Gå til innhold

skal jeg betale for barnehage?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det hans unge?

Tror dere bør ordne økonomien deres skikkelig, og få en god avtale på det. Høres ut som din samboer kommer best uta det. Har dere virkelig vær sammen så lenge, uten at du får kjøpe deg inn i huset? Håper ikke du betaler noe på det huset, for du kaster dine penger rett i dass.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Bor gratis" ?? Det er det dummeste jeg har hørt.

Så til poenget... Dette handler om mye mer enn barnehageregningen. Skriv en skikkelig samboerkontrakt så ikke du blir sittende uten ei krone om forholdet skulle gå dunken.

Skrevet

Gift dere. Da stiller du sterkere, Du står igjen med null dersom det blir slutt. Ikke la det skje da,

Skrevet

Dere får sette dere ned å lage en oversikt over hvem som skal betale hva. Datteren deres deler dere selvfølgelig likt, datteren hans tar han alene, måten deler dere på, du betaler 3/8 av den.

Opprett BSU som du setter inn så mye du har råd til etter alle andre utgifter. Han betaler alt av vedlikehold i sitt hus, men du må vel bidra litt med bilen. Jeg anntar at du gjør endel husarbeid, det kan være husleien din.

Du blir sittende igjen med NADA om ikke du passer på nå.

Skrevet

Så mange damer er utrolig dumme som går med på å ikke eie sammen, her må du sikre deg og ditt barn om noe skulle skje mellom dere , men også om noe skulle skje han sitter du jo fint i det iom at han har barn fra før.

Du trenger ikke kjøpe deg inn i huset ( det er dyrt fordi du må betale 2,7 % av innkjøpspris i avgift til staten)

Men dere kan sette opp en samboerkontrakt som dere tinglyser, der du inntrer som likeverdig eier fra dags dato ( fra kontraktsinngåelse) Der han får beholde verdien som er på huset som den er når du " kjøper" deg inn) Her blir d uansett snakk om skjevdeling iom at han eier nå og før?

Slik deler dere utgiftene i 2 , slik at han i tillegg til å hive deg ut om det blir slutt må kjøpe deg ut med din del.

Jeg eier mitt hus og har fått meg samboer jeg venter felles barn med ( har særkullsbarn fra før) vi skal sette opp kontrakt der han inntrer som eier på lik linje med meg, men min egenkapital kommer utenom, har 2 i lån på et hus som er verdt 3,5. Ergo , blir det slutt skal jeg ha min del som er 1,5 mill og halvparten av verdistigningen fra i dag av, dvs får vi 3,8 for huset, må jeg da betale ut han med 150 000 som da blir hannes del. Slik sikrer han seg også på å få gå videre om det skulle bli slutt med tanke på videre boligkjøp og egenkapital.

Ikke lukk øynene for hvordan dette er , ditt barn fortjener å ha en mamma som tenker i verst fall.. ellers risikerer du å stå på bar bakke om det blir slutt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...