Gå til innhold

Hjemme og syk i morra, eller.............

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jente straks 6 år.

Generelt "aldrig" syk.

Vanligvis de gangene hun har litt feber, er hun i tipp topp form igjen dagen etter.

I dag, klaget litt over hodepine i formidag, fikk en paracet stikkpille mot hodepinen, fin form resten av dagen.

Klaget litt over at hun frøs i ettermiddag/tidlig kveld.

Litt slapp i kveld, klaget ett par ganger over hodepine igjen.

IKKE hoste, IKKE snørr, IKKE utslett, eller noe annet som indikerer sykdom.

Men målte feberen i rumpa, den var 38.6 no i kveld....

-Såååh, da er spørsmålet følgende:

SKAL hun holder hjemme fra skolen i morra UANSETT om allmentilstanden er bra i morra tidlig??

Noen sier jo at de SKAL være feberfri i 24 timer før de sendes på skolen.

Men hva hvis hun er feberfri og i tioo topp form i morra.???

Hun hverken hoster eller er snørrete eller noe......

Eller er det allmentilstanden som bestemmer, eller gjelder "feberregelen" åkke som??

Dumt å holde henne hjemme fra skolen dersom hun er pigg og frisk i morra lissom....hun mister en viktig skoledag...........

Hmmmm, hva mener dere andre???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skoledager er ikke viktige for 6 åringer!

Skrevet

Hmm, dvs holde henne hjemme??

Selv om formen er fin i morra??

HI

Skrevet

Herregud. Er formen bra i morgen får hun gå på skolen!

Skrevet

Ja, det er det jeg også tenker, men jeg har ei veninde som tviholder på den der "feberregelen" som hun kaller den; dvs at dersom hun har feber SKAL det gå 24 t før hun er på skolen igjen UANSETT.......

Blir usikker jeg.......

Skrevet

Om ungen har 38,6 nå i kveld skal hun selvfølgelig ikke på skolen uansett i morgen.

Ikke smitt mine og andres unger.

Skrevet

Min eldste elsker skolen og det å være hjemme "syk" er den verste straffen ever!

Så jeg har tøyd den 24t regelen ved god allmentilstand til ikke feber etter kl 20 + en god natt søvn = skole dagen etter.

Er allmentilstanden dårlig så er de ikke skole uansett.

Skrevet

"ikke smitt mine og andres unger"................ tja smitte med hva da...feber??

Det er jo ikke noe annet som feiler henne......

Vanskelig dette, hun hadde altså 38.6 kl 20:30......

Men nå er vel ikke 38.6 så veldig kjempehøy feber heller da.....

Skrevet

Feber er ikke smittsomt. Gi henne paracet og er hun bra i morgen drar hun på skolen.

Første anonym

Skrevet

Hva tror du det er som gir henne feber?

Feene?

Hun er syk selv om du enda ikke hver med hva.

Skrevet

Jeg hadde uten tvil holdt barnet hjemme i morgen! Ikke noe særlig å smitte andre med feber, selv om det i dine øyne er "bare feber".

Kroppen hennes jobber på spreng nå i kveld for å ta knekken på virus eller bakterier, og da er det viktig at hun får ro i morgen, så immunforsvaret får bygd seg opp.

Over 38 er feber her hjemme, og har de det på kvelden, sender vi ikke på skole/ bhg dagen etter. Det bør ikke du gjøre heller.

Skrevet

Huff, Feene.... kjenner jeg føler meg litt dum når du svarer sånn.... Samtidig som jeg skjønner svaret ditt.......

For hun har jo feber for en grunn lissom.

Samtidig, jeg kjenner hennes sykehistorie, hun er "aldrig" syk, de gangene hun er syk, er det lissom en kveld, og ferdig med det.....

Selv vannkoppene var 3 prikker og en ettermiddag med feber...hun klødde kke engang.

Hun har kastet opp 2 ganger i hele sitt liv, og vert hos lege 2 ganger......

Feber hos henne er over til neste dag, og da er hun i suuuper form, så og si altid......

Åååh,, skal skal ikke....

Takk for alle svar....

Skrevet

Hadde hatt henne hjemme! Så er du sikker! Så kan dere ha en kosedag ;D

Hun går ikke glipp av så mye da! Er jo bare 1.klasse!

Skrevet

Ja, det er lissom "bare feber"............. skriver det forde jeg ikke kan finne andre symomer da....Men jeg vet jo, og skjønner jo at imunforsvaret jobber for å ta knekken på noe bugs.

Og som dere ser jeg skriver så er jo imunforsvaret hennes så godt at det "altid" er over igjen til i morra, hun blir aldrig "ordentlig" syk.....

Så dere mener over 38 er feber, og da skal de holdes hjemme, uansett om almentilstanden er bra?

Skrevet

Tja, kosedag er jo greit nok......men man har jo ikke ubegrensa med "sykt barn" dager heller......

Men da hun gikk i bhg, var det flere ganger jeg holdt henne hjemme, etter at hun hadde 38 i feber om kvelden, og hun var i hundrede dagen etter, overhodet ikke teng til å være dårlig, ikke snørr, ikke hoste, ikke slapp osv.....

Skrevet

Hold barnet ditt hjemme. Selv om hun virker bedre og er feberfri i morgen kan hun bære på smitte. Det er en grunn til at det er en 24-timers regel ved feber.

Skrevet

du sier jo at hun aldri er syk, så da trenger du vel ikke tenke på begrensninger i sykt barn dager?

Skrevet

Men den 24 timer regelen er jo ikke bastant............

Er allentilstanden fin i morra tidlig, og hun ikke har feber, så klart hun skal på skolen.

Ikke noe å tenke på.

Feberfri i morra tidlig, ja sa er det mars avsted på skolen!!

Skrevet

Tja, tenk hvis hun blir mye syk da, i vinter...... ny skole, og kanskje nye basselusker osv, jeg vet ikke.... bare tanker jeg har.

Greit å ikke bruke opp sånne dager unødvendig tenker jeg da.

Har bare ett barn, så jeg har ikke så mye erfaring med dette heller lissom.

Skrevet

Tror du holder deg hjemme selv i morra HI. Du virker sjuk sjøl.

Skrevet

Nei, du, slutt da.....

Ikke svar meg sånn da.

Hvorfor gjør du det, hvorfor virker jeg sjuk??

Forde jeg lurer på om jeg skal eller ikke skal sende henne på skolen i morra??

Føler at du sparker meg unødvendig nå altså.

:(

Skrevet

Ofte er det jo slik at kroppstemperaturen er mye lavere om morningen enn om kvelden. Selvfølgelig har hun hatt feber i kveld, og selvfølgelig bør hun være hjemme i morgen. OM du sender henne på skolen bør du ihvertfall være forberedt på å hente henne.

Men har du noen gang tatt tempen på henne når hun er frisk, slik at du vet hva hennes normal temperatur er? Her ligger det på 35 ca. Så om mine barn har temp på 37 om morningen,er det noe i gjere.

Skrevet

Du får uansett 10 nye sykt barn dager fra 1.januar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...