mamma!". Herreguuuud!

Skrevet

Gutten min på snart 3 er veldig opptatt av at vi er voksne og han og søstern er unger. I går mens jeg satt å hekla i sofaen, sier han :"etterpå blir jeg voksen, da skal jeg hekle".

Han er også veldig glad i lillesøster, noe han sier til henne ofte. Men her en dag synes han nok at det var på tide at hun var litt glad i han også, og sa til henne midt i en kos:" ååå,Mille, du er så glad i meg!".

Kunne vel ha skrevet en mye lenger liste, men dette kom jeg på i farten :)

Skrevet

Med mine søsken tok det en stund før de forsto hvor vi er. Kunne forklare timesvis, hver dag, men likevel svarte de at de bodde i Norge. Noe som i og for seg er riktig, men skulle gjerne hatt stedsnavnet.

Åååh, imorgen skal vi til Norge, og jeg gleder meg sånn!!

Linje jeg ofte har hørt, da er det snakk om at de skal f.eks. til Oslo.

Jentungen min på 1,5 år kan ikke snakke enda, men jammen om hun likevel gjør morsomme ting. Her en dag dro jeg henne med til en bruktbutikk i byen etter barnehagen. Hun var visst litt sliten og lei, så mens jeg så på noen pyntegjenstander oppdaget jeg at hun ble borte. Så etter henne, og der satt hun på nederste trinnet i en trapp, med ene armen godt lent på det andre trappetrinnet:-) Måtte humre litt for meg selv, hun var så søt der hun satt og så sliten ut, hun som vanligvis er en skikkelig turbojente som ikke har tid til å sette seg ned.

Og på tale om sitting... Hun er en skikkelig bedagelig anlagt jente. Om jeg legger meg på gulvet slik at det blir koseligere for min datter å leke med sine leketøy (kose/hvile stund) så finner hun ofte frem en bok og setter seg rett ned på ansiktet mitt! Og når jeg begynner å vri på meg av ubehag, så glor hun bare på meg mens hun prøver å komme seg bort igjen. Ooops, litt feil beregning av sitteplass. Egentlig vil hun jo at jeg skal lese boken for henne.. Hehe..

Skrevet

vell... min datter på 4 år satt på do.. jeg kommer inn og skal hjelpe henne med å vaske seg.. da sier hun

"mamma, jeg har hull i rompa"

"ja kjære, det har vi alle"..

Skrevet

22.59 var jo bare herlig:)

Mange artige historier:)

Skrevet

Storebror på 3 år så en skikkelig tykk mann på danskebåten i sommer. Han så og så med store øyne, og ropte ut; Pappa, det var stor mage! Jeg var veldig glad jeg gikk to skritt bak de :)

Og vi var i butikken en dag det var skikkelig varmt i sommer, da kommer det en mann i bar overkropp bak oss i køen. Nei, se da mamma, han har glemt å kle på seg han! Mannen humret godt :)

Og slike kommer hele tiden. Avogtil gruer jeg meg litt til lillebror begynner å snakke også, det er jo en ustoppelig kilde til ubehagelige situasjoner...

Skrevet

Mine sier mye rart når de er trøtte...;-)

Tvillinger på snart 5: Mamma, når man er kjærester, da putter man føtter i tissen!

Lyser meg i øynene med lommelykt og leker "øyedoktor": Jaaa, jeg seeer en blindestokk, så du er nok blind.

Mamma, jeg kan ta tape på tissen til pappa, også skjære den av, så kan du spise den opp!

Jeg: Hvorfor skal jeg gjøre det da?

Hun: Fordi da vinner du! Men du kan bare spytte den i bøtta da.

Kjørte hjem fra bhg, og begge satt og sa ting som: Du er den fineste og søteste og gladeste mammaen i hele verden! Jeg elsker deg og er skikkelig glad i deg osv.. jeg er lettrørt selv om de tuller litt ;-) og sier: ååh, når dere sier sånn, blir jeg ordentlig glad inni meg, jeg får nesten litt tårer i øynene.

Da smører ei litt tjukt på for å få meg enda mer glad og sier: Jeg elsker heeeele byen!

Og den andre legger til: Men ikke de som jobber på sykehus, da. ( Aner ikke hvorfor )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...