Gå til innhold

Hvis dette stemmer, er det over.... skjelven!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har slitt med å få betalt husleia i tid, men jeg har hele tiden hatt løpende kontakt med huseier. Han har vært snill og grei, og jeg har betalt alt etterhvert. Deler halve husleien med kjæresten.

i september hadde jeg mye regninger (nedbetaler gammel gjeld) så samboeren skulle betale hele husleien, så skulle jeg ordne mat osv denne mnd.

Jeg spurte dagen han fikk lønn om han hadde betalt, og alt var i orden sa han.

Siden jeg har liten penger, har jeg ikke telefon om dagen, så lånte en mld fra samboeren, men skjønner meg ikke på telefonen, så knotet lenge. Plutselig fant jeg en mld fra huseieren, hvor det stod dette: Kan ikke se at jeg har mottat husleie fra deg i september og oktober.

What???

Nå er jeg helt fra meg, han er ute å lufter hunden og jeg er helt målløs....

Han sa jo han hadde betalt!! Mld kom 7 dager etter han hadde fått lønn, og jeg kan nesten si med 100% sikkerhet at jeg spurte om det var betalt dagen etter lønningsdag...

Nå får jeg noja, kan jeg ikke stole på han??

Det samme skjedde med en gang vi flyttet sammen, da hadde han ikke betalt på 2 mnd, og ikke engang sagt i fra til meg!!! :(

Skjer det samme igjen??? Da er det slutt, jeg kan ikke være sammen med en som tar så lett på ting, og iallefall ikke en som lyver!!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor går du ikke bare inn på nettbanken og sjekker om det er betalt?

Skrevet

Fordi vi har to forskjellige kontoer, er kun husleien vi deler i to og betaler hver for vårt.

Han kom hjem nå, og jeg spilte dum, og sa jeg så nå at jeg hadde fått mld med huseieren samme dag som han, og nøyaktig samme mld. (Lata som jeg ikke visst at han hadde fått samme)

Alt var visst i orden i følge han, for det var bare en missforståelse. Noe jeg virkelig ikke tror på! Sa selv at jeg skal stikke å få printet ut alle betalinger i morgen, og at jeg ville at han skulle gjøre det samme, slik at vi har full kontroll selv, siden han mente huseieren hadde rotet.

Nå får vi se da, hvis han ikke kommer hjem med noe etter jobb, er det nok bevis for meg for at han lyver!

Og denne gangen lar dette seg ikke ordne.....

HI

Skrevet

Kan du ikke be han logge inn på sin nettbank nå da? så får du se..

Høres ut som to umodne unger begge to.

Skrevet

Jeg har vokst opp i "fattigdom" hvor faren min rotet til alt for familien.. og giftet meg med en mann som ødela alt for oss(skilt nå), derfor betaler jeg enda på gammel gjeld... jeg vil ikke at barna mine skal måtte oppleve mer økonomiske problemer, for jeg vet hvor hardt det er for et barn å bære på slike problemer...

Nå føler jeg virkelig at jeg ikke kan stole på samboeren min... Skjedd en gang før, og kanskje en gang til? Nei, dette går ikke! Kommer han ikke hjem med kvitteringene i morgen, så skal jeg fortelle han rett ut at jeg aldri vil kunne stole på han mer, og at det derfor ikke er vits i å fortsette!!

HI

Skrevet

Jeg vil ikke presse han, hvis han forteller sannheten. Derfor sa jeg det litt lett nå, at han skulle printe ut til i morgen. Kommer han tomhendt hjem, så er det veldig greit...

Umoden fordi jeg er livredd for at husleien ikke skal være betalt, og at jeg blir kastet ut??

HI

Skrevet

Dere klarer hverken å snakke sammen, konfrontere hverandre eller betaler regninger.

Skrevet

nei, nemlig, det er et problem... og i morgen finner jeg ut om det jeg har mistenkt stemmer... Takk for hjelpen du!

Skrevet

Kanskje du burde ryddet opp i dette en gang for alle da etter i morgen, og få løst opp i hvorfor du gang på gang blir sammen med en slik mann?

Ikke minst med tanke på dine barn. Kanskje best du ikke får deg noen ny mann etter denne? Er ikke farlig å ikke ha partner.

Skrevet

Gang på gang ja... Jeg var sammen med bf i 8 år, og med den nye i 3 år.. ikke sånn at jeg finner meg nye hele tiden...

For noen svar jeg har fått på dette innlegget... :(

Skrevet

23:12 - neida, la alle være single og miserable bare fordi du er det. Det ER vanskelig å ikke ha sex, kjærlighet, kos og samhold med en partner resten av livet.

Skrevet

Gud, jeg er glad jeg er singel og bestemmer alt selv!! (Sorry, var vel ikke det du ville høre...)

Skrevet

Forstår at du ikke føler du har fått de svarene du ønsker deg, HI. Men folk er jo bare ærlige, og må si meg litt enig i noe...

Selv hadde jeg stilt den mannen til veggs med en gang, isteden for å hale ut tiden på den måten.

"Hei du, kom til å lese en mld på mob din...Hva betyr dette?!"

"Missforståelse?! Ok, finn frem nettbanken din så jeg kan ta en kopi og sende til huseier på mail med en gang.."

Tulle rundt på den måten :P Enten juger han, eller ikke...

Case closed. :)

Skrevet

Ja, jeg gjorde kanskje feil, men han lovte nå iallefall at han skulle printe ut papirene på jobb i dag, og ta dem med. Kommer han uten, vet jeg at han lyver, og da flytter jeg ut. Så enkelt!

Han er ikke den flinkeste til å prate, jeg har prøvd gang på gang... men nå får han sjangsen til å vise meg at han snakker sant, og lyver han, så kan det være det samme. Da er det ingenting mer å hente...

HI

Skrevet

Du virker utrolig barnslig HI. Det er ikke sånn voksne mennesker løser problemene sine. Regner med at du har barn siden du henger her inne..??

Skrevet

hun er da ikke barnslig. tror ikke hun bryr seg om de unødvendige komentarene deres heller. bare ignorer dem de har sikkert hatt en dårlig dag, de er vel vant med at hver gang de fersker gubben i noe så slenger de dem i veggen å truer dem til ord, så det er umuuuulig for dem å ta ting rolig å gi folk en sjangse før stormen slipper til....

Skrevet

Jge synes heller ikke hun er barnslig. jeg skjønner godt at hun vil vokte seg for en som gjør sånt, særlig med de dårlige erfaringene hun har hatt.

Skrevet

Ja, selvfølgelig både skal og bør man vokte seg, men dat går da an å ta en samtale med det samme. Ikke gå på vent en hel dag for å se om han har med en utskrift hjem! Skal ho bare hoppe i taket og flytte da eller??

Skrevet

Huff, dette var jo utrolig kjedelig. Håper det beste og at han har betalt. Jeg syns du gjør det rette, med å la han få vise om han har betalt.

Jeg håper for din skyld at han snakker sant. Hvis ikke er det veldig trist at han lyver om såpass viktige ting.

Lykke til HI!!:)

Skrevet

Kan du ikke bare ringe huseieren da? å høre om alt er iorden med husleie, at det har vært noe tull med nettbanken så må bare sjekke! Dere kan ikke holde på sånn, da må en av dere få en ekstra jobb! Ikke ha penger på tlf, og den ene uøkonomiske mannen etter den andre. barna vokser jo opp akkurat sånn du sier du gjorde jo!

Skrevet

Jeg vil ikke blande huseieren opp i dette, hvis det er i orden. Da venter jeg heller til kjæresten kommer hjem og tar det derfra.. Jeg syns faktisk ikke det er så ille at jeg lar han få muligheten til å bevise at han snakker sant, men er visst mange som er uenige der ja.

Har ikke penger på mobilen, fordi jeg ikke prioriterer mobilen akkurat nå. Har akkurat startet i ny jobb, så tar på meg det jeg kan av ekstravakter for å få ting bedre.

Nettopp av den enkle grunnen at jeg vil skjerme barna, og jeg gjør virkelig mitt beste!!

HI

Skrevet

Takk for gode ord! Jeg håper også at han snakker sant, og gjør han ikke det, kan jeg rett og slett ikke stole på han.. for han sa han hadde betalt. Og hvis han da likevel tar så lett på det, så er det ikke en mann jeg kan fortsette livet mitt med... ville følt meg utrygg hele tiden!

HI

Skrevet

Hvis det blir skikkelig krise, kan du snakke med huseieren. Men ellers burde du ha tatt det ordentlig opp med typen din.

Isåfall...lykke til. Det ordner seg nok.

Skrevet

Nåja.. Saken blir jo den samme uansett om hun hadde hoppet i taket i går (etter å ha avslørt at hun leste mldene hans), eller om hun gjør det i dag fordi han ikke har med seg utskriftene?

Jeg har full forståelse for at mange dib-damer holder på å dø av nysgjerrighet, og derfor skulle ønske at hun stilte ham til veggs med en gang, men kjære vene.... Det er da langt ifra barnslig å ikke klikke i vinkel før alle fakta er på bordet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...