Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #1 Skrevet 8. november 2011 Min mann har så innmari vondt i magen. Så vondt at han brekker seg... Smertene sitter 2-5cm over navelen. Hva sitter her? Hva kan det være? Smertene er konstante og han har hatt de siden lørdag kveld. Avtar litt på formiddagen, men er ellers sterke. Han krøker seg og prøver å fjerne smertene ved å brekke seg, men har ikke spist noe så det kommer jo ingen ting. Er ganske så dårlig her han ligger... Kontaktet legevakt for en drøy time siden og venter nå på at legen skal ringe opp igjen.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #2 Skrevet 8. november 2011 Jeg hadde sånne smerter for noen år siden og det var blindtarmbetennelse. Da jeg endelig kom meg til lege og ble kjørt med sykebil fra dem til sykehuset fikk jeg vite at det var i seneste laget! Send mannen din til legevakten nå!! Det er akutt og greit å få tatt MR osv og avkrefte noe alvorlig
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #4 Skrevet 8. november 2011 20:43 igjen her: jeg holdt altså på å do og fikk bukhinnebetennelse og ble liggende på sykehuset i to uker etter operasjonen med intravenøs antibiotika, alt fordi jeg kom for seint til lege. Så det er ganske alvorlig. Ikke for å skremme deg/dere men han bør forte seg!
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #5 Skrevet 8. november 2011 Han fjernet blindtarmen da han var barn, så den kan vi vel utelukke?? NOE må dette være. Uff. hi
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #6 Skrevet 8. november 2011 Blindtarmen ligger da ikke over navlen....
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #7 Skrevet 8. november 2011 Kan være gallestein, høres veldig ut som det. Få han raskt til lege så han får smertelindring, det er grusomme smerter sier de som har hatt det, verre enn å føde påstår enkelte. God bedring til mannen og lykke til.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #8 Skrevet 8. november 2011 jeg hadde vondt midt på magen, var også derfor jeg ventet så lenge. (20:43)
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #9 Skrevet 8. november 2011 Gallestein kanskje? http://www.nettdoktor.no/sykdommer/fakta/gallestein.php
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #10 Skrevet 8. november 2011 Be mannen din om å stå på tå, og så la seg falle ned på hele fotbladet. Gjør det ekstra vondt i magen da, er det en indikasjon på blindtarmbetennelse.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #11 Skrevet 8. november 2011 ja hvis han har fjernet den er det ikke det, men greit å komme seg til legevakten og få undersøkt ordentlig likevel Lykke til og god bedring! hilsen 20:43
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #12 Skrevet 8. november 2011 Huff...høres ikke bra ut. Håper legen har ringt tilbake nå ellers får dere ta en tur på legevakten med engang.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #13 Skrevet 8. november 2011 Skal lese litt om gallestein, har hørt det er veldig vondt jeg også.... Har purret på legevakten nå, og de sa at dersom legen ikke har ringt innen 15min må jeg mase mer..:/ Man blir så hjelpesløs i slike situasjoner. Han vil bare ha meg unna vei (derfor sitter jeg her...)...
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #15 Skrevet 8. november 2011 Stakkars, får håpe han får god hjelp på legevakt. En sprøyte med Ketorax gjør nok susen.Si fra hvordan det går da.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2011 #16 Skrevet 8. november 2011 magesmerter tas alvorlig uansett. er bare å komme seg til doktor!
Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #18 Skrevet 9. november 2011 Hvordan gikk det? Fant de ut hva hvorfor han hadde vondt?
Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #19 Skrevet 9. november 2011 La nettopp ut innlegget ang stikkpiller og avføring, så ting er ikke helt på stell. Kort fortalt; Min mann var hos legevakten i gårkveld. Fikk sprøyter (muskelavslappende+smertestillende) samt at han fikk med seg to stikkpiller. Fikk beskjed om at dersom det ikke ble bedre til idag så skulle han legges inn... Han kom deretter hjem og sovnet (noe rusa). Våknet idag og var relativt fin. Ok idag og vi øyne muligheter for bedring. Nå er han igjen like ille. Vrir seg og brekker seg i smerte. Skal til legevakten igjen nå.... hi
Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #20 Skrevet 9. november 2011 Jeg har hatt både magesår og tarmeslyn med noen års mellomrom. De smertene du beskriver på mannen din er ganske like som jeg hadde begge gangene. Da jeg hadde tarmslyng hadde jeg småvondt i lang tid før en natt det plutselig ble helt jævelig. Fikk ikke i meg mat, sto på alle 4 i senga i rent smertehelvete. Var hos lege og på legevakta tilsammen 3 ganger, før endelig en lege reagerte og sendte meg i hui og hast med ambulanse til sykehuset. Ble operert dagen etter. Med magesåret gikk jeg lenge med vondt, kvalme og lite matlyst. Prøvde masse tabletter fra lege. Ble akutt verre en natt, var på legevakta og ble også innlagt. Ble konstantert begynnende blødende magesår. Hvis legen sender han hjem gang på gang med tabletter, så bank i bordet og be de få han sendt inn til undersøkelse på sykehuset med en gang.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #21 Skrevet 9. november 2011 Han er på vei til sykehuset i ambulanse nå fikk jeg vite. Har ikke anledning til å bli med siden vi har 3 små, blant annet en baby som ammer. Men håper de finner utav hva det er...
Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #22 Skrevet 9. november 2011 Huff, det hørtes ikke noe bra ut. Men er jo hvertfall bra at han fikk hjelp, og at han er i trygge hender. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #23 Skrevet 9. november 2011 tykktarm/tynntarm, evt "reffered pain" ifra underliv...
Hufsla Skrevet 10. november 2011 #25 Skrevet 10. november 2011 hvordan går det? Har de funnet ut hva det er?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå