Gå til innhold

Hva ligger 2-5cm over navelen??


Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mann har så innmari vondt i magen. Så vondt at han brekker seg... Smertene sitter 2-5cm over navelen.

 

Hva sitter her?

Hva kan det være?

 

Smertene er konstante og han har hatt de siden lørdag kveld. Avtar litt på formiddagen, men er ellers sterke. Han krøker seg og prøver å fjerne smertene ved å brekke seg, men har ikke spist noe så det kommer jo ingen ting. Er ganske så dårlig her han ligger...

 

Kontaktet legevakt for en drøy time siden og venter nå på at legen skal ringe opp igjen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde sånne smerter for noen år siden og det var blindtarmbetennelse. Da jeg endelig kom meg til lege og ble kjørt med sykebil fra dem til sykehuset fikk jeg vite at det var i seneste laget!

 

Send mannen din til legevakten nå!! Det er akutt og greit å få tatt MR osv og avkrefte noe alvorlig

Skrevet

20:43 igjen her:

jeg holdt altså på å do og fikk bukhinnebetennelse og ble liggende på sykehuset i to uker etter operasjonen med intravenøs antibiotika, alt fordi jeg kom for seint til lege.

 

Så det er ganske alvorlig. Ikke for å skremme deg/dere men han bør forte seg!

Skrevet

Han fjernet blindtarmen da han var barn, så den kan vi vel utelukke??

 

NOE må dette være. Uff.

 

hi

Skrevet

Blindtarmen ligger da ikke over navlen....

 

 

Skrevet

Kan være gallestein, høres veldig ut som det. Få han raskt til lege så han får smertelindring, det er grusomme smerter sier de som har hatt det, verre enn å føde påstår enkelte. God bedring til mannen og lykke til.

Skrevet

jeg hadde vondt midt på magen, var også derfor jeg ventet så lenge.

(20:43)

Skrevet

Be mannen din om å stå på tå, og så la seg falle ned på hele fotbladet. Gjør det ekstra vondt i magen da, er det en indikasjon på blindtarmbetennelse.

Skrevet

ja hvis han har fjernet den er det ikke det, men greit å komme seg til legevakten og få undersøkt ordentlig likevel

 

Lykke til og god bedring!

 

hilsen 20:43

Skrevet

Huff...høres ikke bra ut. Håper legen har ringt tilbake nå ellers får dere ta en tur på legevakten med engang.

Skrevet

Skal lese litt om gallestein, har hørt det er veldig vondt jeg også.... Har purret på legevakten nå, og de sa at dersom legen ikke har ringt innen 15min må jeg mase mer..:/

 

Man blir så hjelpesløs i slike situasjoner. Han vil bare ha meg unna vei (derfor sitter jeg her...)...

 

 

Skrevet

Stakkars, får håpe han får god hjelp på legevakt. En sprøyte med Ketorax gjør nok susen.Si fra hvordan det går da.

Skrevet

magesmerter tas alvorlig uansett. er bare å komme seg til doktor!

Skrevet

Han får komme nedover nå...

 

hi

Skrevet

Hvordan gikk det? Fant de ut hva hvorfor han hadde vondt? :)

Skrevet

La nettopp ut innlegget ang stikkpiller og avføring, så ting er ikke helt på stell.

 

Kort fortalt;

 

Min mann var hos legevakten i gårkveld. Fikk sprøyter (muskelavslappende+smertestillende) samt at han fikk med seg to stikkpiller. Fikk beskjed om at dersom det ikke ble bedre til idag så skulle han legges inn...

 

Han kom deretter hjem og sovnet (noe rusa). Våknet idag og var relativt fin. Ok idag og vi øyne muligheter for bedring.

 

Nå er han igjen like ille. Vrir seg og brekker seg i smerte.

 

Skal til legevakten igjen nå....

 

hi

Skrevet

Jeg har hatt både magesår og tarmeslyn med noen års mellomrom. De smertene du beskriver på mannen din er ganske like som jeg hadde begge gangene.

Da jeg hadde tarmslyng hadde jeg småvondt i lang tid før en natt det plutselig ble helt jævelig. Fikk ikke i meg mat, sto på alle 4 i senga i rent smertehelvete. Var hos lege og på legevakta tilsammen 3 ganger, før endelig en lege reagerte og sendte meg i hui og hast med ambulanse til sykehuset. Ble operert dagen etter.

Med magesåret gikk jeg lenge med vondt, kvalme og lite matlyst. Prøvde masse tabletter fra lege. Ble akutt verre en natt, var på legevakta og ble også innlagt. Ble konstantert begynnende blødende magesår.

 

Hvis legen sender han hjem gang på gang med tabletter, så bank i bordet og be de få han sendt inn til undersøkelse på sykehuset med en gang.

 

 

Skrevet

Han er på vei til sykehuset i ambulanse nå fikk jeg vite. Har ikke anledning til å bli med siden vi har 3 små, blant annet en baby som ammer. Men håper de finner utav hva det er...

Skrevet

Huff, det hørtes ikke noe bra ut. Men er jo hvertfall bra at han fikk hjelp, og at han er i trygge hender.

 

Lykke til! :)

Skrevet

 

tykktarm/tynntarm, evt "reffered pain" ifra underliv...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...