Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #1 Skrevet 6. november 2011 har ei jente som begynner i barnehage snart og samboer kom plutselig med "jammen, hvem av oss skal betale det da?" han mente det var jeg pga. han betaler på HANS hus og HANS bil, kommunale utgifter osv... jeg mener vi kan dele, men har egentlig sett for meg nå at jeg blir til å betale alt..... vi har vært sammen i snart 6 år og jeg får enda ikke "lov" å kjøpe meg inn i huset hans.... jeg tjener forresten minst. hva mener dere?
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #3 Skrevet 6. november 2011 Den deler dere selvfølgelig på! Det er jo ikke din feil at du ikke får lov å kjøpe deg inn i huset. Noe du ikke burde godta! Dette er vel den klassiske fella.. Han betaler alt av verdi, mens du betaler mat og div. Han sitter med alt om dere går fra hverandre. Men du ikke eier noen ting. Lag en skikkelig samboerkontrakt! Evt. kjøp deg en bolig og lei ut, så du også har noe av verdier. Eller spar så mye du kan.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #4 Skrevet 6. november 2011 uff, hvor "dum" du er. Så dine penger går itl mat og barnet deres og hans penger går til sparing for han selv?
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #5 Skrevet 6. november 2011 Er det felles datter? I så fall - er han helt idiot? Hvorfor i alle dager skal han ikke betale for datteren sin, og hvorfor i alle dager får du ikke kjøpe deg inn i huset hvis dere har felles barn?? Jeg gjentar - idiot! (Han altså!)
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #6 Skrevet 6. november 2011 Jeg mener at det minste problemet her er hvem som skal betale barnehageregningen. Det høres ut som om dere bør ha en alvorsprat om økonomi og at du må sørge for at sikre deg selv.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #7 Skrevet 6. november 2011 åj, takk for svar dere:) det var det jeg også sa, at jeg vil ikke gå i den fella at jeg betaler alt "løst"(klær,vogner etc.)og han betaler på hus, bil og slike ting. Men han svarte meg det at" jaja men da må du bli voksen da(??!), du truer jo med at du vil flytte ut...." jeg har sagt det en gang, at jeg vurderte å flytte(i en heftig krangel som jeg antar alle har en gang iløpet av livet...).....men han vet jo at han har meg!!Vi har jo barn sammen også...
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #8 Skrevet 6. november 2011 er felles datter ja, og han har en datter fra før i tillegg:)
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #9 Skrevet 6. november 2011 Klart han vet at han har deg. Du har jo satt deg i en utrolig sårbar situasjon.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #11 Skrevet 6. november 2011 En sånn deling med felles barn hadde jeg aldri i livet godtatt. Kjøpe inn, eller kjøpe eget hadde vært mine alternativer her, sånn fra bunnen av. Spør om han vil betale bidrag i stedet Her kan du regne ut bidraget : http://tjenester.nav.no/bidragsveileder/steg1.action du får vite summen, så kan du velge om du vil si den til han eller ikke
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #12 Skrevet 6. november 2011 hehe å såpass ja, bidragskalkulator:P men han er jo snill sånn sett at jeg får kjøpe mat og diverse ting med hans kort også når jeg ikke har penger selv......
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #13 Skrevet 6. november 2011 Det du kan ende med er ingenting rett og slett. Ved et brudd sitter jo han med huset og ett ess i ermet da dette kan ha noe å si når det gjelder barnefordeling. Har har også et søsken til barnet hos seg. Skjønner ikke at du går med på det. Enten får han leie ut det han har nå og at dere kjøper dere noe annet sammen, eller så får du kjøpe deg inn.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #14 Skrevet 6. november 2011 Han er SNILL som lar deg låne kortet hans for å handle mat til bl.a hans eget barn? Tulletråd??
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #15 Skrevet 6. november 2011 dette er ikke en tulletråd, men jeg er visst veldig naiv....? jeg føler meg nesten FREKK som vil kjøpe meg inn i huset HANS. Jeg har ikke noe sparepenger igjen og vet ikke om jeg får lån? *føle seg dum*
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #16 Skrevet 6. november 2011 Nei, men selv om du ikke får lån bør det du investerer i familien bli verdsatt. en skikkelig kontrakt kan hjelpe dere på det punktet. Uansett om du legger penger i huset eller i mat, bhg og utstyr til barnet så investerer du på samme måte som han.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #18 Skrevet 6. november 2011 JA du er vanvittig naiv! Tenk deg om! Han betaler ned på sin bolig og du eier ikke en krone av verdier? Han kan bare dumpe deg rett som det er, og sitte igjen med alt da det i tillegg til bolig, teller til hans fordel at barnet deres har søsken hos far. Jeg hadde snakket med banken om hvor mye du kan få i lån, og så hadde jeg krevd å få kjøpe meg inn, eller kjøpt noe eget for å leie ut.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #19 Skrevet 6. november 2011 uffda:( men hva har det å si på barnefordeling om han eier huset?*dum igjen* kan han bestemme å ha barnet mere?
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #20 Skrevet 6. november 2011 Om dere stiller likt ellers kan det være avgjørende mht hovedomsorgen hvem som blir boende i barnets hjem.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #21 Skrevet 6. november 2011 Ja, han kan jo bruke det som et middel om han skulle ønske omsorgen. I tillegg har barnet søsken der så han stiller jo enda sterkere der. Status quo har mye å si i slike saker, og at barnet kan bli boende i sitt hjem KAN ha betydning.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #22 Skrevet 6. november 2011 Du er jo fryktelig naiv dersom du er med på en ordning som gjør at han betaler ned på lån = verdier rett i hans lomme, mens du betaler for mat, barnehage, klær, transport = penger rett ut av vinduet. Hvis det blir et brudd mellom dere har han tjent seg opp verdier gjennom mange år, du derimot sitter igjen med ingenting. Man er ikke frekk hvis man ikke finner seg i en slik løsning, man er bare fornuftig. Jeg hadde aldri i verden funnet meg i det - og jeg sliter nesten med å tro at noen kan være så naive. Jeg får vondt av deg! Gjør noe med det, nå - du får begynne å stille krav.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2011 #24 Skrevet 7. november 2011 Hvis du bor gratis kan du jo betale Hvis ikke kan du betale en husleie til han også kan dere dele på barnehageregningen
Anonym bruker Skrevet 7. november 2011 #25 Skrevet 7. november 2011 Mne hvorfor i all verden mener du (12:27) at det er rett at moren skal betale slike ting mens faren bruker sin lønn på hus? Moren bidrar jo hun også. Hvorfor bør hun ikke få kjøpe seg inn i huset da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå