Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #26 Skrevet 10. november 2011 Uff, måtte bare skrive en kommentar så jeg henger meg på innlegget. Håper alt er bra. Eller bedre.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #27 Skrevet 10. november 2011 Håper alt går bra med mannen din:)
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #28 Skrevet 10. november 2011 Hei og takk for at dere tenker på oss... Mannen min ble altså kjørt til sykehuset med ambulanse igår etter først å ha fått noe smertestillende hos legen, samt medisiner for nyrestein (som ikke funket) Der tok han røtgen osv, og kom frem til at det var forstoppelse... Noe som i grunn er litt rart da han har vært på do. Kl.11 idag fikk han da klyster og så ble han sendt hjem.... Nå ligger han på sofaen med smerter i magen... Har ringt sykehuset og hørt hvor lenge man må regne med å ha slike smerter, og de sa at han skulle ta et par paracet og gå seg en tur (noe han nå altså har gjort). Smertene hans er ikke så intense som de har vært på det verste, men han har fremdeles vond. Orker bl.annet ikke å snakke med meg (synes sikkert jeg maser om alt...) eller svare på meldinger... Jeg liker ikke dette overhode, og er i grunn ganske utslitt selv. Er redd han må tilbake på sykehuset og at det ikke er noe så "enkelt" som en forstoppelse, men tviholder på håpet om at smertene nå snart må begynne å forsvinne... Må også fortelle at dette har vært helt merkelig, da sønnen vår var innlagt på sykehuset forrige uke, med forstoppelse! Helt sprøtt, slik smitter jo ikke!?! Vi har derfor hatt to uker med da 2 sykehusopphold, mye smerter, baby med 4.barnesykdom, sjalu storesøster og en mamma som snart ikke orker stort mer (men som bare må holde ut). Og til slutt; takk for at dere bryr dere. Det betyr mye for meg, selv om dere er fremmede... hi
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #29 Skrevet 10. november 2011 Det er en del av stortarn, noe tynntarm, magesekk og lever som ligger over navelen. Skulle tippe på at det enten er magesekk eller elver/galleblære som gir slike smerter. Nyrene ligger også gankse høyt oppe, men de smertene kjennes nok mest i ryggen.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #30 Skrevet 10. november 2011 Han har sikkert fått beskjed om det, men dersom det er forstoppelse så kan det hjelpe å drikke masse vann. Må jo få fart på sakene. Stakkars mannen din. Det må være forferdelig vondt, og jeg skjønner godt at du er bekymret og ikke helt tilfreds med å ha ham hjemme!
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #31 Skrevet 10. november 2011 Ja, han har fått beskjed om å drikke. Har drukket over 2 liter vann idag, og er flink til å drikke ellers også... Synes det er helt merkelig at det skal være forstoppelse, men disse legene vet nå engang best. Når jeg nå spør hvordan det går, så sier han at det går greit. Så da får jeg nok bare tro på ham og håpe han er på bedringens vei... hi
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #32 Skrevet 10. november 2011 Huff huff Hi, har dere noen som kan avlaste deg litt? Bare så du får sovet noen timer i hvertfall? Har dere begynt med nytt kosthold?
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #33 Skrevet 10. november 2011 Har dessverre ingen som kan avlaste da all familie bor langt unna. Er heller ikke noe flink til å spørre venner om slik, da de jo ofte har nok med seg og sitt (unger, jobb++). Menmen Vi har ikke begynt med noe nytt kosthold, og jeg vil påstå at vi spiser ganske sunt jevnt over. Vi velger alltid fullkornprodukter, unngår ferdigmat (toro ol), spiser mye fiber, drikker vann osv... Jeg tror at 2åringen ble forstoppet av flere årsaker; -for lite væske. Han liker vann, men drikker sikkert ikke nok. -han har sannsynligvis hatt smerter ved avføring en eller flere ganger og har derfor holdt seg... Dermed har det "hopet seg opp" og han har kommet inn i en ond sirkel. -Vi forsøker med bleieslutt, men han nekter å bæsje på do. Kanskje vi har presset på for hardt?! Min teori om mannens forstoppelse er; -Stress... Han jobbet på dagen og tok 2åringen mye på natta da gutten hadde smerter (hylte stort sett fra kl.23-05 hver natt i en uke) ettersom jeg ammer mye på natt. -Det var han som ble med på sykehuset de to nettene gutten var lagt inn. Her hadde de fellesrom med stor glippe under badedøre, derav kanskje ikke så enkelt å få gått ordentlig på do... -For lite væske, da spesielt under sykehusoppholdet til gutten vår da alt hans fokus var på han. Jeg har mange teorier... Nå er uansett min mann i seng og jeg håper virkelig han sover godt i natt. Det lover hvertfall kjempebra dersom han faktisk får sove! ....også skal jeg gjøre det samme før våre 3 små tar sine runder med å våkne...*gjesp* hi
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #34 Skrevet 10. november 2011 Blir smertene værre etter han har spist/drukket? Isåfall kan det være betennelse i tolvfingertarm/magesekk... Håper det ordner seg snart! :-)
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #35 Skrevet 10. november 2011 Kan jo være mye, men har mange i familien som har hatt gallestein og de har hatt mye av det samme som du beskriver. Du må kreve at han blir lagt inn til de finner ut hva det er! Har avføringen annen farge (hvis han har avføring)? Mye lysere enn vanlig? Er han gul i øynene?
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #36 Skrevet 10. november 2011 Høres bra ut hi, lykke til!! Ønsker dere en rolig natt :-)
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #37 Skrevet 10. november 2011 Om han er gul i øynene har leversvikten du hinter om gått så langt at alle blodprøver bl.a hadde slått ut for lenge siden.... Men en ting han burde tenke på er å faktisk bevege seg, selv om han har vondt. For om det er betendt tykktarm grunnet forstoppelse, er det viktig at det ikke stopper opp igjen... Så drikke er veldig bra, men bevegelse (opp å gå) hjelper tarmbevegelsene.. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #38 Skrevet 10. november 2011 Jeg hadde magekatar, og symptomene ligner på de jeg hadde! Kan muligens være magesår, da symptomene er ganske like! Ring legen med en gang, det gjorde jeg! Lykke til til mannen din, og god bedring til ham!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå