Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #26 Skrevet 9. november 2011 Det er noen som tror at feber smitter, det gjør det ikke. Men har hun feber så blir hun jo hjemme, er hun pigg så går hun på skolen. Hva er så vanskelig med det? Det er ikke sånn at en som har 38 i temp en dag og er frisk og pigg dagen etter, er mer smittsom enn andre, det finnes ikke logisk.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #27 Skrevet 9. november 2011 10:04 her Man kan ha feber av mange grunner. Ikke alltid pga virus og bakterier som smitter. Forkjølelse og influensaa ol smitter via hoste og snørr, såkalt dråpesmitte. Ikke via feber ihvertfall. Altså er en mest smittsom når en er veldig snørrete f.eks, ikke nødvendigvis når en har feber.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #28 Skrevet 9. november 2011 Jeg har målt henne sånn at jeg vet hennes normale temp, og den ligger til vanlig på 36.5 til 37.2 omrent. Stort sett er den på 36.noe... I morres hadde hun 37.6, jeg hevet ett øyenbryn, ( Jeg hevet ett øyebryn nettopp forde jeg vet hun ligger vanligvis lavere en dette...) Og tengte "hmmmm".men jenta selv spratt lykkelig oppi senga til faren sin og jublet at hun hadde ikke feber lenger...Og var pigg som aldrig før.... Så jeg har sent henne på skolen, og sa fra at hun hadde feber i går, og at de måtte ringe dersom hun ikke var i form........... ...så langt er det stille...... takk og pris. Nei feber er jo ikke smittsomt i seg selv, og det var litt av poenget mitt, nettopp dette at hun IKKE hadde hoste eller snørr eller noenting slik..... Tusen tak for alle seriøse svar..........
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå