Gå til innhold

Hva er det tøffeste dere har opplevd hittil i livet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spennende å se kontrastene!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå kommer jeg med mitt kjipe svar da, men: Ble voldtatt jevnlig hele barndomen, samt banket opp. Og det tøffeste har kanskje vært de siste årene, da jeg virkelig har fått kjenne virkningen av dette (selv om det nå er lenge siden)

Skrevet

At mamma tok selvmord da jeg var 16 år

Skrevet

Bestevenn som tok selvmord da jeg var tenåring og stefar som har tatt selvmord nå

Skrevet

Incest og vold i barndom, gravid som 16 åring. Adopterte bort babyen etter ett år med alvorlig fødseldepresjon, alkoholmisbruk, angst og depresjoner og samboer som pysisks skadet meg i mange år.

Men i dag går alt så mye bedre.

Skrevet

Far tok livet sitt da jeg var 18 år :(

Skrevet

At min elskede sa i dag at følgende: Jeg vil skilles. Ingen vei tilbake..

Jeg elsker min kjære og har jo skjønt det en stund, men dette var som å bli knust av en dampveivalser hvis jeg skal si det mildt da jeg fikk det ordrett.

Skrevet

Å være syk og ikke få hjelp av helsevesnet!

Skrevet

Jeg ble psykisk mishandlet av min stemor, ALLE rundt meg så det, men ingen gjorde noe. Ble f.eks kalt hore i en alder av 6 år. Stygge blikk og trusler, kosntante bemerkninger om hvor stygg jeg var, at ingen ville ha meg osv osv.

Ble voldtatt av kjæresten til mamma da jeg var 11, og slått mye, men aldri i ansiktet eller andre steder det kunne syns med klær på.

Da jeg var 19 fikk jeg trusler av han som voldtok meg, HVER dag, minst 3 ganger om dagen. Fordi jeg hadde snakket med noen om det, benektet det hele, og kalte meg psyk. Og sa at hvis jeg kom til å holde på den historien så måtte han nesten ta med en kompis hjem til meg....

MEN, jeg har det fantastisk nå. Er over gjennomsnittet lykkelig, så vil si jeg har klart meg bra

Skrevet

En depresjon der jeg var så langt nede at jeg seriøst trodde barna og samboeren ville fått det bedre uten meg..

Og at sønnen min har autisme. Det er på en måte tøft hele tiden, mens depresjonen var tidsbegrenset. Depresjonen var mer intens, mens sønnens hinder sliter i meg daglig. Litt og litt, men det er sårt og tar krefter..

Skrevet

For meg var det tøffeste at mannen jeg trodde jeg skulle gifte meg med, allerede var forlovet med en annen... Så jeg har hatt det lett, ser jeg!! Jeg er veldig lei meg for at dere andre har måttet oppleve så mye fælt!!

Skrevet

Har vært ganske heldig og ikke opplevd de store tingene selv, har en far som er bipolar og har såret mye, men en nydelig mor som har veid opp.

Det verste jeg har opplevd er å nesten miste min datter under fødselen, hun ble hardt skadet men overlevde heldigvis. Det ble likevel en tøff svangerskapspermisjon med behandling, sykehusbesøk osv opptil flere ganger i uken.

Skrevet

Har opplevd å bli ranet, brukt som gissel og sett og hørt hva jeg trodde var drapet på begge mine foreldre. De overlevde likevell heldig vis. Likevell har det merket meg mye mindre enn mobbingen på barneskolen.

Skrevet

misbruk og omsorgssvikt i barndommen. Alvorlig sykdom i voksen alder

Skrevet

Da jeg fant mamma i koma på sofaen da jeg var 11 år. Hun hadde fått hjerneblødning, og var en hårsbredd fra døde. Overlevde heldigvis, men fikk hjerteinfarkt 5 år senere, det var også tøft.

Å måtte utføre førstehjelp og ringe etter ambulanse da min far falt ned og brakk ryggen da jeg var 20.

Å miste mitt ufødte barn i uke 14.

Har også opplevd utroskap fra en tidligere partner, men helt ærlig ble det bare blåbær i forhold til det andre jeg har nevnt.

Skrevet

At første gang jeg så datteren min etter hun ble tatt vekk fra brystet mitt hadde hun slanger i hele fjeset og pulsmåler på foten på nyfødtintensiven

Skrevet

Huff, så mye leit lesestoff..

Jeg har "bare" en overfallsvoldtekt, men er over det.. Endelig.

Skrevet

Da jeg som 20-åring alene ble kastet inn på rommet til min kreftsyke samboer (21 år) vel vitende om at han nettopp hadde blitt fortalt at han hadde ca. tre uker igjen å leve.

Skrevet

Og bli trakassert psykisk av min eks over lang tid, etter bruddet. Dette ødela meg psykisk i lang tid. Har fått hjelp og har det i dag veldig bra.

Skrevet

Min far døde da jeg var 14 år. Han kjempet i 8 år mot kreften..

8 år der jeg ble glemt.

Etter at han døde kom jeg i feil miljø.. Fyllkjøring, drikking, hasjrøyking, selvskading, suicidal, innlagt på psyk..

Så ble jeg sammen med en som banket meg..

Det ble slutt.. Så gikk det ca et halvt år, så ble jeg sammen med en som banket meg, psyket meg ned, og var utro mot meg..

Deretter ble jeg sammen med en ny en som jeg fikk barn med :)

Å vi har det helt nydelig den dag i dag <3

Har hatt en sinnsykt tung oppvekst.. :(

Skrevet

Tiden etter minstemann kom. Har vært og er til tider langt nede i den mørke kjelleren. Full av angst i tillegg. Jeg vil til tider bare bort, blir helt desperat. Får hjelp, men ting tar tid...

Skrevet

Å herregud, så utrolig mange triste/fryktelige ting dere har opplevd.

Må ærlig innrømme at jeg ikke kommer på noe som helst som har vært mer tøft enn hva som er forventet i livet (kjærlighetssorg, mistet jobb, spontanabort osv). Så jeg tror jeg har levd et veldig beskyttet liv i forhold til mange andre.

Skrevet

Å bli gjengvoldtatt som 13åring, av fire gutter.. på en benk i en barnehage...

at moren min døde da jeg var 16..

At han jeg var sammen med fra 16-19 slo meg, misbrukte meg..

At min yngste datter nesten døde, jeg fant henne død.. Heldigvis ble hun gjenopplivet med hell...

Skrevet

det må være dagen min lille jente på 2 kg og 2 uker utvilket hjertesvikt hjemme og holdt på å dø fra oss.

(hun er nå operert og det går veldig bra med henne)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...