Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #26 Skrevet 6. november 2011 Er det virkelig værre å skille seg i dag enn når jeg gjorde det i 2004? MAKAN til syt og pip. Ble alene med tre små unger, gikk på hjelpepleien og JOBBET ved siden av for å få hjula til å snurre rundt. Hadde også ungene på heltid, men greide da alt sammen for det. Hvorfor belemre NAV hver gang noen blir skilt? Er da dere må ha ting på stell føre dere setter unger til verden, og lever på mannen!!! Lever vi ikke i år 2000? Og er dere i tvil, så gå på NAV.no så finner dere ut hva dere event har krav på. Få deg en JOBB HI, så overlever også du hverdagen.
Pengetreet Skrevet 6. november 2011 #27 Skrevet 6. november 2011 Ser du har fått mange sure svar her... Selvfølhelig bør man også tenke økonomisk, man kan ikke forsørge barn kun på luft og kjærlighet! Å være student er en fulltidsjobb. Skal man i tillegg jobbe 100 % for å overleve økonomisk + være en god mor, kan det bli det bli for tøft for noen og enhver. Anbefaler dere 60/40 pga av at du skal studere. Da får du full OS, studiestøtte, stønad på barnepass. Og bostøtte dersom du ikke får dette gjennom studiestønaden. Å gå gjennom skilsmisse er knalltøft og det er viktig at du ivaretar deg selv og barna i første omgang. Å slite seg ut og kanskje ikke makte skolen fordi man av prinsipp ikke vil motta OS blir for dumt i mine øyne. Å ta en utdannelse er et viktig bidrag for å trygge deg selv og dine barn i fremtiden! Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #28 Skrevet 6. november 2011 Tusen takk for svar baby- buddha!! Det er akkurat slik jeg tenker! Nå får vi se hva det blir til her, men godt å vite at jeg har en mulighet her i verden til å skape et verdig liv for meg og ungene! Tusen takk for skikkelige råd!
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #29 Skrevet 6. november 2011 Jepp, sørg for å få hovedomsorgen, da får du tilstrekkelig med stønader! Selvfølgelig skal du kunne forsørge barna dine selv om du blir alene, det er ikke å "bruke" barna det. Det er best for barna med minst mulig forandringer, og ettersom du har vært hjemmeværende, så får selvsagt du hovedomsorgen om du ønsker det. Kjipt for far om han også ønsker hovedomsorgen, men det skulle han ha tenkt på før han prioriterte jobb. Merkelig hvordan det for kvinner blir sett på som egoistisk å sørge forå kunne ivareta barne sine på best mulig måte. Mannen din har vel hatt noen store fordeler av at du har vært hjemmeværende tenker jeg...
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #30 Skrevet 6. november 2011 Signerer denne her. Tenkt på deg selv og ungene først og fremst!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå